veto

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

04 Marras 2009, 21:26

no niin arvoisa kaekki tietävä raati vastatkoopa jos on kokemuksii kun oes suunnitteilla vetävä mehtä puun ajo kärri ja vetävä akseli tulisi kuorma-autosta johon vähintään 24 tuumaset renkaat.niin se veto onnistuuko jos laetta ja minkalaisen hydrauli moottorin siihen perä möykyn etteen.iliman suunnan vaehtimmii ja alennus vaehteita, vae onko nämä niitä pahoja unnii jotka kannattaa heettee niihen murehittavaks joilla on isompi ja tyhjempi piä niin kuin minullakkii joskus tuntuu samalta :idea:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Marras 2009, 21:31

Kartaani ei montaa kierrosta per minuutti kierrä metsäajossa, sellaista vääntävää, vahvaa moottoria on hankala löytää. Sampo Hydraulic:lta mahtasi löytyä jos löytyy. Parashan olisi ne sisun Bear moottorit, joita sampo tekee blackbruin -nimellä. Ne tulee napaan.

Mutta en sitä kiellä etteikö maailmassa joku ratkaisu löytyisi, itse en tällähetkellä osaa tuon paremmin sanoa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

04 Marras 2009, 22:14

ka eepä sitä muullon hydraulikalla pyöritettäes kuin mänö alakaa normaalisti loppuu ja sillon ee 100/sta varmaankaa männä ja eepä oo tullu vielä laskettuu mikä välitys siinä perässä onkaa,mutta oesko luokkoo 1:s 10:neen eli karttaani sen 10 kierrosta ja akseli yhen mää tiijä vielä
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

04 Marras 2009, 23:04

ite oon suunnitellu ja sellasen systeemin tuohon yhteen maansiirtokärriin
ei oo vaan vielä toteutettu ja voin sanoo että minun malli on
monimutkanen :D

jahka joskus saahaan selville välityssuhe mahollisimman tarkkaan ja
renkaiden kehän pituus niin vielä tarvitaan käytössä olevan öjyn
tuottomäärä sitten päästään laskeskeleen että mitä vois saaha
aikaseks.

niin ja sille moottorille tarvii sitten olla pyörimisen irtikytkentä aina
kun vetoa ei käytetä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

04 Marras 2009, 23:09

Itellä ois kärry projekti johon tulee veto ajovoimanotolla 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Vastaa Viestiin