Sivu 4/8

Lähetetty: 18 Tammi 2009, 14:19
Kirjoittaja klapalak
vanha vehjes on vanha,kyllä niissä aina tapeissa löytyy välystä.traktorin pohjalle rakennetut kaivurit on haluttuja,halavat varaosat,heleppo korjata,jos kone on loppuunajettu niin se on.saahan rahalla hyviäkin ei muuta kuin tinaa tiskiin.näihin muunninvaihteisiin ei pidä sekaantua,sielä raha palaa.

Lähetetty: 18 Tammi 2009, 21:52
Kirjoittaja aspeha
Hmmmm... no hiukan enemmän maksoin kun sen 5 donaa mutta toisaaltta sitte - 15 ja räjähtää käyntiin jos vaan kerran jaksaa pyörähtää. voiman siirto vaikuttas hyvältä ja mekaanine. jarrut...nii ..no onhan ne ..juur tänää purin sen kuulusan paineen tasausventtiilin, laitoin uuden o-renkaan ja takas kasaan... ei muutosta ...lienee tyyppi ominaisuus tollaselle valmetille et jarrut pitää aukasta kerta vuoteen...kuulemma. .. valot??? joo no eihän ne kaikki toimi tietenkään...... puomissa on väljää about joka paikassa.....ketä se häirihtee on sitte eri asia......

Mutta myyntiin pistän pian kuitenki.....jotenki vaa tarpeita vastais paremmi ympäri pyörivä telakone.............

Lähetetty: 31 Tammi 2009, 23:46
Kirjoittaja aspeha
vähän päivitystä noihi jarruihin. Mikähän siinä on kun kerran sattuu vkl että ehtis vähä remppaamaa nii just sillon se läväyttää pakkasilla??? No enpä muuta sitte ehtiiny kun pyörän pudottaan edestä mut johan sekin paljasti. Sen jarrukotelon alapinta öljynen jote ne jotka epäili stefan pettämistä lienee oikeessa. Huomenna yritän ehtiä purkaan nii pitkälle et tietää mitä osia tarvii hakee. Viikot kun kuitenki on tuol pääkaupunki seudulla tähä aikaa vuodesta nii sielt osia yleens löytää...siis yleensä... ( ja siis uusia)tuskin tuohon muuta tarvii kun sen stefan ja uudet pinnat.

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 16:29
Kirjoittaja aspeha
Purettu on ja kovin oli rasvasta mutta ainakin paisuttaja toimi jouheesti :D

elikkäs uudet pinnat ja stefa kehiin ja kasaan . sylinterin molemmat päät likkuu hyvin eikä oo hikoillu joten sitä en vaihda tällä kertaa.

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 16:57
Kirjoittaja jamppi
Onkos pinnat aivan loppu
On joskus kasattu vanhoilla pinnoilla mutta paisuttajakupin alle laitettu 2mm prikka ja taas toimii harrastekäytössä hamaan tulevaisuuteen

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 21:42
Kirjoittaja aspeha
ei ne loppu ole mutta nii öljyset. Mielummin vaihan uudet kun rupeen vanhoja kärytteleen, niitä uusia kun kuitenki saa vielä helposti....onhan siinä niittamisessa kyl oma hommansa mut kuitenki, jos paljon telojen kanssa liikkuu nii kuluuhan ne....

Lähetetty: 11 Touko 2009, 10:33
Kirjoittaja BM 650
aspeha kirjoitti:ei ne loppu ole mutta nii öljyset. Mielummin vaihan uudet kun rupeen vanhoja kärytteleen, niitä uusia kun kuitenki saa vielä helposti....onhan siinä niittamisessa kyl oma hommansa mut kuitenki, jos paljon telojen kanssa liikkuu nii kuluuhan ne....
Mites kaivurirojekti edistyy vai joko olet laittanut maailmalle muiden iloksi koko vehkeen ? :D

Lähetetty: 31 Touko 2009, 22:05
Kirjoittaja aspeha
on työt haitannu harrastuksia suuresti mut kohta pitäs ojien perkuuseen ryhtyä... ( ihme kevät sinällää kun ei itelle oo sattunu paskatykin kanssa mitää haavereita, isäntä ite on sit murjonu senki edestä...mut vajaa 15 000m3 kerittiin toukokuun aikana mättään... ja selästä kyllä huomaa ajaneensa.........) nii oikeestaa sen jarru rempan jälkee muuta tehty ku katolta pudonneita lumia kevääl raavittu.....

kyllähän sen myydäkki vois kun kuitenki se ympäri pyörivä jäi nii polttelee mut yhtää en oo tota kaupitellu vielä . Nythän sen saattas kaupaks saadakki?

vähän kiusaa....

Lähetetty: 19 Elo 2009, 23:50
Kirjoittaja aspeha
no se otti oikeen puoleene kääntö sylkky itteensä ja murs varren holkin vierestä. Purin sitte ja totesin et eipä tarvi tuotakaa kasata enää. Oli sen verra pahat jäljet edellisen "koti insinöörin" jäljiltä putkessa .Järvelässä joku hydromaster tai jotain meinas kuitenkin et he tekee uuden putken ja varren?? joten sinne jätin. Ihan uuden tekeminen olis kuulemma ollu n.300e :shock: ilmeesesti alviton? Jotenki kuullostas kuitenki edulliselta? Saas ny sitte nähä mitä maksaa mutta ens kuussa pitäs pari panos puhdistamoo asentaa jote siihe mennes se kai tarvis olla läjäs? Ja ne ojat.....ne on vieläki perkaamatta.............

Re: vähän kiusaa....

Lähetetty: 22 Elo 2009, 06:19
Kirjoittaja BM 650
aspeha kirjoitti: Ja ne ojat.....ne on vieläki perkaamatta.............
Älä huoli, on mullakin Kaspia vieläkin tsekkaamatta, toki olen vähän pyöritellyt ettei vallan jumiudu mutta tarkempi syyni odottaa edelleen itseään. Eihän sitä nyt hosumalla... :lol:...ja sitä paitsi tekevälle sattuu. :lol:

Lähetetty: 29 Elo 2009, 10:35
Kirjoittaja automies560
Omaan projektiini liittyen, kysynkin että, mahtaakohan tuo imusarja olla vaihtokelpoinen nuffin ja leukun koneissa keskenään, ainakin näyttäis olevan.
Olisi mukavampi saada tuo lähtö ilmanputsarille sivulta, eikä päältäpäin, kunten se nyt on, maihtuis tuo konepeltikin kunnolla kiinni.
Ja tuskin nuo suuttimien putketkaan ovat esteenä.

Kuva

Lähetetty: 30 Elo 2009, 22:00
Kirjoittaja Warpu
luulis imusarjan olevan vaihtokelpoinen ainakin tiivisteet on samat
kunhan vain on mekaanis säätöisellä pumpulla 8)

Lähetetty: 04 Syys 2009, 16:43
Kirjoittaja automies560
Kuva

Hyvin se tuntuu istuvan tuo punainen imusarja sinisen paikalle, ja nyt putsarikin laskeutuu omaan paikkaansa ja konepeltikin asettuu alas omalle paikallleen.

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 23:15
Kirjoittaja aspeha
Niin se lähti valumöntti kuokka sitten. Pyhäsalmelle muistaakseni. ja sen verran luupäinen kaveri että ajamalla lähti. vissiin 350 km ja jotain 25 pakkasta. En tiiä onko päässy perille mutta mitää ei oo peräst kuulunu.

ympäri pyöreen kattelemine jatkuu..............

Lokilämmitin

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 21:22
Kirjoittaja simonmies
automies560 kirjoitti:Kuva

Hyvin se tuntuu istuvan tuo punainen imusarja sinisen paikalle, ja nyt putsarikin laskeutuu omaan paikkaansa ja konepeltikin asettuu alas omalle paikallleen.
Mikä on vastuksen tyyppi?