Traktorikaivurit

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

15 Joulu 2012, 12:44

tommi kirjoitti:Vammas on niin riski kaivuri, että sillä saa rikki minkä vaan, jopa Fordin takasillan, jos tassut uppoaa ja kaivaa takapyörien varassa.

Kun leukku hajoaa kaivurin alla, niin se on traktorin heikkoutta ja kun foordi hajoaa, niin se on käyttäjän käyttövirhe :lol: Yhtään Vammas Kersanttia tuskin on asennettu uutena sellaiseen traktoriin, jonka voitaisiin katsoa olevan ko.tarkoitukseen vahva tai ylimitoitettu. Kaikkia, joita on paljon käytetty on myös korjattu. Valmet pohjaisten traktorikaivurien kanssa on syytä varautua hankkimaan kohta myös välineistö valuosien valmistukseen ja omistaa koneistamon perustyövälineet. Edes pyörän navan rasvakuppia ei enää vahvistettuun etuakselistoon Valtralta saa ostaa, edes rahalla. Brittitraktorien varaosien hankinta / käyttökustannukset ovat huomattavasti kotimaista pienemmät, ne harvat osat joita vielä Valtralta saa ostaa esim.02-sarjan koneisiin ovat todella hinnoissaan ja tarvikeliikkeistä ei juuri muita osia löydy, kuin sellaisia samoja joita on englantilaisissa merkeissä käytetty. Onkohan muuten UM475 kaivuria yhtään sellaista valmistettu, jossa olisi myös etukuormaaja???
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

15 Joulu 2012, 19:16

Joo,kotimainen ei huolehdi pitkään varaosistaan, 10 v saa kaikkia osia,sitten alkaa tippuilla hiljalleen pois,05 sarjaan vielä kuitenki melkopaljon saa.

Fordiin saa hyvin osia,ikh suomenosalta pitää omistaan huolen :D

Tuohon Leulanttiin mihin tein voimansiirtoremontin,oli osat tekemisessä ja ei olleet halpoja :oops: ,normi leukun osat ei käyny,niitä olis jonkinkuntosia purkuosina saanu,vaihteistoa oli muuteltu kaivurikäyttöön soveltuvammaksi,puoli vuotta suunnilleen meni niitä ootelessa.

Myös Zetor,MF ja Fiat on merkkejä joihin varaosahuolto pelaa vanhanakin.

Viistonninen lanseerattiin 1964,riukuvammasten ja nuhvien aikakautena,minusta aika hyvä suoritus siihenaikaan,sama rakenne kantoi pitkälle,toki malli uudistui jonkinverran aikainsaatossa.

Kaikki traktorit on hyviä,toiset vaan kestää enemmän väärinkäyttöä kun toiset :D
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

15 Joulu 2012, 20:02

Agco pitää huolen ettei tarvikeosia saa tehdä Velmuttiin. Mm 05-srj oven lukkojen teettämistä ikh tuotteena on kyselty kylänmiesten toimesta, kun originaalia ei saa enään niin vastaus on että ei saada teetätettyä kun ei lupaa heltiä. Volvot ja vanhat valmetit ovat nykyään samassa asemassa kuin joku harvinaisempi merkki aikoinaan, osia ei tahdo saada enään mistään muualta kuin purkaamolta. Agco ensitöinään hävitti vanhat varaosavarastot ja lopetti uusien tuottamisen kun valtikka sinne siirtyi.

Huoltotoiminta erinomaista tällä seudulla, itse tuotteissa ei ole ollut mitään maanantaikappaleita mutta se varaosapuoli....
Foordeja on ollut kans pari, 3000 ja 6700 on pyörinyt tässä nurkissa ja en niistäkään löydä mitään moitetta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Joulu 2012, 22:20

kolmetonnine kirjoitti:Agco pitää huolen ettei tarvikeosia saa tehdä Velmuttiin. Mm 05-srj oven lukkojen teettämistä ikh tuotteena on kyselty kylänmiesten toimesta, kun originaalia ei saa enään niin vastaus on että ei saada teetätettyä kun ei lupaa heltiä. Volvot ja vanhat valmetit ovat nykyään samassa asemassa kuin joku harvinaisempi merkki aikoinaan, osia ei tahdo saada enään mistään muualta kuin purkaamolta. Agco ensitöinään hävitti vanhat varaosavarastot ja lopetti uusien tuottamisen kun valtikka sinne siirtyi.

Huoltotoiminta erinomaista tällä seudulla, itse tuotteissa ei ole ollut mitään maanantaikappaleita mutta se varaosapuoli....
Foordeja on ollut kans pari, 3000 ja 6700 on pyörinyt tässä nurkissa ja en niistäkään löydä mitään moitetta.
Kylänmiehen puhetta voi olla tuo, ettei saisi tehdä. Mikään patentti ei ole enää voimassa 05 sarjan ajoilta. Tehdäänhän tarvikeosia myös uusiin autoihin, eikä niihin valmistajat anna mitään lupaa, se on ihan varma :!:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Joulu 2012, 22:40

Juu, kyllä kuka vaan voi alkaa valmistaa mitä vaan tarvikeosaa, sitä kait mikkään estä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

15 Joulu 2012, 23:36

Noita 05-srj oli parikin kipaletta.. Lukot oli loppu tuosta kympin ajetusta myydessä, ja ajatuksena oli että hytinkin siistinyt (metsävehkeet kopissa tekivät pahaa verhoilulle ja paneeleille) mutta mitään ruåttalaisten tekemään hyttiin ei saanut enään. Muoviosia ei ole ollut listoilla 2000-luvulla kuulemma lainkaan.

Vai että oli huttua.. Täytyy huomenta antaa palautetta kun tulee pari kuormaa puita ajamaan :mrgreen: No epäilinkin moista asiaa :idea: Olisi hyvää tiliä jollekkin tarvikemyyjälle jos tekis noita ohjaamojen osia.. Sen verran vielä tälläkin kylällä noita liikkeellä, äkkiä laskettuna 5kpl ainakin punaisista mustahyttisiin.. :twisted:
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

24 Helmi 2013, 21:47

Erikoisen näköinen valmet kaivuri http://www.youtube.com/watch?v=kTzdHziBdmI" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Helmi 2013, 21:53

Ei tuo ole valametti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Helmi 2013, 22:00

Ukko-Mestari kylläkin......
Liekö jokin proto ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Helmi 2013, 22:17

Fipotin siellä taitaa sovitteiden välissä sykkiä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

20 Joulu 2016, 23:47

Alan mies siinä näyttää telojen laiton ja poisoton mallia kera jubileumi-vammaksensa 8) : https://www.youtube.com/watch?v=OWEkosUQ73s" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin