Projekti (nuhvi)Leyland+Hymas
Valvoja: automies560
Taas reilun vuoden nuhvittoman ajan jälkeen tuli sitten hankittua tälläinen kones.
Kaivurin valmistajasta ei ole tietoa, mutta minusta tuo vaikuttaa Hymaksen valmisteelta. Mitä mieltä muut ovat?
Kaivuri toimii ja pelaa kuten tuon ikäinen nyt toimii, ainoastaan käännönsylinteri vuoti reilummin, muutoin pikku koe ajolla ei nyt suuremmin tiputellut.
Kone on vaihdettu jossain elämän vaiheessa vanhempaan koneeseen, joka on varustettu vielä alipainesäätäjällä.
Osaakos nyt kukaan sanoa mikä tämän tarkka vuosimalli on tuon konekilven mukaan, itse en saanut tuosta oikein mitään irti.
Kaivurin valmistajasta ei ole tietoa, mutta minusta tuo vaikuttaa Hymaksen valmisteelta. Mitä mieltä muut ovat?
Kaivuri toimii ja pelaa kuten tuon ikäinen nyt toimii, ainoastaan käännönsylinteri vuoti reilummin, muutoin pikku koe ajolla ei nyt suuremmin tiputellut.
Kone on vaihdettu jossain elämän vaiheessa vanhempaan koneeseen, joka on varustettu vielä alipainesäätäjällä.
Osaakos nyt kukaan sanoa mikä tämän tarkka vuosimalli on tuon konekilven mukaan, itse en saanut tuosta oikein mitään irti.
- Liitteet
-
- IMG_3291.JPG (170.98 KiB) Katsottu 16134 kertaa
-
- IMG_3288.JPG (199.39 KiB) Katsottu 16134 kertaa
-
- IMG_3287.JPG (178.38 KiB) Katsottu 16134 kertaa
Viimeksi muokannut Kontio, 29 Loka 2010, 17:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuosta tyyppikilvestä en osaa sanoa nuhvin valmistusvuotta, mutta yritäppäs katsoa tuolta sivulta, josko selviää, http://www.nuhvi.net/index.php?option=c ... &Itemid=55" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Näyttää todellakin Ruotsalaiselta Hymas kaivurilta. Telatkin on siinä joskus näkojään olleet mutta niitä ei ilmeisti enää löytynyt mukaan? Samantyyppinen löytyy iltseltänikin sillä erotuksella että, alustana on 10/60 leukun koneella.
Kaivurina Hymas on varsin nuffiin sopiva laite koska se ei ole liian raskas, ja ihan toimiva joskin jo hieman vanhanaikanen
Kaivurina Hymas on varsin nuffiin sopiva laite koska se ei ole liian raskas, ja ihan toimiva joskin jo hieman vanhanaikanen
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Joo nuffi/hymas joukko vahvistuu pitää pelastaa romumiehiltä vanhoja työjuhtia. Ovat olleet isoja hankintoja aikanaan nuffi/hymas on maksanut vuonna 1964 29 850 markkaa
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Jaha, kone on nyt sitten kotiutettu kröhöm. ns. rimaa hipoen...
Mutta hyvinhän tuo loppuviimein sitten tuli perille.
Tässäpä muutama siirtokuva:
Muutama (harjoittelu) kaivuuliike piti kokeilla, pitää nyt ensiksi vaan kaikki öljyt vaihtaa, ja tilkitä muutaman sylinterin turpatiivisteet, sitten voi enemmän harjoitella
Mutta hyvinhän tuo loppuviimein sitten tuli perille.
Tässäpä muutama siirtokuva:
Muutama (harjoittelu) kaivuuliike piti kokeilla, pitää nyt ensiksi vaan kaikki öljyt vaihtaa, ja tilkitä muutaman sylinterin turpatiivisteet, sitten voi enemmän harjoitella
Viimeksi muokannut Kontio, 20 Maalis 2011, 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Nyt on konetta pitkin kesää laiteltu kuntoon/vaihdeltu öljyjä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, kääntösylintereille vaihdettu tiivisteet, puomintaittoon sorvattu uusi männänvarsi, ja tiiivisteet vaihdettu, ohjausakseli uusittu.
Tänään sitten laittelin sähköt täysin uusiksi, paluu öljylle lisäsin panossuodattimen jne.
Kohtapuolin pitäisi ottaa sawut koneesta ja aloittaa harjoittelemaan kaivamista
Tässä muutamia kuvia tämänhetkisestä tilanteesta:
Tänään sitten laittelin sähköt täysin uusiksi, paluu öljylle lisäsin panossuodattimen jne.
Kohtapuolin pitäisi ottaa sawut koneesta ja aloittaa harjoittelemaan kaivamista
Tässä muutamia kuvia tämänhetkisestä tilanteesta:
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kone näkyy olevan vanhemmasta nelosesta kun on alipainesäätönen simssi kyljessä. vaan kova kone näyttää olevan!!!
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Taitaa olla kutos bmc:n syyläri tuossa?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Korjauskirjassa näyttää kylläkin olevan juuri samanmoinen syyläri kuin tuossakin, tiedä sittenNuffieldmaster kirjoitti:Taitaa olla kutos bmc:n syyläri tuossa?
Kone on tosiaan joskus vaihdettu, entisen koneen lauettua jossain elämän vaiheessa. Samalla pellitkin on vaihtunut vanhemman malliseen.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Eilen (su) sain sitten nuffin käyntiin reilun kuukauden seisonnan/huollon/korjauksen jälkeen. Taiton sylinterinvarren sorvasin uuden -turpatiiviste vuotaa edelleen(muiden paikkojen ohella), vaikka kaikki tiivisteet uusin
Siinä sitten pääsin oikein kokeilemaan kaivamista, ja huomasin että moottori taitaa olla matkansa päässä, tuntuu kovin herkästi puutuvan, ainakin tuon nykyisen hydr.pumpun edessä, ellei syöttö ole siinä asennossa että pakoputkesta tulee niin paljon mustaa kuin putkesta vain mahtuu...
Aivan kuin säätö ei ehtisi mukaan.
Mites muilla joilla on alipaineohjattu ruiskutuspumppu, miten pumppu seuraa moottorin kuormitusta?
Kävin sitten varaston perällä, ja heräsi mielenkiinto tämän liittämisestä tuohon kaivuriin (siis tuolla on moottori kaikkien noitten romujen alla )
Siinä sitten pääsin oikein kokeilemaan kaivamista, ja huomasin että moottori taitaa olla matkansa päässä, tuntuu kovin herkästi puutuvan, ainakin tuon nykyisen hydr.pumpun edessä, ellei syöttö ole siinä asennossa että pakoputkesta tulee niin paljon mustaa kuin putkesta vain mahtuu...
Aivan kuin säätö ei ehtisi mukaan.
Mites muilla joilla on alipaineohjattu ruiskutuspumppu, miten pumppu seuraa moottorin kuormitusta?
Kävin sitten varaston perällä, ja heräsi mielenkiinto tämän liittämisestä tuohon kaivuriin (siis tuolla on moottori kaikkien noitten romujen alla )
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Sattuisiko kenelläkään muuten olemaan tiedossa mitään mittapiirrosta nuffin orginaali moottorista?
Siis olisi (ehkä) tarvetta saada vauhtipyörän/kampiakselin keskiön ja moottorin kiinniketassujen keskinäisestä korkeudesta tietoa.
Saahan ne toki mittaamallakin, mutta mukavahan se olisi jos löytyy tarkat mitat.
Siis olisi (ehkä) tarvetta saada vauhtipyörän/kampiakselin keskiön ja moottorin kiinniketassujen keskinäisestä korkeudesta tietoa.
Saahan ne toki mittaamallakin, mutta mukavahan se olisi jos löytyy tarkat mitat.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.