sähköinen kiesi mittari

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

28 Syys 2010, 18:51

Kuinkas se tuo sähköinen kuormaauton kierroslukumittari kytketään? . mittarin takana on liittimet (-) maa ja (G) Anturi. mutta kun anturissa on kaksi nastaa joissa ei ole mitään merkintää. tarvitseeko +12 V kytkeä mihinkään. vai lataako anturi tarvittavan jännitteen mittarille jolla se välittää kierrosluvun..... :roll:
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

28 Syys 2010, 19:11

tähän vois valokuvatus helpottaa suuresti.
onkos mittarissa muuta kuin viisari näyttämässä rpm lukemaa?
yleensä kyllä tarvii + ja - sekä pulssi esim laturilta, myöskin mittarin valaistus
jollei ole erillään 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

28 Syys 2010, 19:44

valaistus on omana lamppunaan. mittarin takana on vain kaksi nastaa toinen on merkitty - ja toinen G. anturi on joku magneetti toiminen jakopäässä, jossa kaksi nastaa (ei mitään merkintöjä) moottori on volvo td50b
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

28 Syys 2010, 19:48

Nii ja ei ole kuin viisari näyttämässä rpämmää, jäi jo pois edellisestä
Velu

28 Syys 2010, 20:06

Minulla on juuri tuollainen kasipari volvon kiekkamittari. Ihmettelin itsekin, miten tuollainen voi mitään näyttää. Luulen, että anturin ja mittarin välillä on joku kapistus. Tuo mittari on nimittäin sellainen, että mitä suuremman jännitteen niihin nastoihin laittaa, sen ylemmäs neula menee. Kahdellatoista voltilla menee tappiin, niin että kolahtaa. Uudemmissa mittareissa on se erillisen kapistuksen sisältämä elektroniikka voitu rakentaa mittarin sisään.
Vastaa Viestiin