Projekti Nuffi hymas

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Helmi 2010, 20:32

sompio kirjoitti:Pirun hyvä kuvasatsi! Helpottaa varmaan niitä jotka joutuu ekakertaa tuon homman tekemään. Minulla tuo työmaa on edessä ensi kesän aikana.
Sehän olis talkoiden paikka :D
Mukana kuin peräpukama!
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

06 Helmi 2010, 14:58

Joo aina sitä tulee pettymyksiä, perhana oli toinen ronkka alapuolelta halki. Kysymys kuuluu miten ronkkien sopivuus 460:seen olis tiedossa perä ronkkineen akselit paikoillaan ja vaihdelaatikko. Myyjä tiesi kertoa vain että hihnajarrullinen perä on kyseessä, vaikka mallina puhui että olisi 10/60: nen minun mielestä siinä on toisen tyyppiset jarrut no en tiedä, hihnajarrut on tuossa minun projektissa.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Helmi 2010, 16:47

Kumpi puoli on rikki
Mulla olis ehjät mutta on lukoton malli
Zero euros :D
Tosin tuo varaosamöykky vois olla myöhemminkin eduksi
Mukana kuin peräpukama!
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

06 Helmi 2010, 17:00

Joo vasen on kaput, lukkohan löytyy oikealta, vähän kiehtoo tuo koko perä kun hinta saadaan kohilleen. Laitatko vaikka sähköpostilla tietoo € roista juha.syrjala@kotinet .com
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Helmi 2010, 17:21

Eikös tuo zero tarkota nollaa :shock: mutta siitä ei sitten kyllä tingitä
Mukana kuin peräpukama!
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

06 Helmi 2010, 17:59

Jaa no miten tuosta sitten tinkis, no on sinne matkaa, mutta laitetaan harkintaan. 150 € pyytää sälli koko perähommasta sinnekin matkaa 100 kilsaa. Mielessä kävi että jos kemppi mutta mutta se tuo kaivuukoneen paino ja muutenkin rasitus sai luopumaan asiasta. Pitää nyt ensihätiin ottaa vähän jos helpottaisi, mutta asiat elää kokoajan niin projekteissa kuin asentajassa. Isoja päätöksiä on tehty saunanlauteilla ja nyt on sauna lämpiämässä, joten tulosta pitäisi syntyä. Läpimurtotilanne asiassa voi venyä pitkälle mutta on ne isotkin päätökset tehty aamutunneilla.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Helmi 2010, 18:19

Täytyy sanoa että on niin tunne, kuin asennepuolikin kondiksessa

:D :D
Mukana kuin peräpukama!
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

06 Helmi 2010, 18:43

Joo kun rupiaa tuon tunteen ja asenteen kanssa pärjäileen niin homma on kuin pulkkamäkiä laskis, menee kohtullisen lujaa! Sitten noita varjopuolia sopivasti väistelee ettei pulkka mene petäjään ja tulee haavereita. Niin vielä näistä pitkälle tulevaisuuteen luotsaavista projekteista kun vaan osaa olla että ei ota ressiä.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

06 Helmi 2010, 23:09

Se on hienoa että osataan ottaa murhes kerrallaan ja elää hetkessä, ihan hyvä taito itsekullekin :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

07 Helmi 2010, 00:17

Multa se ei ole onnnistunu koskaan
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Helmi 2010, 20:00

V602T kirjoitti:Joo aina sitä tulee pettymyksiä, perhana oli toinen ronkka alapuolelta halki. Kysymys kuuluu miten ronkkien sopivuus 460:seen olis tiedossa perä ronkkineen akselit paikoillaan ja vaihdelaatikko. Myyjä tiesi kertoa vain että hihnajarrullinen perä on kyseessä, vaikka mallina puhui että olisi 10/60: nen minun mielestä siinä on toisen tyyppiset jarrut no en tiedä, hihnajarrut on tuossa minun projektissa.
Minun nelikossa on kymppimallin, jarrut, vaihdelaatikko viisivaihteinen, mutta jos tässä mitä on sinulle tarjottu on hihnajarrut ja kymmenvaihteinen laatikko, niin lienee risteytys, kuten minun nelivedossakin.
Minun neliveto konerekisterissä, edellisen omistajan ilmoituksen mukaa 10/60:nen, vuosimallikin 65:nen :wink:, rekisteriotteessa vuosimalli 60:ntä.
Elikkä vastaus kysymykseesi : 460:seen käy 10/60:sen ronkat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

08 Helmi 2010, 03:34

noista 460 ja 10/60 ronkista sen verta jotta ne voi vaihtaa ristiin
mutta niissä on erilaiset välitykset 460 harvemmat ja 10:peissä
tiheämmät välitykset sekä levyjarrut. eli siis näkee jarruista että joutuuko
vaihtamaan molemmat 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

08 Helmi 2010, 15:35

Joo ajatellaan asiaa näin että jos ostan 10/60:sen ronkan ilman akselia ja laakereita ja sitä isoahammaspyörää, ja laitan 460:sestä laakerit akselin ja hammaspyörä sekä hihnajarru systeemin niin onnistuuko? Kysyn sitä varten jos hommaan 10/60:sen ronkan eikä siihen sitten käy 460:kalut. Warpu varmaan tarkoittaa että 10/60 ronkka akseleineen ei käy koska välitys on tiheämpi.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

08 Helmi 2010, 18:24

ei onnistu jarrun kiinnitys erilainen, jos tosiaan 10 kymppivaihteisen
levyjarrullinen 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Helmi 2010, 18:31

Warpu kirjoitti:ei onnistu jarrun kiinnitys erilainen, jos tosiaan 10 kymppivaihteisen
levyjarrullinen 8)
Mitenkähän tähän on saatu onnistumaan :?: ei voi kysyäkkää edelliseltä omistajalta.
http://kuvablogi.com/nayta/2400083/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin