Leyland 2100+Hymas 4 -76

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

17 Elo 2011, 19:28

kuulostaa aika asialliselta hinnalta. ite joskus ostin EKAan ensin käytetyt ja vuoden
parinpäästä uudet ja totesin että ois heti pitäny ostaa uudet 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

17 Elo 2011, 19:36

Miten tuo raidevälin säätö on muuten tarkoitettu tehtäväksi, kun katsoo noita uusia osia esim. Marjakankaalta niin ulompaa niveltä on vain lovitangolla ja sisempiä putkella tai kierteellisenä. Eikö toisella puolella pitäisi olla molemmista päistä pyörivä väliputki että saa aurauksen säädetyksi?
Tuo entinen oikeanpuoleinen ulkonivel on läpipultilla raidetankoon kiristettävä, mutta tosiaan hitsattu nyt siihen kiinni. Ja sellaista ei näytä saavan uutta. :?:
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

17 Elo 2011, 19:53

alunperin ei ole läpipultti kummallakaan puolella putkessa vaan pultti kiristetään kierteellä
koloa vasten. säätö tapahtuu avaamalla pultti ja pyörittämällä toisen puolen väliputkea
ja ruuvi kiinni... käsittääkseni joissain natikoissa ja ferkuissa on samanlaista väliputkea 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

18 Elo 2011, 09:15

Johan rakenne vähän selvisi kun kävin tutkimassa 255 ohjauslaitteita, tuohon kaivuriin on joku laittanut väärän nivelen tosiaan, ja siksi se on kiinnitetty hitsaten.

Tarttisin siis tuohon ehjän väliputken toiselle puolelle, eli sen jossa on toisessa päässä sisäkierre ja toisessa päässä pultti raidetangon lukitukseen. Mahtaisiko muuten tämä olla suoraan sopiva nivelineen päivineen, ainakin kuvan perusteella näyttää samalta: http://www.konepajula.fi/upload/E%20Int ... 20Case.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja osanumero T2072? Tai sitten massikan http://www.konepajula.fi/upload/A3%20Ma ... jarrut.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; V1429?


Sitten lisää kysymyksiä, voiko etupyörän laakereita kiristää kun oli aika paljon väljää toisessa vai tilaako saman tien uudet laakerit?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Elo 2011, 18:34

Kyllä tuo raidetanko v2072:nen näyttäs olevan samanlainen mitä haet, kokonaisen hinta 71 €:a http://www.tyokaluketju.fi/suoritapikah ... Hae+tiedot" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulta löytyis myös, mutta nivelet on kuluneet ja uudet, siis pelkät nivelet maksaa 72 €:a :shock:

Etupyörän laakerit voi kiristää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

20 Elo 2011, 08:28

No nyt on uudet kumit tilattu, saas nähdä miten äijän käy kiinan pojan tekemien renkaiden kanssa. 8)
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

20 Elo 2011, 10:21

Jokos ne kimalaiset on päässy kahdeksankulmiosta eteenpäin :shock:
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

29 Elo 2011, 11:56

Pyöreät nuo oli, ja saatiin eilen kaverin kanssa väännettyä ne paikalleenkin. Eipä olisi yhtään suurempia voinutkaan laittaa, n. tuuman verran jäi rakoa polttoainetankin ja renkaan väliin. :)

Tuli etuakseliakin tutkittua tarkemmin, siinä oli olkatapeissakin melkoiset välykset joten täysremontti pitää näköjään tehdä siihen.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

31 Loka 2011, 21:33

Onnistuuko venttiilivarren kumien vaihto ilman kannen irrotusta? Näkyy tulevan öljyä pakoputkesta, ja entinen omistaja kertoikin kauppoja tehdessä että moottoriremontin yhteydessä oli kumit jääneet vaihtamatta, josta syystä savuttelee. Ei tuo ollut siitä huolimatta syönyt öljyä vaihdon jälkeen, koneessa nyt Delvac MX 15W-40.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Loka 2011, 21:39

Kyllähän sen pitäis onnistua mun käsittääkseni lähes laitteeseen kuin laitteeseen.
Paikoillaan ollessa vaan vaatii erityistä huolellisuutta ettei venat pääse putoon: mäntä oltava tasan ylhällä eikä sielläpäin,
ja lukituksia akselille ettei vahingossakaan pääse pyörähtämään jos paineilmaa käyttää venttiilin ylhäälläpitoon
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Loka 2011, 21:40

Kantta omaani työstäessä jos ajatukseni on oikein (tätä asiaa ihe silloin tuumin kun kansi oli pöydällä) niin kyllä onnistuu yläkautta JOS saa venttiilit pysymään esim. paineilman avulla ylhäällä ja painettua jouset sellaisella työkalulla, jotta ne saa kasaan ja osat pois ilman että ne lentelee pitkin tantereita. Miten sitten takaisin laitto, se on taas oma juttunsa :( Nämä taitavat olla töitä, jotka ja joissa yleensä kansi on irti.

En vaihtotyötä suorittanut, vaan kannen käydessä plaanauksessa, koneistamo kasasi kannen uusin osin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Loka 2011, 21:47

Mä olen pariin autoon vaihtanu, toinen oli joku 8-90 vaihteen haisuli ja toinen oli jokin helpompi, etumoottorinen, puikkovetoinen h-a.
Ei kumpaankaan mukava homma, tiiviste (kovinkaan kallis?) ja se kannen irrotustyö nyt tuskin niin iso homma on et välttämät kannattaa alkaa kokeilee onnistuuko.
En suosittele.... :?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

31 Loka 2011, 21:51

onnistuu paikallaan ollessaan ja ei tarvi mitään ilmavirityksiä, ko sylinteristä vaan mäntä ylös ja painamalla
kyllä tuntee että on kohdallaan. itse käytän yleensä jousipuristimena pitkää 13mm lenkkiavainta joka
kiinnitettynä keinuvipuakselin pulttiin 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

01 Marras 2011, 08:14

Ja jos ei satu sitä paineilmaa olemaan niin lipputangonnarua tulpanreiästä alhaallaolevan männän päälle ja sitten mäntä niin ylös kuin nousee niin eipä venttiilit tipahda.
nuffi10/60
Nelos -nuffisti
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 20:00

16 Joulu 2011, 18:45

massikka_mies kirjoitti:Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa 8)
kalustoa ei ole koskaan liikaa
Vastaa Viestiin