Projekti (nuhvi)Leyland+Hymas

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

ara ak 133c
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:26
Paikkakunta: Lappajärvi

03 Syys 2010, 18:38

Aika hyvin hän tuo leukun kutonen näyttäis istuvan tuohon nuffin nokalle et muuten ole aatellu sitä vaihto ehtoa että jatkaisit tuon kaivurin rungon nokkaan asti yks osasena niinkun vammaksen majorissa on niin ei tarttis värkätä eri runkoa tuolle moottorille.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

24 Syys 2010, 19:48

Palkkatyö on taas alkanut haitata harrastuksia, joten eipä ole oikein tälle(kään) ehtinyt mitään tehdä.
Laipan kuitenkin ehdin polttaa ja kierteyttää, joten tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

20 Loka 2010, 14:04

Nyt meni suunnitelmat täysin uusiksi. :shock: :shock:

Piti lähteä Alajärvelle käymään, ja katsomaan jos vaikka sieltä löytyisi leukun moottoria, (kun oli puhetta Lassen kanssa kesällä, että hänelle olisi ollut tulossa vaihteistovikainen leukku josta moottori joutaisi myydä...)
No löytyihän sieltä sitten se moottori, tosin siinä tuli sitten kaupantekijäisinä traktori mukaan :mrgreen:
Tämä leukku ei ole kuitenkaan se kesällä puhuttu vaihteistovikainen yksilö, vaan täysin soivapeli.

Kuva
Kuva
Kuva

Nostolaitteet jää tuonne, ja myöhemmin tuon etuakselinkin sinne takaisin, kunnes vaan saan sen KA-etuakseli hässäkän kiinnitettyä.

Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas :wink:
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä...
Viimeksi muokannut Kontio, 20 Loka 2010, 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Loka 2010, 18:37

"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas :wink:
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."

Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu :wink:

Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

20 Loka 2010, 18:40

kari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas :wink:
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."

Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu :wink:

Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon :D
Kuutosleukku :shock: :shock:

Ei, tämä on vain 384 leukku, eturenkaat on vain 6x16 kokoa, sen takia näyttää hieman oudolta.
Eipä ainuttakaan kuutosta näkynyt tontilla.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

21 Loka 2010, 07:54

kari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas :wink:
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."

Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu :wink:

Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon :D

Kuutoskoneisissa Leyland-traktoreissa on erilainen perä. Kuutosen runko ei ole yhteensopiva Nuffieldin kanssa, jos ei väkisin itse sovita.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Loka 2010, 18:55

UniversalDM4 kirjoitti:
kari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas :wink:
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."

Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu :wink:

Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon :D

Kuutoskoneisissa Leyland-traktoreissa on erilainen perä. Kuutosen runko ei ole yhteensopiva Nuffieldin kanssa, jos ei väkisin itse sovita.
Ei tämä risteytys ole minun idea, enkä ole kuutosleukkua livenä etes nähnytkään, mutta jos ja kun näin on miten "UniversalDM4":nen sanoo, niin pitänee sitten unohtaa koko risteytys :wink: Kokkolassa Farmarissa yhdistyksemme jäseneksi liittynyt henkiö tätä minulle esitti ja uskoin että hänellä on varmaa tietoa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

21 Loka 2010, 22:42

kari t kirjoitti:
UniversalDM4 kirjoitti:
kari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas :wink:
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."

Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu :wink:

Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon :D

Kuutoskoneisissa Leyland-traktoreissa on erilainen perä. Kuutosen runko ei ole yhteensopiva Nuffieldin kanssa, jos ei väkisin itse sovita.
Ei tämä risteytys ole minun idea, enkä ole kuutosleukkua livenä etes nähnytkään, mutta jos ja kun näin on miten "UniversalDM4":nen sanoo, niin pitänee sitten unohtaa koko risteytys :wink: Kokkolassa Farmarissa yhdistyksemme jäseneksi liittynyt henkiö tätä minulle esitti ja uskoin että hänellä on varmaa tietoa :wink:
Kutosleukussa runkoaisat menevät perään asti ja perä taasen on ihan erilainen, kuin Nuffissa. Jos Nuffiin kutoskoneen haluaa, niin helpoin tapa on originellin apurungon jatkaminen, kuten esimerkiksi Espaniassa ja Englannissa niitä uutena jo tekivät paljon. Epsaaniassahan oli kutonen ihan kaiketi uutena ostettavissa (Nuffield 680).
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

22 Loka 2010, 20:32

No kohtahan sinulla on hytillinen kaivuri, hyvä homma :) . Toivottavasti tuo leukku on yksöiskytkimellä (Talous-malli), niin siihen saa sitten sen isomman 13" kytkimen, se ei ole meinaan yhtään liian järeä kun näissa tavan kymppivaihteisissa leukuissa ei ole mitenkään liian hidas se pakki varsinkaan kaivurikäyttöön, paras käyttää kaivuria "pakkina", jos ei laita kaivurimallin pakkivälitystä (vieläköhän niitä kaivurimallin pakkirattaita on kaupan hyllyltä saatavana?)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

22 Loka 2010, 20:56

"Kutosleukussa runkoaisat menevät perään asti ja perä taasen on ihan erilainen, kuin Nuffissa. Jos Nuffiin kutoskoneen haluaa, niin helpoin tapa on originellin apurungon jatkaminen, kuten esimerkiksi Espaniassa ja Englannissa niitä uutena jo tekivät paljon. Epsaaniassahan oli kutonen ihan kaiketi uutena ostettavissa (Nuffield 680)."

Lopetetaan tämän aiheen käsittely tässä tähän :wink: Otan mallia rungon jatkamiseen omasta nelivedosta :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

24 Loka 2010, 19:07

Leukkumies kirjoitti:No kohtahan sinulla on hytillinen kaivuri, hyvä homma :) . Toivottavasti tuo leukku on yksöiskytkimellä (Talous-malli), niin siihen saa sitten sen isomman 13" kytkimen, se ei ole meinaan yhtään liian järeä kun näissa tavan kymppivaihteisissa leukuissa ei ole mitenkään liian hidas se pakki varsinkaan kaivurikäyttöön, paras käyttää kaivuria "pakkina", jos ei laita kaivurimallin pakkivälitystä (vieläköhän niitä kaivurimallin pakkirattaita on kaupan hyllyltä saatavana?)
Jep jep. Nyt pitäisi aloitella kiinnittelemään kaivurin kiinnikeaisoja leukun mahan-alle.
Tosin, pitäisi ajaa puitakin vielä, -tietenkin tänään sitten vääntyi akseli kuormaaja kärrystä metsässä, niin että rengas hinkkaa telikeinuun. :evil:
Sitten pitäisi vielä levitellä hiekat tallinpohjaan, -ennenkuin talvi ehtii täysin tulemaan.
Joten työtä (ja samalla rahareikiä) on paljon yhtäaikaa päällänsä, niin ja palkkatyössäkin pitäisi käydä :shock:

Mutta jos nyt ensikevääksi saisi tuon kaivuriyhdistelmän valmiiksi.

Tuli muuten vielä neuvot kaupanpäälle. Kun kävin hakemassa leukun kotiin, niin Lasse tuumasi, että kannattaisi laittaa tasauspyörästön pikkuhammaspyörien akselin päälle sopivan kokoinen putkiholkki. Tämä estäisi hammaspyörissä olevia holkkeja putoamasta alas akselille, ja näin estäisi hammaspyörien hajoamisen ja sitä kautta koko tasauspyörästön hajoamisen.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

28 Loka 2010, 18:56

Onkos kuulolla ketään leyland traktorikaivurin omistajaa.

Jos joku viitsisi käydä ottamassa kuvan, miten leukuissa on nokkapumppu istutettu keulalle, sekä mitenkäs onko tehdastekoisissa kaivureissa ohjaustehostinta? Jos (ja kun) on, niin onko siellä käytetty sitä leukun omaa simpukka tehostin systeemiä, en siis tarkoita sitä uudempaa orbitrooli ohjausta.
Tätä kyselen siksikun, tuo leukun oma tehostin siellä keulalla tahtoo tulla hiukan kampiakselilinjan yläpuolelle, toisin sanoen kartaani nousisi yläviistoon...

Eli olisin kiinnostunut siitä etupään kiinnitys ja tehostimien paikoista olevista kuvista. Tässä missään lähellä ei ole tuon ikäistä leukku pohjaista kaivuria, mistä voisi käydä suorittamassa teollisuusvakoilua :wink:
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

28 Loka 2010, 19:20

Warpu tietää nuo asiat
Onkos se sylinterin venttiilistö siinä kardaanin tiellä vai koko sylinteri
Tuon vanhemman muuttaminen orbitroolille ei olis kovin hankala homma ja se venttiilistö jäis pois sylkyn päältä
Mukana kuin peräpukama!
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

28 Loka 2010, 19:43

jamppi kirjoitti:Warpu tietää nuo asiat
Onkos se sylinterin venttiilistö siinä kardaanin tiellä vai koko sylinteri
Tuon vanhemman muuttaminen orbitroolille ei olis kovin hankala homma ja se venttiilistö jäis pois sylkyn päältä
Se venttiiliin tuleva varsi ja vääntiö on ylhäällä, siis nämä on nyt näin nopealla silmäyksellä katsottu, jahka pääsen oikein asennukseen niin pitää silloin tarkemmin mittailla...

Periaatteessa tämä ei tarvitse ollenkaan tehostinta, ainakaan silloin kun etupäässä ei ole paljoa painoa, nuffissa oli ainakin milteipä kokoajan keula ilmassa kun eteenpäin liikuttiin ja siitä johtuen taas ohjaus oli keveä :mrgreen:

Mutta nyt kerran tuolla on tehostin keulalla, niin ajattelin että rakennetaan nyt sitten tuohon KA akseliin tehostus, siksipä en viitsi ostamaan muunlaisia tehostinpalikoita, tyydytään nykyiseen, tai sitten poistetaan se kokonaan.
Tosin eipä tuo tehostinkaan kyllä toimi, luultavasti siellä väljyyksiä niin paljon, ettei venttiilille tule ohjausta.
Tämän aasinsillan kautta seuraava kysymys: onkos kellään tuohon tehostimeen mitään korjaus/säätö ohjeita.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Loka 2010, 20:30

" Tämän aasinsillan kautta seuraava kysymys: onkos kellään tuohon tehostimeen mitään korjaus/säätö ohjeita."

Mulla olis 4/65: sen korjausohjekirja josta voisin kopioida kyseiset kohdat ja laittaa vaikka postin välityksellä, osoitteesi on tallessa, mutta varmaan on jollakin sähköisessä muodossakin :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin