Sivu 1/8

Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 14:23
Kirjoittaja Kerkänmatti
Tässä on nyt muutamia kuvia kaivurileukusta. Klikkaa suuremmiksi. :)
Tässä vielä lavetin päällä:
Kuva
Kuva
Lokasuojat ja valot ovat ihmeen ehyet, vain toinen etusivuvalon lasi puuttuu. :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ulottuvuuskin on kohtuullinen...
Kuva
Tuommoinen konttori:
Kuva
Pumppu. Osaako joku sanoa minkä tyyppinen tuo nyt oikeastaan on?
Kuva
Moottoritila:
Kuva
Ja tässä se erikoinen ratti, josta on harmi kyllä joskus kehä katkaistu.
Kuva
Asiakirjatkin olivat kunnossa. 8)
Kuva

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 19:15
Kirjoittaja jamppi
Jotenkin tuosta ratista tulee mieleen sherpa

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 02:41
Kirjoittaja Warpu
epäilyttävästi näyttää siipipumpulta 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 10:54
Kirjoittaja Timppasavosta
Onnittelut uudesta hankinnasta! On näköjään harvinaisen suorapeltinen kone, tuosta olisi kohtalaisen helppo fiksata kelpo näyttelykampe? Onko mitään tietoa, milloin tuo Hymas on istutettu tuohon 2100:n perään, tuskin on uudesta asti ollut?

Ratin suhteen olisin samoilla linjoilla kuin Jamppi.

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 11:08
Kirjoittaja Kerkänmatti
Lisäsin tuohon vielä yhden kuvan. Tosiaan hyvällä pidolla ollut kone on, ja kun selvitin historiatietoja, niin kävi ilmi että koneen rekisteritunnus on vaihtunut vuonna -83, jonka jälkeen vain kaksi omistajaa, edellisellä vuodesta -93 asti. :) Eli mahdollisesti tuolloin -83 rakennettu kaivuriksi. Asennus näyttää siltä, että runkosovitteet on valmistettu juuri tuohon sopiviksi, mitään muokkaamisen merkkejä niissä ei ollut. Joten todennäköisesti annan tämän kuutosleukun pysyä kaivurina tästä eteenpäinkin. 8) Toki, eihän se silti estä fiksaamista siistiin kuntoon, ja onhan peli mukavampi ajaakin kun joka paikka ei repsota. Pellit on tosiaan suorat ja tarrat ehyet, ensi alkuun riittää kunnon pesu. Muutenkin tämä on minusta hyvännäköinen yhdistelmä ja siististi tehty. Takaikkunan saisi laittaa paikoilleen jos tekisi kaivurin hallinnan vaijereilla ja kahdella vivulla penkin sivuille, kuten oikeissa kaivureissa. :wink: Pakoputki pitää myös uusia, sanokaapa pitäiskö se saman tien laittaa menemään alakautta kuten alunperin, mihin se pönttö silloin tulisi? Mistähän muuten saisin tuon sivuvalon lasin?

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 19:24
Kirjoittaja _Leyland_
En tiedä, onko sillä pakoputkella niin väliä kun noin hieno leukku on alustana 8) Suorarosteri vaan putkeksi, että pääsee bmc:n kutosen äänet kunnolla ilmoille 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 21:22
Kirjoittaja Kerkänmatti
_Leyland_ kirjoitti:En tiedä, onko sillä pakoputkella niin väliä kun noin hieno leukku on alustana 8) Suorarosteri vaan putkeksi, että pääsee bmc:n kutosen äänet kunnolla ilmoille 8)
Eikös tässä ole kuitenkin jo ihan Leylandin oma moottori, eikä BMC? Pakoputkesta sanoisin, että mielestäni alkuperäisyys on pop varsinkin näin siistinä säilyneessä koneessa, ja toisekseen äänenvaimennusteholla on minulle merkitystä koska kaivurilla tullaan vielä kaivamaan täysiä työpäiviä. 8) Mukavaa kuunneltavaahan tuo kuutosen hyrskytys on kylläkin. Suora putki käy paremmin tuohon 804:ään kun siinä on hiljainen hytti, ulkopuoliselle yleisölle 4/98TT:n soundi sen sijaan sitten kuuluukin. :D

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 11 Helmi 2011, 01:36
Kirjoittaja Warpu
eipä tuo konepellin sivusta tuleva putki sinällään ole kovin suuri virhe alkuperäisyyteen.
se kun on ollut vakiona 4100 ja 485 sekä optiona saatavissa 2100 ja 285.
tässä kuvassa 2100 synchrossa:
http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/17 ... 3/E3Q1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pakosarjamalli noissa hieman erilainen...
alakautta putkella vaimennin tulee runkopalkin ala/ulkopuolelle ja epäilen että
kaivurin ja sovitteiden kanssa melko mahdoton saada sopimaan.
tuo kutoskone on sinällään leyland valmiste mutta pohjautuu aikalailla
bmc koneeseen 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 11 Helmi 2011, 10:51
Kirjoittaja _Leyland_
Niinpäs näyttikin olevan tuo moottori 6/98, oli vain jotenki päähän pinttynyt että tuo kone olisi bmc valmisteita :oops:

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 11 Helmi 2011, 13:34
Kirjoittaja Kerkänmatti
Saakohan noita valkoisia emalipakoputkia enää mistään, ainakin tarvikkeenahan ovat mustia? Tuohon pitää sit tehä mulla uus alkukäyrä kun tuo vanha on kierossa sivuun, vähän ruman näköinen ku putki vinossa.

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 11 Helmi 2011, 18:55
Kirjoittaja massikka_mies
Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 11 Helmi 2011, 20:15
Kirjoittaja Kerkänmatti
massikka_mies kirjoitti:Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa 8)
Minkäpä sille mahtaa. :lol:
kaivuri on ollut suunnitelmissa jo pitkään, nyt pääsen kunnostamaan loputkin pellot ja aukomaan ojat. 8)
vois kai jo paljastaa että tuosta 472 projektista olen ajatellut luopua kun se on nyt jääny ihan joutilaaksi, keltaisen varjoon. :wink:

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 12 Helmi 2011, 13:31
Kirjoittaja _Leyland_
Kerkänmatti kirjoitti:vois kai jo paljastaa että tuosta 472 projektista olen ajatellut luopua kun se on nyt jääny ihan joutilaaksi, keltaisen varjoon. :wink:

Millä hinnalla meinaat luopua sinisestä?

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 17 Helmi 2011, 17:41
Kirjoittaja Kerkänmatti
_Leyland_ kirjoitti:Millä hinnalla meinaat luopua sinisestä?
Käy kahtomassa projektiosiosta koneen selostus ja laita jonkinlainen tarjous yv:nä. 8) En rupea sen kummemmin tuota vielä kauppaamaan, katsotaan keväämmällä kun lumet alkaa olla taas vähempänä.
Pystyn muuten tuomaan traktorin E-Pohjanmaalle tai matkan varrelle kunhan lähden kaivuria hakemaan, kuorma-auto jo kysytty valmiiksi lainaan.. Jos halukas ostaja löytyy siihen mennessä. :wink: (eikä oma mieli muutu) :lol:

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 25 Helmi 2011, 13:31
Kirjoittaja Kerkänmatti
Työmaita rupesi löytymään lisää heti sitä mukaa kun naapurit on uudesta hankinnastani kuulleet. :D Ilmeisesti täytyy ruveta miettimään jo telavarustusta, jotta pääsee myös vanhojen suo-ojien päälle. Takarenkaat pitää tuolloin vaihtaa pienempiin. Jonkinlaiset telat minulta löytyykin jo valmiiksi, pitää tarkistaa niiden pituus että onko ne täys- vai puolitelat.