Traktorikaivurit
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Kyllä se kaivulaite on HYMAS 4.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Voiko ylläpito siirtää tähän leukkukaivuriin liittyvät viestit, tekisi ihan oman ketjun tuohon raskaan kaluston otsikon alle? Laittaisi sinne sitten enemmän kuvia näkyviin kun niitä tuli viikonloppuna otettua. Ja varmaan tarinaa tästä koneesta tulee enempi jahka pääsen töihin sillä.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Voisit varmaankin alottaa ihan uuden viestiketjun tuolla projektit osiossa, sinne voisi sitten lisätä niitä kuviakin projektin edistyessä. Voin tarvittaessa siirtää tiettyjä viestejä sinne.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuollaisen bongasin kyseisestä liikkeestä: http://www.suzu-auto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2953207/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2953207/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Bongasin itsekkin tuon tänään. Äkkiä vilkaistuna kaivuri-osassa sylinterit näytti ulospäin tiiviiltä, sekä letkuja oli uusittu. Renkaat oli hyvät. Etuakseli oli kyllä aika viritys. Hintaa en kysynyt, kun oli kiirettä enkä kokeillut käyntiin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Siistin näköinen Leukku-Vammas, synchro, turbo... : http://www.nettikone.com/1125745" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ex-)Sa-Int Ukkomestari, puoliteloilla , vika kuvassa näkyy olevan telojen lisäksi paripyörätkin : http://www.nettikone.com/1124470" onclick="window.open(this.href);return false; , tunnetusti moottoriltaan vetelä 702 jää vaan pieneksi kaivurin alla.
(Ex-)Sa-Int Ukkomestari, puoliteloilla , vika kuvassa näkyy olevan telojen lisäksi paripyörätkin : http://www.nettikone.com/1124470" onclick="window.open(this.href);return false; , tunnetusti moottoriltaan vetelä 702 jää vaan pieneksi kaivurin alla.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
jamppi kirjoitti:Painaako tuo tosiaan 9 tonnia
Tuo Valmet Um352 painaa n.7900kg ilman teloja esitteen mukaan ja Vammas Majorin painoa en äkkiseltään esitteestä löytänyt, mutta se on aika tarkkaan varmaan tuo mainittu 9000kg. Riippuen tietysti onko miten paljon nokalla painoa. Mitä tulee Valmetin moottorin tehottomuuteen, niin olen saman itsekin todennut monta kertaa hytistä käsin. Oma kaivuriyhdistelmä hieman tuota UM352:sta suurempi ja ei siedä saman aikaisesti esimerkiksi kuormattuna etukauhaa nostaa, kun ajaa. Moottorin saa pysähtymään myös kaivuuvivuista aika helposti. 100heppaa ei olisi lainkaan liikaa tuollaiseen kaivurikäyttöön mun mielestä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aikas painava on jos 9 paikkansa pitää, jos vertaa esim Lännen C 200seen yhdistelmälinkkuun, noin 11t.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Tässä joitain myyntiesitteissä mainittuja painoja, selasin kymmenkunta eri-ikäistä Vammaksen prosyyriäkin, Riukusta Pioneeriin, mutta niissä ekan kerran otettiin painoon kantaa vasta -85 mallisen Pioneerin esitteessä. Vammaksen painoa ei varmaan sen tähden esitteistä löydy, koska erilaisia peruskoneita niissä oli useita ja ostajan erityistoiveita huomioitiin paljon myös. Ukkomestari 475 ja Vammas Kersantti voivat painaa kumpikin jopa 10tonnia, jos nokalla paljon painoa, telat paikoillaan jne... Esimerkiksi Ukkomestari 475 kaivuuosa painaa 4000kg, siihen 3500kg traktori, vastapainot jne...jusape kirjoitti:Aikas painava on jos 9 paikkansa pitää, jos vertaa esim Lännen C 200seen yhdistelmälinkkuun, noin 11t.....
Valtra CM8 yhdistelmä, paino taka- ja nelivetoisena 8500kg
Valtra C612 yhdistelmä, takaveto, 3-sylinterisellä 512 peruskoneella 7080kg
Vammas Pioneer yhdistelmä 8900kg
Valtra C812M yhdistelmä, takaveto 9450kg
Valtra C912M-4 yhdistelmä, neliveto 9400kg
Volvo G612 yhdistelmä, 7350kg
Valtra J480 vastapaino, 3-sylint.5300kg
Valtra J610S vastapaino, 8200kg
Valtra J480C yhdistelmä, 3-sylint. 5120kg
Valtra UM855 vastapaino (peruskone Valmet 812) 7900kg
Ford 655 yhdistelmä 6726kg takavetoisena
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja siinä tulee suurin syy miksi lusikkahaarukalla ei pääse mihinkään ilman teloja,se vaan yksinkertasesti sukeltaa kun vähänkin märkä paikka tulee eteen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Tähänkin vaikuttaa aika paljon rengaskoko ja vetävien pyörien kuviointi... Esimerkiksi Fordin ja Massikan tehdastekoisissa kaivureissa monissa hyvin pienet pyörät ja maavara. Niin kauan kulkee, kunnes mahan alta alkaa kantamaan, siihen se kyllä loppuu maataloustraktorinkin menohalut yleensä. Takakauhalla voi suorittaa vähän painon siirtoa myös...nuhvi63 kirjoitti:Ja siinä tulee suurin syy miksi lusikkahaarukalla ei pääse mihinkään ilman teloja,se vaan yksinkertasesti sukeltaa kun vähänkin märkä paikka tulee eteen.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Joo, ei niissä juuri ylimääräistä voimaa moottorissa ole. Tutulla oli Vammas Pioneer yhdistelmä alustanaan f6610, ja kuten arvata saattaa, aika nöyrää konetta voorti oli. Omistaja noitui "kun ei siinä ole voimaa", syöttöjä kylläkin näytti olevan Turbon se olisi tarvinnut. Kyllähän myös esim. valmet 1100+UM 475 sammuu kaivuuvivuista reilulla 1500 kierroksella, (ja saa muuten valmetinkin ukkomestarilla vedettyä tassujen varassa pystyyn, kuten fordinkin kuuluu saavan vammaksella, vaikka pelkkä valmet painaa noin tuhat kg enemmän vrt. ford, että ei se ukkomestarikaan ihan paperia ole kun Vickersin siipipumppu on kunnossa ) Nämä isommat 1100-1102 valmetit ovat kyllä ihan hyviä kaivurin peruskoneita, niissä on sentään jonkinverran voimaa, toki muissakin turbollisissa/6-mukisissa on (Kuten esim. tässäkin: http://www.nettikone.com/volvo-bm/650/1088478" onclick="window.open(this.href);return false;).UniversalDM4 kirjoitti:jamppi kirjoitti:Painaako tuo tosiaan 9 tonnia
Tuo Valmet Um352 painaa n.7900kg ilman teloja esitteen mukaan ja Vammas Majorin painoa en äkkiseltään esitteestä löytänyt, mutta se on aika tarkkaan varmaan tuo mainittu 9000kg. Riippuen tietysti onko miten paljon nokalla painoa. Mitä tulee Valmetin moottorin tehottomuuteen, niin olen saman itsekin todennut monta kertaa hytistä käsin. Oma kaivuriyhdistelmä hieman tuota UM352:sta suurempi ja ei siedä saman aikaisesti esimerkiksi kuormattuna etukauhaa nostaa, kun ajaa. Moottorin saa pysähtymään myös kaivuuvivuista aika helposti. 100heppaa ei olisi lainkaan liikaa tuollaiseen kaivurikäyttöön mun mielestä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Asiallinen kessu: http://www.nettikone.com/1128392" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Millainenhan esim. tuollainen kessu on tiellä siirtoajossa? Nyökkiikö/hakeeko suuntaa miten pahasti? Vähän uudempia länkkäreitä olen itse armeijassa ajellut, hyvin tiellä mänevät mutta voima ei meinaa riittää oikein. Lienee vaikutuksensa kuitenkin sillä että vakiolänkkäriin on lyöty panssarointi yltäpäältä tuhansia kiloja lisäpainoa. Vähänkin jyrkemmässä rinteessä pääsi kävellen ohitse
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!