Projekti Nuffi hymas

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

08 Helmi 2010, 18:37

kari t kirjoitti:
Warpu kirjoitti:ei onnistu jarrun kiinnitys erilainen, jos tosiaan 10 kymppivaihteisen
levyjarrullinen 8)
Mitenkähän tähän on saatu onnistumaan :?: ei voi kysyäkkää edelliseltä omistajalta.
http://kuvablogi.com/nayta/2400083/
´
jos on haluttu säilyttää sama välitys niin on mahdollista esim. synchron
välityksillä ne kun on samat kuin rumpujarrullisissa 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

08 Helmi 2010, 19:29

Kyllä täältä foorumilta saa arvokasta tietoa nuihin remonttihommiin, muuten tilanteet olisi jumissa ja tulisi virheitä tehtyä kiitoksia vaan neuvoista.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

04 Kesä 2010, 19:11

Jotain päivitystä tällekki projektille...
Kuva
Kuva
Kuva
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

04 Kesä 2010, 19:40

:shock: Jumaliste kun on hieno, ei ole tuosta töihin enää, mansikka se on
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

04 Kesä 2010, 20:03

Tuonhan vois viedä KoneKeskon takapihalle ja panna lapun että, myydään käyttämätön Nuffield/Hymas kun unohtu silloin aikoinaan myymättä. Säilytetty pumpulissa talkilla puuteroituna. :P .Kyllä joutuu katsomaan silmät suitsirenkailla :shock:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Kesä 2010, 09:14

Kyllä on komia, ei saakeli. Kyllä enempi kuvia mänis :wink: On niin ilo katella jotta!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

05 Kesä 2010, 16:02

Asiallisesti kunnostettu nuffi-kaivuri 8)
Hattu päähän ja hyvästi!
Pärre
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Touko 2007, 21:12
Paikkakunta: Haukipudas

05 Kesä 2010, 16:28

Itelläni on samanlainen projekti aluillaan. 460 Hymaksen kaivurilla varustettu. Itselläni kaivurissa asennettu uutena Sisun etuakseli ja kaivuu katos. Samanlainen pumppu keulalla ja kahdella painotynnyrillä varustettu etupää, myös paripyörät on asennettu uutena kuulemma kantavuuden takia. On toiminut samalla tilalla ojankaivuutraktorina uudesta asti.
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

10 Heinä 2010, 16:37

no niin nyt jo saatiin talista ulos. Pientä hommaa vielä ois..lokasuojat..istuin..kauhan hitsausta..yms..pikku hienosäätöä..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Heinä 2010, 17:53

Ohhoh, onpa nätti :shock: Eihän tuolla enää töihin kehtaa lähteä, komean vehkeen olet rakennellut :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

10 Heinä 2010, 18:17

On kyllä asiallinen kampe! :shock: 8)
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

10 Heinä 2010, 18:46

Minkäslainen tuosta penkki asennuksesta tulee? Tuossa omassa rakkineessa on jatkettu kytkin ja jarrupolkimet, ja olis tarkoitus vaihtaa ne alkuperäisiksi. Mutta ongelmaksi tulee juurikin tuo penkin korkeus, eli mitenkä sinä ajattelit tuon erikorkeuden kanssa toimia?
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

10 Heinä 2010, 19:35

Joo sitä penkki asiaa olen miettinyt, visio on päässä ajoasennosta nostat niin penkki nousee 100 mm ja samalla siirtyy taaksepäin ja tietenkin on kääntyvää mallia kun proto syntyy niin tietoa tulee että toimiiko.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

10 Heinä 2010, 20:08

:shock: :shock: Järjestelmällistä, pikkutarkkaa entisöintiä :D
Tälläisistä jäsenten tekemistä suururakoista on syytä olla ylpeä, Hyvä Syrkky ja hyvä Suomi :!:
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

10 Heinä 2010, 20:16

Asiallinen peli 8)
Hattu päähän ja hyvästi!
Vastaa Viestiin