Sivu 1/7

Projekti Nuffi hymas

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 14:49
Kirjoittaja V602T
Jotain on talven aikaan tullu tehtyä tuon nuffi hymaksen eteen, mutta paljon on vielä tekemättä. On siihen mennyt, uusia osia, koneistuksia, puhallushiekkaa, maalia ja paljon aikaa verstaassa. Apuja on tullut hyvin tämän keskustelupalstan kautta kiitos siitä. Laitan kuvalinkin koska täälläpäin sanotaan että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

http://kuvablogi.com/blog/5046/4/

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 16:01
Kirjoittaja Joonas Potkonen
:shock: Kaikki uutta :shock:

Teet 100 % uuden :D :shock:


Komea tulee 8)

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 16:37
Kirjoittaja jamppi
Hienoa työtä :D
Aika hyvä värisävy vaikkakin näkyi olevan ihan RAL peruskoodilla
Mitäs tykkäsit tuosta Temalac maalista, minusta tuolla saa nätimmän näkösen kuin
2-k temamadurilla
Mikähän systeemi tuossa etuakselissa on kun on latta ja u-palkki irtonaisia
eikä toisiinsa hitsattuja

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 17:04
Kirjoittaja kari t
Johan näitä "V602T":n nuffin projektikuvia olen saanut ihailla jo kolmisen viikkoa sitten :lol: jossakin muualla ,ei tällä foorumilla
Tuosta saadaan taas yksi tosi hieno yksilö Oulaisiin ihasteltavaksi :wink: :lol:

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 17:06
Kirjoittaja anglia67
Tulee kyllä HIENO :wink:

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 19:30
Kirjoittaja sompio
Jos tuonkin Hymaksen entisöi noin pikkutarkasti niin eihän sitä raski ojanpäähän viedäkkään. On muuten tosi antaumuksella tehtyä työtä jota on katseltava lakki kourassa.

Lähetetty: 11 Huhti 2009, 11:50
Kirjoittaja Warpu
noin siitä tulee asiallinen 8)

Lähetetty: 11 Huhti 2009, 12:32
Kirjoittaja NH 110-90dtt
Todella hieno. kestävä väri kun synteettisellä vetää

Lähetetty: 12 Huhti 2009, 17:08
Kirjoittaja V602T
Kyllä tuon värin valinnan suhteen oli pohtimista, mutta taisi olla aika lähelle oikea. En ole mikään maalari mutta aika hyvin tuolla sai pintaa, mutta mutta se valo kun pajassa on sitä sun tätä ja vaikka imuri vie pölyä pois niin sitä on aina jonkin verran ilmassa eipä tahdo nändä että onko jokapaikassa maalia tarpeeksi se on semmosta touhaamista kyläsepän maalaminen. Etuakseli eikait se saa olla kiinni uupalkissa muuten se ei kiristy oikein, miten sitä nyt sanoisi että akselin puolikkaat molemmin puolin täytyy puristua kunnolla uurautaa vasten se putki joka on latan keskellä sen hitsasin asennuksen jälkeen kiinni uurautaan jotta tukisi paremmin.
Joo onko se entisöintiä vai mitä mutta kunnostusta kuitenkin en antanut romumiesten viedä sitä ja menin väliin ajattelin että joku on sillä vaikka leivän ottanut aikoinaan. Kyllä sillä kuoppaa ja vaikka ojanpätkää vielä tehdään, tuli muuten oja, kuokka ja kaapeliojakauha mukaan. Mistä sitä tietää vaikka saa auttaa naapuria kaapeliojan kaivuussa.
Joo tuo synteettinen väri siitä en paljonkaan ymmärrä mutta myyjä sitä kehui, mutta pirun kalliiksi maalaus tulee kun kaikki on menty läpi.
Voi voi kevät tulee ja tuo loppu raato pressun alla odottaa tekiäänsä, mietin että vuokraan kunnon pesurin joka lämmittää veden yli 100 asteeseen ja painetta parisensataa paaria, josko sen jälkeen ajatella vaikka maalia pintaan. Niin vielä tuosta kaivuupuolesta tapitusta kyllä löytyy ja se pitää tehdä. Öljy säiliön ajattelin siirtää keulalle nyt se on venttiilipöydän alla tai kuitenkin siinä kuskin edessä kun kaivuuhommia hoitelee, on kuulema parempi että imupuolen putki pumpulle olisi mahdollisimman lyhyt. No tulihan sitä jotain kerrottua. Niin ihan meinas unohtua kysyä että miten, tai onko homma hankala kun laitoin syöttöpumpun paikoilleen ja öljyt sisään jopas rupes tiputtaan käytön puolelta öljyä stefa siellä on löytyykö vielä ja voiko kyläseppä vaihtaa?

Lähetetty: 12 Huhti 2009, 17:40
Kirjoittaja Velu
Väri on hyvä. Näyttää sopivan oranssille.

Se hyvä puoli näissä harrastuksissa on, ettei tarvitse kerralla tehdä uutta. Voi kunnostaa osan koneesta ja ajella vaikka kesän välissä ja jatkaa sitten kunnostusta.

Kyllä kohta kelpaa ojaa kaivaa.

Lähetetty: 12 Huhti 2009, 17:42
Kirjoittaja NH 110-90dtt
Vaikka olisi kunnon valot ja imurit niin kyllä niitä harvojapaikkoja meinaa jäädä kun tulee "värisokeus" mut siihe on hyvä lääke: käy ulkona vaikka ottamas pari kepardia niin joha taas näkee 8) :lol:

Lähetetty: 12 Huhti 2009, 18:04
Kirjoittaja jamppi
Ei ole stefa hankala vaihtaa
Pumppu irti
Käyttölaippa irti
Kansi irti ja stefa tulee siinä mukana
Alkuperänen on molemmin puolin terässuojattu mutta minä laitoin tavallisen
Koko oli kolmosessa 22,22x 41,27x 9,50 ja maksoi 8€
On kai nelosessa sama stefa

Sen verran tuosta kuumalla pesemisestä että älä käytä yli 80 asteista vettä
sillä se irrottaa kovan paineen kanssa maalin, sen jälkeen on aika homma saada kunnollista aikaan
Ensin rasvaliotin pitkällä vaikutusajalla ja pesu, sitten sitten mahdollisimman isolla
Ph arvolla oleva pesuaine pintaan ja huuhtelu
Tommosilla pesuilla olen maalannu aika isojakin koneita

Lähetetty: 12 Huhti 2009, 18:06
Kirjoittaja jamppi
NH 110-90dtt kirjoitti:Vaikka olisi kunnon valot ja imurit niin kyllä niitä harvojapaikkoja meinaa jäädä kun tulee "värisokeus" mut siihe on hyvä lääke: käy ulkona vaikka ottamas pari kepardia niin joha taas näkee 8) :lol:
No niin
Ne maalarit, tärpättiä niin maaliin kuin maalarillekkin :D

Lähetetty: 12 Huhti 2009, 18:09
Kirjoittaja NH 110-90dtt
jamppi kirjoitti:
NH 110-90dtt kirjoitti:Vaikka olisi kunnon valot ja imurit niin kyllä niitä harvojapaikkoja meinaa jäädä kun tulee "värisokeus" mut siihe on hyvä lääke: käy ulkona vaikka ottamas pari kepardia niin joha taas näkee 8) :lol:
No niin
Ne maalarit, tärpättiä niin maaliin kuin maalarillekkin :D

Maali tarvii aina ohennetta ja ei maalarinkaan nestetasapaino saa horjua :lol: kyllähän sää sen tiet harrastajana :lol:

Lähetetty: 12 Huhti 2009, 19:10
Kirjoittaja V602T
Sepä se ei ressiä harrastushommista, ainakun virtaa riittää niin jatkaa, mutta kun se rupee polttaan sormia loppuvaiheessa että savuille pitäis päästä.
Tuo ohje maalarille kun ei näe, niin ulos tupakalle ja rauhoittavaa sisälle että käsi ei tärise ja maalia reilusti niin jatkossa hyvää tulee.
Joo tuo pumpun tefa täytyy vaihtaa jampin ohjeitten mukaan.
Ja hyvä että saan tietoo pesusta, hiekalla puhaltaminen pienillä vehkeillä isompia osia on aikaaviepää.
Minä kyläseppä olisin tohottanut pesurin kannssa maksimi lämmöillä ja tehnyt typeryyksiä, näin se porukalla homma hoituu oikein eikä tee vahinkoa.
Tuota maalarin ohennetta olen koittanut ottaa myös näin jälkeen maalauksen kuka tietää vaikka siitä olisi apua???
Miltä kevään tulo näyttää, täällä seutuvilla tänään on ollut oikeita kevään merkkejä.
Pääsiäisen jatkoja alan harrastajille.