Projekti (nuhvi)Leyland+Hymas
Valvoja: automies560
Tuolla aikaisemmin jo mainitsinkin tämän nuffin moottorin hyytymisestä, siispä piti vetää varaston perältä Leyland esille.
Jos vaikka huomenna saisi savut tästä koneesta, ja kone vaikuttaisi kohtuu hyväkuntoiselta, niin voisi vähän mittaillla mitenkä tuo sopisi sinne nuffin aisojen väliin. Toki vauhtipyörän pää on huomattavasti leveämpi kuin nuffin, mutta mittaillaan nyt pikkuisen
Moottori on ainakin 25 vuotta ollut käyttämättä, mutta käsin pyörii kevyesti, joten katsotaan miten tuon kanssa käy.
Tuossa moottori "testipenkissä"
Todistusaineistoa, että tällä kaivurilla saa jotakin aikaiseksi, kunhan vaan moottori jaksaa vetää...
Älkää moittiko ojan pohjan jälkeä, eihän voida vaatia priima laatua mieheltä joka ensikertaa kaivaa ojaa
Tuonne se sitten jäi...
Jos vaikka huomenna saisi savut tästä koneesta, ja kone vaikuttaisi kohtuu hyväkuntoiselta, niin voisi vähän mittaillla mitenkä tuo sopisi sinne nuffin aisojen väliin. Toki vauhtipyörän pää on huomattavasti leveämpi kuin nuffin, mutta mittaillaan nyt pikkuisen
Moottori on ainakin 25 vuotta ollut käyttämättä, mutta käsin pyörii kevyesti, joten katsotaan miten tuon kanssa käy.
Tuossa moottori "testipenkissä"
Todistusaineistoa, että tällä kaivurilla saa jotakin aikaiseksi, kunhan vaan moottori jaksaa vetää...
Älkää moittiko ojan pohjan jälkeä, eihän voida vaatia priima laatua mieheltä joka ensikertaa kaivaa ojaa
Tuonne se sitten jäi...
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
voisi vähän mittaillla mitenkä tuo sopisi sinne nuffin aisojen väliin. Toki vauhtipyörän pää on huomattavasti leveämpi kuin nuffin, mutta mittaillaan nyt pikkuisen
Voisi siinä nuffin voiman siirto ihmetellä että mitä nyt tapahtuu kun kaasu spedaalia painaa ,saattaa siinä akselin pätkäkin tulla katsomaan että kuka siellä kaasuttaa . Työn antajallani oli Austin Western merkkinen nosturi aikoinaan josta posahtii myös moottori ja asensivat siihen Bedford J 6 moottorin tilalle joka juuri ja juuri mahtui rungon väliin ,mutta pituus tuottikin erinäisiä ongelmia joten Vesterisen runkoa täytyi jatkaa 30 cm jotta saivat myös petterin jäähdyttäjän sopimaan pellin alle.
Voisi siinä nuffin voiman siirto ihmetellä että mitä nyt tapahtuu kun kaasu spedaalia painaa ,saattaa siinä akselin pätkäkin tulla katsomaan että kuka siellä kaasuttaa . Työn antajallani oli Austin Western merkkinen nosturi aikoinaan josta posahtii myös moottori ja asensivat siihen Bedford J 6 moottorin tilalle joka juuri ja juuri mahtui rungon väliin ,mutta pituus tuottikin erinäisiä ongelmia joten Vesterisen runkoa täytyi jatkaa 30 cm jotta saivat myös petterin jäähdyttäjän sopimaan pellin alle.
No eihän tuossa ole uutena ollut kuin 135 hepoa, mitäs niissä BMC:n kuutosissa on potkua?
Lähtihän se leukku sitten viimeinkin käyntiin, pitihän siinä olla muutama mies katselemassakin kun konetta herätellään, -siis niinkuin kaupungin töissä on tapana
Latasin ensimmäisen juutuupi videonkin tuon koneen takia, helpostihan se sujui...
http://www.youtube.com/watch?v=y-GiaFET4hA
Öljyläikkä koneen alla tuli siitä, kun poistin ohjaustehostimen pumpun jakopäästä, eikä siihen reikään ollut nyt mitään peltipalaa laittaa. Pitää jossain vaiheessa taiteilla peltilätkä siihen.
Lähtihän se leukku sitten viimeinkin käyntiin, pitihän siinä olla muutama mies katselemassakin kun konetta herätellään, -siis niinkuin kaupungin töissä on tapana
Latasin ensimmäisen juutuupi videonkin tuon koneen takia, helpostihan se sujui...
http://www.youtube.com/watch?v=y-GiaFET4hA
Öljyläikkä koneen alla tuli siitä, kun poistin ohjaustehostimen pumpun jakopäästä, eikä siihen reikään ollut nyt mitään peltipalaa laittaa. Pitää jossain vaiheessa taiteilla peltilätkä siihen.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Hmm. Sain "paparatsilta" sähköpostiini muutama kuvan, silloin kun tuo kaivuri liikkui vielä oman koneen voimalla "lievällä" savutuksella varustettuna
Tuosta näkee sen kuinka paljon piti syöttöä olla, että tuo moottori jaksoi liikuttaa kaivuria...
Tuosta näkee sen kuinka paljon piti syöttöä olla, että tuo moottori jaksoi liikuttaa kaivuria...
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Yllättävän asiallisesti kone käy noin pitkän käyttämättömyyden jälkeen
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Nyt tuli hetkeksi "asumusero" traktorille ja nuffille.
Pitää ottaa nuffi katonalle ja aloittaa tuon leukun moottorin liittäminen nuffiin.
Mittailinpa siinä runkoa, ja huomasin että tämä tuleva moottori on juuri sen levyinen vauhtipyöränkotelon ulkopuolelta, kuin nuffin runko ulkoa leveä
Eli siis pitää rakentaa kokonaan uusi runko tuolle moottorille...
Pitää ottaa nuffi katonalle ja aloittaa tuon leukun moottorin liittäminen nuffiin.
Mittailinpa siinä runkoa, ja huomasin että tämä tuleva moottori on juuri sen levyinen vauhtipyöränkotelon ulkopuolelta, kuin nuffin runko ulkoa leveä
Eli siis pitää rakentaa kokonaan uusi runko tuolle moottorille...
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Luvassa on siis isompia leikkauksia eikä mitään juustohöyläystä
Pidähän meitä tästä ajantasalla kuvilla ja kertomuksilla
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:26
- Paikkakunta: Lappajärvi
et ole mähösen veljeksiltä käyny kyseleen leylandin moottoria tiiä vaikka sattuis oleen.
En ole, enkä käy. Tuntuu olevan niin apteekinhintoja että.ara ak 133c kirjoitti:et ole mähösen veljeksiltä käyny kyseleen leylandin moottoria tiiä vaikka sattuis oleen.
Kyselin toiseen traktoriini viimevuonna termostaatin päältä lähtevää menovesi putkea, (siis siitä menee jäähdyttäjään sitten letkun kautta), vaikean oloisesti vastattiin: no eiköhän sellainen löydy, hintaa siihen sitten kyselemään, niin 30€ vastattiin, koko putki ei ole kuin ~10cm pitkä ja neljä ruuvireikää.
Tämä tulee vielä kaikenlisäksi jokaisessa moottorissa mukana, eli ei ole mikään erikoisosa, niin minun mielestäni tuo ei ole kolmenkympin osa ollenkaan (koitin tietenkin tingata hintaa alas, en saanut)
Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta tuolla liikkeessä hintojen suhteen.
Pidä putkes, kele!
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
ara ak 133c
Jaa, huomasinpa että taidamme muuten tietää toisemme, nimimerkistä ja paikkakunnasta päätellen...
Jaa, huomasinpa että taidamme muuten tietää toisemme, nimimerkistä ja paikkakunnasta päätellen...
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juu, itte kävin kattomassa oisko pojilla varapumppua nuffiin/leukkuun. Yksi "epäkunnossa" tarralla varustettu löytyi joka kiinnosti. 300 € pyytivät. Sami Orimus myy tehdasuutta minimeckiä 500 € nettikoneessa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:26
- Paikkakunta: Lappajärvi
No ne on näköjään nostaneet hintoja sitten kun euro aikaan mentiin
näytät tästä harvase viikonloppu ohi ajeleva mökkeileen.
näytät tästä harvase viikonloppu ohi ajeleva mökkeileen.
Nuffi on siirretty nyt katon alle ja moottorin sovittaminen lähtenyt käyntiin.
Runko materiaaliksi olen valinnut (sittenkin) RHS putkipalkin mitoiltaan 150*100*6.3, tuollainen löytyi romiksen laanilta.
Tässäpä muutama kuvatus:
Runkopalkin irroitus.
Moottorin sovittamista.
Osa kuvista on kännykkäkameralla näpsitty, siksi kuvanlaatu on heikompi.
Runko materiaaliksi olen valinnut (sittenkin) RHS putkipalkin mitoiltaan 150*100*6.3, tuollainen löytyi romiksen laanilta.
Tässäpä muutama kuvatus:
Runkopalkin irroitus.
Moottorin sovittamista.
Osa kuvista on kännykkäkameralla näpsitty, siksi kuvanlaatu on heikompi.
Viimeksi muokannut Kontio, 24 Syys 2010, 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Siitä se lähtee. Nythän sinulla on ylimääräinen rungon pätkä, jos joku meinaa pikkukuutosta sovitella nuhviin.
Saat tuosta ihan tukevan, kun tuen ottaa taka-akselista asti ja sehän onnistuu helposti kun on kuormaimen sovitteet jo valmiina. Omaan nuhviin tein rungon pistämällä peräpuolikaan vaakatasoon vesivaakalla ja siitä rakentelin vesivaakaa apuna käytteän rungon eteen. Sitten kun oli rungon valmis, niin tein moottorin apukorvat, joilla moottorin paikkaa rungolla oli helppo säädellä, kun rihtasin voimalinjaa suoraksi. Lappu ja siitä läpi M10 pultti toimii hyvin.
Saat tuosta ihan tukevan, kun tuen ottaa taka-akselista asti ja sehän onnistuu helposti kun on kuormaimen sovitteet jo valmiina. Omaan nuhviin tein rungon pistämällä peräpuolikaan vaakatasoon vesivaakalla ja siitä rakentelin vesivaakaa apuna käytteän rungon eteen. Sitten kun oli rungon valmis, niin tein moottorin apukorvat, joilla moottorin paikkaa rungolla oli helppo säädellä, kun rihtasin voimalinjaa suoraksi. Lappu ja siitä läpi M10 pultti toimii hyvin.