Projekti Nuffi hymas

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

10 Huhti 2009, 14:49

Jotain on talven aikaan tullu tehtyä tuon nuffi hymaksen eteen, mutta paljon on vielä tekemättä. On siihen mennyt, uusia osia, koneistuksia, puhallushiekkaa, maalia ja paljon aikaa verstaassa. Apuja on tullut hyvin tämän keskustelupalstan kautta kiitos siitä. Laitan kuvalinkin koska täälläpäin sanotaan että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

http://kuvablogi.com/blog/5046/4/
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Huhti 2009, 16:01

:shock: Kaikki uutta :shock:

Teet 100 % uuden :D :shock:


Komea tulee 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

10 Huhti 2009, 16:37

Hienoa työtä :D
Aika hyvä värisävy vaikkakin näkyi olevan ihan RAL peruskoodilla
Mitäs tykkäsit tuosta Temalac maalista, minusta tuolla saa nätimmän näkösen kuin
2-k temamadurilla
Mikähän systeemi tuossa etuakselissa on kun on latta ja u-palkki irtonaisia
eikä toisiinsa hitsattuja
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Huhti 2009, 17:04

Johan näitä "V602T":n nuffin projektikuvia olen saanut ihailla jo kolmisen viikkoa sitten :lol: jossakin muualla ,ei tällä foorumilla
Tuosta saadaan taas yksi tosi hieno yksilö Oulaisiin ihasteltavaksi :wink: :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

10 Huhti 2009, 17:06

Tulee kyllä HIENO :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

10 Huhti 2009, 19:30

Jos tuonkin Hymaksen entisöi noin pikkutarkasti niin eihän sitä raski ojanpäähän viedäkkään. On muuten tosi antaumuksella tehtyä työtä jota on katseltava lakki kourassa.
Viimeksi muokannut sompio, 11 Huhti 2009, 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

11 Huhti 2009, 11:50

noin siitä tulee asiallinen 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

11 Huhti 2009, 12:32

Todella hieno. kestävä väri kun synteettisellä vetää
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

12 Huhti 2009, 17:08

Kyllä tuon värin valinnan suhteen oli pohtimista, mutta taisi olla aika lähelle oikea. En ole mikään maalari mutta aika hyvin tuolla sai pintaa, mutta mutta se valo kun pajassa on sitä sun tätä ja vaikka imuri vie pölyä pois niin sitä on aina jonkin verran ilmassa eipä tahdo nändä että onko jokapaikassa maalia tarpeeksi se on semmosta touhaamista kyläsepän maalaminen. Etuakseli eikait se saa olla kiinni uupalkissa muuten se ei kiristy oikein, miten sitä nyt sanoisi että akselin puolikkaat molemmin puolin täytyy puristua kunnolla uurautaa vasten se putki joka on latan keskellä sen hitsasin asennuksen jälkeen kiinni uurautaan jotta tukisi paremmin.
Joo onko se entisöintiä vai mitä mutta kunnostusta kuitenkin en antanut romumiesten viedä sitä ja menin väliin ajattelin että joku on sillä vaikka leivän ottanut aikoinaan. Kyllä sillä kuoppaa ja vaikka ojanpätkää vielä tehdään, tuli muuten oja, kuokka ja kaapeliojakauha mukaan. Mistä sitä tietää vaikka saa auttaa naapuria kaapeliojan kaivuussa.
Joo tuo synteettinen väri siitä en paljonkaan ymmärrä mutta myyjä sitä kehui, mutta pirun kalliiksi maalaus tulee kun kaikki on menty läpi.
Voi voi kevät tulee ja tuo loppu raato pressun alla odottaa tekiäänsä, mietin että vuokraan kunnon pesurin joka lämmittää veden yli 100 asteeseen ja painetta parisensataa paaria, josko sen jälkeen ajatella vaikka maalia pintaan. Niin vielä tuosta kaivuupuolesta tapitusta kyllä löytyy ja se pitää tehdä. Öljy säiliön ajattelin siirtää keulalle nyt se on venttiilipöydän alla tai kuitenkin siinä kuskin edessä kun kaivuuhommia hoitelee, on kuulema parempi että imupuolen putki pumpulle olisi mahdollisimman lyhyt. No tulihan sitä jotain kerrottua. Niin ihan meinas unohtua kysyä että miten, tai onko homma hankala kun laitoin syöttöpumpun paikoilleen ja öljyt sisään jopas rupes tiputtaan käytön puolelta öljyä stefa siellä on löytyykö vielä ja voiko kyläseppä vaihtaa?
Velu

12 Huhti 2009, 17:40

Väri on hyvä. Näyttää sopivan oranssille.

Se hyvä puoli näissä harrastuksissa on, ettei tarvitse kerralla tehdä uutta. Voi kunnostaa osan koneesta ja ajella vaikka kesän välissä ja jatkaa sitten kunnostusta.

Kyllä kohta kelpaa ojaa kaivaa.
Viimeksi muokannut Velu, 12 Huhti 2009, 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

12 Huhti 2009, 17:42

Vaikka olisi kunnon valot ja imurit niin kyllä niitä harvojapaikkoja meinaa jäädä kun tulee "värisokeus" mut siihe on hyvä lääke: käy ulkona vaikka ottamas pari kepardia niin joha taas näkee 8) :lol:
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

12 Huhti 2009, 18:04

Ei ole stefa hankala vaihtaa
Pumppu irti
Käyttölaippa irti
Kansi irti ja stefa tulee siinä mukana
Alkuperänen on molemmin puolin terässuojattu mutta minä laitoin tavallisen
Koko oli kolmosessa 22,22x 41,27x 9,50 ja maksoi 8€
On kai nelosessa sama stefa

Sen verran tuosta kuumalla pesemisestä että älä käytä yli 80 asteista vettä
sillä se irrottaa kovan paineen kanssa maalin, sen jälkeen on aika homma saada kunnollista aikaan
Ensin rasvaliotin pitkällä vaikutusajalla ja pesu, sitten sitten mahdollisimman isolla
Ph arvolla oleva pesuaine pintaan ja huuhtelu
Tommosilla pesuilla olen maalannu aika isojakin koneita
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

12 Huhti 2009, 18:06

NH 110-90dtt kirjoitti:Vaikka olisi kunnon valot ja imurit niin kyllä niitä harvojapaikkoja meinaa jäädä kun tulee "värisokeus" mut siihe on hyvä lääke: käy ulkona vaikka ottamas pari kepardia niin joha taas näkee 8) :lol:
No niin
Ne maalarit, tärpättiä niin maaliin kuin maalarillekkin :D
Mukana kuin peräpukama!
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

12 Huhti 2009, 18:09

jamppi kirjoitti:
NH 110-90dtt kirjoitti:Vaikka olisi kunnon valot ja imurit niin kyllä niitä harvojapaikkoja meinaa jäädä kun tulee "värisokeus" mut siihe on hyvä lääke: käy ulkona vaikka ottamas pari kepardia niin joha taas näkee 8) :lol:
No niin
Ne maalarit, tärpättiä niin maaliin kuin maalarillekkin :D

Maali tarvii aina ohennetta ja ei maalarinkaan nestetasapaino saa horjua :lol: kyllähän sää sen tiet harrastajana :lol:
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

12 Huhti 2009, 19:10

Sepä se ei ressiä harrastushommista, ainakun virtaa riittää niin jatkaa, mutta kun se rupee polttaan sormia loppuvaiheessa että savuille pitäis päästä.
Tuo ohje maalarille kun ei näe, niin ulos tupakalle ja rauhoittavaa sisälle että käsi ei tärise ja maalia reilusti niin jatkossa hyvää tulee.
Joo tuo pumpun tefa täytyy vaihtaa jampin ohjeitten mukaan.
Ja hyvä että saan tietoo pesusta, hiekalla puhaltaminen pienillä vehkeillä isompia osia on aikaaviepää.
Minä kyläseppä olisin tohottanut pesurin kannssa maksimi lämmöillä ja tehnyt typeryyksiä, näin se porukalla homma hoituu oikein eikä tee vahinkoa.
Tuota maalarin ohennetta olen koittanut ottaa myös näin jälkeen maalauksen kuka tietää vaikka siitä olisi apua???
Miltä kevään tulo näyttää, täällä seutuvilla tänään on ollut oikeita kevään merkkejä.
Pääsiäisen jatkoja alan harrastajille.
Vastaa Viestiin