Projekti (nuhvi)Leyland+Hymas
Valvoja: automies560
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tossa mun leukku pohjaisessa rapsuttimessa ei ole mitään verrattavaa maataloustraktoripohjaiseen kaivuriin joten paha sanoa tehostimen asennuksesta.
olis ehkä mahdollista muuttaa orbisysteemiksi jolloin päällimmäisen ohjausvarren sais
poistaa ja kardaani vois sopia (näin muistikuvilla).
ite olen käyttänyt bmw vetoakselia keulapumpun akselina, siinä kun on vakionopeusnivelet
niin ei oo kovin ranttu pumpun sijainnista tosin rajansa niilläkin ja kovasti kulmilla oleva
akseli väännättää pumppua sekä kampiakselia
olis ehkä mahdollista muuttaa orbisysteemiksi jolloin päällimmäisen ohjausvarren sais
poistaa ja kardaani vois sopia (näin muistikuvilla).
ite olen käyttänyt bmw vetoakselia keulapumpun akselina, siinä kun on vakionopeusnivelet
niin ei oo kovin ranttu pumpun sijainnista tosin rajansa niilläkin ja kovasti kulmilla oleva
akseli väännättää pumppua sekä kampiakselia
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Jeps, eli se taitaa jo olla oikein erilliselle rungolle rakennettu kaivuri? Silloinhan siinä on etupää kumityynyn varassa... eli se on tosiaan etupäästään aivan erinäköinen..Warpu kirjoitti:tossa mun leukku pohjaisessa rapsuttimessa ei ole mitään verrattavaa maataloustraktoripohjaiseen kaivuriin joten paha sanoa tehostimen asennuksesta.
Eiköhän tuonne väliin mahdu jonkinmoinen kardaani, jos ei mahdu otetaan koko tehostinpaketti pois, ja joko: -poistetaan kokonaan käytöstä, ja tehdään pelkästään mekaaninen ohjaus, -kunnostetaan tuo nykyinen tehostin ja asennetaan jotenkin se tuohon KA akseliin kiinni, miten, sitä en vielä tiedä.Warpu kirjoitti:olis ehkä mahdollista muuttaa orbisysteemiksi jolloin päällimmäisen ohjausvarren sais
poistaa ja kardaani vois sopia (näin muistikuvilla).
ite olen käyttänyt bmw vetoakselia keulapumpun akselina, siinä kun on vakionopeusnivelet
niin ei oo kovin ranttu pumpun sijainnista tosin rajansa niilläkin ja kovasti kulmilla oleva
akseli väännättää pumppua sekä kampiakselia
Mutta en nyt ainakaan vielä lämpene orbitrooliohjaukselle, koska toimiihan tuo vielä ruistehostuksella ja sitten joutuisi taas metsästämään uusia osia = -->€€€
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Eipä tuon ohjaustehostimen pois otto olekaan sitten välttämätöntä. Tähtäilin akselilla linjaa, ja akseli meni suoraan tehostimen ylitse. Ainoastaan venttiilille tuleva akselin päässä oleva sokka saattaa ottaa kiinni akseliin..., tietenkin pitää katsoa kun kääntää pyöriä, miten paljon tuon sylinterinpaikka siirtyy sivulle.
Akulle pitää keksiä uusi sijoituspaikka, akun paikalle pitää sitten sovittaa se pumppu.
Tässäpä tähtäys kuvia.
Akulle pitää keksiä uusi sijoituspaikka, akun paikalle pitää sitten sovittaa se pumppu.
Tässäpä tähtäys kuvia.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:26
- Paikkakunta: Lappajärvi
leukku kessussa on akku kotelo mootorin oikealla sivulla siinä startin vieressä
Ajattelin tutkia, kun kerran tuo perä on auki samalla, että mitä vaihteisto on syönyt.
No eipä se ollut mitään erikoista syönyt, pohjakin oli puhdas, ei siis ollut sellaista sentin kerrosta mustaa p...skaa, vaan oikein valumaali paistoi pohjalta, vähän rautahiletta ei muuta.
Mikäs on oikea kireys pää-akselin keskilaakerille, siinähän on tuollainen akselimutteri:
Ja tuo akselimutteri heilui käsin kiinniotettaessa, mutta lukkolevy oli vielä pitänyt sen paikoillaan. Eli onko tuolle mutterille annettu jokin momentti johonka se kiristetään, vai laitetaanko se "kiinni" asti kireälle
Tietääkö kukaan?
Muutapa sieltä ei sitten löytynytkään, joten kun tuon mutterin saa kiinni, voi kannet laittaa paikoilleen...
Muutama kuva vaihteiston sisältä.
Imusihdin nappasin pois perästä pyörimästä, jonkinverran tavaraa suodatettu.
No eipä se ollut mitään erikoista syönyt, pohjakin oli puhdas, ei siis ollut sellaista sentin kerrosta mustaa p...skaa, vaan oikein valumaali paistoi pohjalta, vähän rautahiletta ei muuta.
Mikäs on oikea kireys pää-akselin keskilaakerille, siinähän on tuollainen akselimutteri:
Ja tuo akselimutteri heilui käsin kiinniotettaessa, mutta lukkolevy oli vielä pitänyt sen paikoillaan. Eli onko tuolle mutterille annettu jokin momentti johonka se kiristetään, vai laitetaanko se "kiinni" asti kireälle
Tietääkö kukaan?
Muutapa sieltä ei sitten löytynytkään, joten kun tuon mutterin saa kiinni, voi kannet laittaa paikoilleen...
Muutama kuva vaihteiston sisältä.
Imusihdin nappasin pois perästä pyörimästä, jonkinverran tavaraa suodatettu.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Ja tuo akselimutteri heilui käsin kiinniotettaessa, mutta lukkolevy oli vielä pitänyt sen paikoillaan. Eli onko tuolle mutterille annettu jokin momentti johonka se kiristetään, vai laitetaanko se "kiinni" asti kireälle
Tietääkö kukaan?
Muutapa sieltä ei sitten löytynytkään, joten kun tuon mutterin saa kiinni, voi kannet laittaa paikoilleen..."
Ei löytynyt momenttia tuolle keskilaakerin kiristykselle, mutta on oltava lujasti painerengasta vasten, kirjan mukaan
Tietääkö kukaan?
Muutapa sieltä ei sitten löytynytkään, joten kun tuon mutterin saa kiinni, voi kannet laittaa paikoilleen..."
Ei löytynyt momenttia tuolle keskilaakerin kiristykselle, mutta on oltava lujasti painerengasta vasten, kirjan mukaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nyt kun sulla on perä aiki niin tarkasta ihmeessä tasauspyörästön akseli ja pikkurattaiden helojen kunto, väljää ei saisi olla
Mukana kuin peräpukama!
Niin vähän arvelinkin, että momentti on "kiinni".kari t kirjoitti:"Ja tuo akselimutteri heilui käsin kiinniotettaessa, mutta lukkolevy oli vielä pitänyt sen paikoillaan. Eli onko tuolle mutterille annettu jokin momentti johonka se kiristetään, vai laitetaanko se "kiinni" asti kireälle
Tietääkö kukaan?
Muutapa sieltä ei sitten löytynytkään, joten kun tuon mutterin saa kiinni, voi kannet laittaa paikoilleen..."
Ei löytynyt momenttia tuolle keskilaakerin kiristykselle, mutta on oltava lujasti painerengasta vasten, kirjan mukaan
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Tuostapa sain ostettaessa seuraavanlaisen neuvon, eli ottaa sen tasauspyörien akselin irti, ja laittaa sopivan hylsyn siihen akselin päälle, niin sen pitäisi estää niitten holkkien putoamisen pois paikoiltaan.jamppi kirjoitti:Nyt kun sulla on perä aiki niin tarkasta ihmeessä tasauspyörästön akseli ja pikkurattaiden helojen kunto, väljää ei saisi olla
Mutta napataan pois se akseli ja ihmetellään
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
250 nm on tuon keskimutterin kireys ja kun saa tiukalle niin akselissa ei saa
tuntua päittäin klappia
tuntua päittäin klappia
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Mutteri on nyt kiinni, ja vaihteistonkansi paikoillaan.
Pitää huomenna tutkia tuon ristiakselin kunto.
Kiitokset Jampille tasauspyörästö neuvoista/tarkastuksesta!
Pitää huomenna tutkia tuon ristiakselin kunto.
Kiitokset Jampille tasauspyörästö neuvoista/tarkastuksesta!
Viimeksi muokannut Kontio, 08 Marras 2010, 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Nyt on tasauspyörät pöydällä, holkeista on liukupinta kulunut pois ja perusaine on jäljellä.
Saakos noita holkkeja vielä uutena?
Tapin halkaisija näytti olevan tasan tuuman, joten noita puslia kyllä saattaisi löytyä suoraan SKF:ltä...
Pitää kuitenkin laittaa kasattaessa vielä se hylsy tuon akselin päälle, niin varmistetaan ettei ne holkit pääse vain tulevaisuudessakaan putoamaan paikoiltaan
Saakos noita holkkeja vielä uutena?
Tapin halkaisija näytti olevan tasan tuuman, joten noita puslia kyllä saattaisi löytyä suoraan SKF:ltä...
Pitää kuitenkin laittaa kasattaessa vielä se hylsy tuon akselin päälle, niin varmistetaan ettei ne holkit pääse vain tulevaisuudessakaan putoamaan paikoiltaan
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Saa uutena noita, Leypart:lta ja Marjakankaalta ainakin. Noin 30 €/kpl
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Kannattaa ehkä nyt samalla poistaa tasauspyörästön lukon poljin ettei käy kuten esim. tuolla: http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=2490" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]