Projekti (nuhvi)Leyland+Hymas

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

05 Marras 2010, 19:21

jamppi kirjoitti:Hyvän näkösessä kunnossa tasauspyörästö, kantsiiko tehä mitään muuta kuin tuo holkitus
Tuossakun tarkemmin tutkiskelin noita holkkeja, niin nehän ulkopuolelta kartiot, ja vielä niin päin että suurempi kartio on hammaspyörän ulkokehällä. Joten eihän nuo holkit pääse putoamaan alas sinne akselin päälle ajon aikana...
Tilasin uudet holkit ja painelevyt Leypartilta.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

11 Helmi 2011, 20:17

Pitkään on mennyt, ennenkuin on taas päässyt jatkamaan projektia.
Leukkuun on nyt laitettu uusi akseli alle, ja nyt on sitten pumpun asennus nokalle menossa.

Kuva

Kuva

Nuffista pumppu leukun nokalle.

Kuva

Istuu aika nätisti, tosin ohjaustehostimella heitin kuikkaa, ja rakennan nyt kokonaan uuden ohjauksen. (vaikka en aikonutkaan ohjausta orbitroolille rakentaa :roll: )

Kuva
Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

13 Helmi 2011, 19:28

Leukku on nyt saanut pumpun nokalleen, pitää alkaa seuraavaksi ohjausta rakentelemaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

15 Helmi 2011, 20:41

Eipä mene aivan "heittämällä" kaivurin runkopalkit suoraan nuffin alta leukun mahan alle. Näköjään jarru/kytkin akseli on 10-20mm matalemmalla kuin nuffissa, ja nyt sitten jää ns. kantamaan runkopalkin yläosa siihen jarruakselin tukeen, ja samalla sitten oikeanpuolen jarrupoljin vastaa samaan runkopalkkiin...

Pientä suunnittelua vaatii, ennekuin palkit pääsee pulttaamaan kiinni :mrgreen:


Onkos muuten kellään palstalaisilla Leylandin perässä Hymaksen kaivinkonetta? (Kerkänmatin tiedän, mutta taitaa ison leukun perä olla aivan erinlainen kuin 384)
Jos joltain saisi jonkinlaisen kuvan, kuinka leukuissa on järjestetty jarru ja kytkinpolkimien toiminta.

Tuossa tämänpäivän äherryskuva:

Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

22 Helmi 2011, 21:03

Tässä teline orbitrolille ja ohjauspyörälle.
Ohjausakselin putken hyödynsin vanhasta ohjausvaihteesta, loput on uutta/hyödynnetty muista osista.

Tämä käy nyt suoraan vanhan ohjausvaihteen tilalle.

Kuva
Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

01 Maalis 2011, 21:09

Muutamia kuvia tämänhetkisestä tilanteesta.

Kuva

Kuva

Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

13 Maalis 2011, 20:07

Tälläinen mörkö tuli hallista ulos tänään.
Kaivurin runko osat pitää vielä maalata, ja sitten kun kaivurin saa perään kiinni, niin pitää hydrauliikalle vetää putkitus.

Kuva
Kuva


Nyt voi todeta vain seuraavaa: Tämä kaivinkone on laitettu sitten kaksi kertaa, nimittäin ensimmäisen ja viimeisen! On tuossa ollut hommaa aivan tarpeeksi. Vaikka aluksi tuntui, että eihän tämä ole kuin laittaa raudat paikoilleen ja hyvä niin, mutta eipä se ollut. 8)
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

13 Maalis 2011, 20:40

Ihmemieheksi jo katselinkin, ei voi kyllä muuta kuin myötäillä, että töitä on varmasti tuossa ollut. Tarrat uusimalla ja nuo runko-osat maalaamalla voisi kuvitella, että kone on juuri astunut ulos keskon varustelupajasta v. 197jotain
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

08 Touko 2011, 21:11

Nyt on kaivinkone liitetty yhteen traktorin kanssa, vielä pyöriväpenkki, hydr.putket ja öljyt :D

Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Touko 2011, 22:22

katoin äsken koko tuon viestiketjun läpi... :shock: :shock: viel pieni hiekkapuhallus säiliölle, vantiesii ja puomiin sekä vähä väriä.... nii sitte :shock: :shock: :shock: jos vierekkäi on parivuotta vanha pyöräkone ja tuo kummanvieres mahtaa olla enemmän pällistelijöitä???? :roll: 8)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Touko 2011, 22:31

tos mun "naapuris" parin kilsan pääs on muute muistaakseni -64 mallin nuhvi alkuperäne kuokka peräs ja alle 4000tuntii mittaris sekä täystelat löytyy kans ku 60luvul suo-ojia pääasias on kaivettu.... ja on ollu muute nykyises "talos" uudesta asti... edelline omistaja oli hänen setänsä joka piti tilaa ennen nyk edesmennyt... eikä myy vaik sitä kyselly olen mut sen ymmärtää kyl
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

16 Kesä 2011, 19:12

Juup, päivitystä tällekin aiheelle.
Putket vedetty, ja kaivuut saatu käyntiin.

Joten eipä muutakuin kuviin.

Putkitusta.
Kuva
Kuva
Kuva

Sitä on oikein töihinkin päästy.

Kuva
Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

07 Syys 2011, 20:53

Huoh. Kone on taas saatu tulille monien vastoinkäymisien jälkeen, eikä kaikki ongelmat ole vieläkään ratkenneet...Ompahan kuitenkin joka ainoaan sylinteriin sitten tämän, ja viimekesän aikana uusittu nyt kuitenkin tiivisteet, että tunkit alkaa olla tiiviitä sentään.

Mutta muutama kuva toiminnasta jälleen.
Kuva
Kuva
Kuva



p.s. Alkaa tosiaan pinna olemaan tiukalla tuon koneen kanssa.. Mites jos tuo joskus ilmestyisi myyntiin, niin löytyisikö täältä ostaja ehdokkaita. :?:
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Syys 2011, 21:14

Mikä se nyt noin pinnan kireälle vetää, anteeksi kysymys mutta onhan kone sentään yli 30 v vanha, ja eikös tämäkin ole sellainen rojekti :)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

07 Syys 2011, 21:23

Suurella työllä ja vaivalla henkilökohtaisten mieltymysten mukaisesti rakennettua laitetta ei kannata pienten tai vähän suurempienkaan vastoinkäymisten kohdatessa myydä. Miittaat ne käännönpaineet suoraan tunkin liittimestä, niin se kertoo jo paljon.
Vastaa Viestiin