Traktorikaivurit

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

12 Tammi 2010, 21:38

Pitääpäs katsoa että mikä on vastuksen tyyppi, en sitä muista ulkoa :?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

02 Syys 2010, 11:17

Tuossa voisi olla hyvinpidetty kone: http://www.nettikone.com/859572" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

07 Tammi 2011, 12:10

otetaan topikiin osaa..
tuollaisen hankin itelle joululahjaks
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Traktor ... C08085.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
vm on 69 ja on kilvissä oleva vehje

kone on pirun terve, paikallaan nurkalta potkittu vanhan 12v 80ah akku ja aina pyörähtää tulille.
puomistossa ei juurikaan välyksiä, lähinnä tuon piiki kauhan reijät väljät ojakuokalla ei välystä ilmeentynyt.
voimatkin tallella.
sivuikkunakin tuli matkaan vaan katsellaan josko joskus viitsii paikalleen veivata.

ainua mikä puuttuu on mittarin vaijeri, tarvineen koittaa jostain udella.leukun koneellahan tuo näyttäs olevan
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

07 Tammi 2011, 13:04

Näyttää hyvältä, tuosta piti varmaan muutama tonni kärsiä? :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

07 Tammi 2011, 13:22

automies560 kirjoitti:Näyttää hyvältä, tuosta piti varmaan muutama tonni kärsiä? :D
no sanontaanko näin että nettikoneen hinnat on pyydetään hintoja ja puhas kätteinen avittaa aina asiaa.
ja kyl ne kohtuu hintaset löytyy muualta kun nettikoneesta :wink:
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

27 Tammi 2011, 22:21

Kaupat sovittu tällaisesta yhdistelmästä: 8)

Kuva
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

27 Tammi 2011, 22:46

Asiallinen värkki!

Tämä on ilmeisesti se nettikoneen 2100 leukkukaivuri?
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

27 Tammi 2011, 23:27

Kontio kirjoitti:Asiallinen värkki!

Tämä on ilmeisesti se nettikoneen 2100 leukkukaivuri?
Näin on. Koneen vuosimalli -76, yli 15 vuotta ollut viimeisellä omistajalla. Varusteina salaoja-, oja- ja kuokkakauha. Kaivuri on siis Hymas, etukuormaaja 2-toiminen James. Pitäisi keksiä kuljetus tuolle, luultavasti haetaan ensin traktorilavetilla emännän kotipaikalle Lappajärvelle, ja keväämmällä haalaan sen Kainuuseen. :)
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

28 Tammi 2011, 00:29

Onnea Kerkänmatille! :D 8) Hiljainen toiveeni olikin, että tämä pääsisi asiasta ymmärtävään kotiin, on sen verran siisti yksilö. Olisiko tästä Morskun ilmoituksesta sinulle apua kuljetuksessa, en tiedä mutta tässä linkki kuitenkin: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... e2f22ff7ed" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan siinä nostolaitereppu tallella? Mitäs jos tuosta siirtäisit kaivurin vaikka 472:seen 8) Pienellä kiinnitysten modaamisella 8)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

28 Tammi 2011, 02:31

Hyvältä näyttää! 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

28 Tammi 2011, 03:32

Ilmoituksessa mainittiin: Ehjä, siisti kaivuri täydessä kunnossa, ja sitä tuo tosiaankin oli.. Aluskonekin on suhteellisen siisti, ja moottori kävi kuin kello. Ovat tehneet 90-luvulla remonttia mm. uudet männät koneeseen, uusi hydraulipumppu, ja kaivurin sylinterit käyty läpi. Vuotoja ei ollut eikä pahoja välyksiä, ja kaivuuvoimia tuntui olevan, kun pääpuomilla sai koneen perän kohotettua ilmaan lähes tyhjäkäynnillä! Kytkin ei vaan irrottanut kunnolla, mutta vaihteet sai päälle ja lähti ravistamatta liikkeelle, joten ostopäätös oli lopulta helppo. 8)

Kyllä se reppu paikallaan oli, mutta ainakin ohjamosta oli karsittu pois kaikki nostolaitteisiin ja ulosottoon liittyvä. Alkuperäistä tankkia ei ole enää, se on tuossa koneen vasemmalla sivulla. Ajatus kaivurin muuttamisesta 472:n perään on mielenkiintoinen, mutta en tiedä kannattaako, tuohan on kaivurialustaksi paljon jytäkämpi, ja koppi on tilava kääntöpenkkiä ajatellen. Aika paljon joutuisi muokkaamaan soviterautoja kun runkorakenne täysin erilainen. Tuohon pitäisi lisäksi haalia aika paljon pisteosia jos sen haluaisi muuttaa takaisin täysin alkuperäiseksi. Pitää myös muistaa seikka, että kuutosleukkukaivureita ei liene montaa rakennettu. Olisiko tuo jopa ainut laatuaan? Muutenkin harvinaisempia taitaa olla nuo vanhemman mallin 2100:set.

Kaivuri on "pikakiinnitteinen", neljä pulttia auki, jonka jälkeen sen voi nostaa hahloistaan tassujen varaan. Jonkinlaisen kiinteän vetokidan asentaminen pyöri jo mielessä, tuota voisi käyttää tarvittaessa kärryn veturina sitten. :)
Muutama kuva löytyy vielä lisääkin koneen katsomisreissulta. Yks juttu mihin muuten kiinnitin huomion, oli ratti. Sellainen paksupuolainen, jossa keskellä sininen Leylandin logo. En oo nähnyt sellaista koskaan ennemmin.
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 09 Helmi 2011, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

28 Tammi 2011, 18:19

Kerkänmatti kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Asiallinen värkki!

Tämä on ilmeisesti se nettikoneen 2100 leukkukaivuri?
Näin on. Koneen vuosimalli -76, yli 15 vuotta ollut viimeisellä omistajalla. Varusteina salaoja-, oja- ja kuokkakauha. Kaivuri on siis Hymas, etukuormaaja 2-toiminen James. Pitäisi keksiä kuljetus tuolle, luultavasti haetaan ensin traktorilavetilla emännän kotipaikalle Lappajärvelle, ja keväämmällä haalaan sen Kainuuseen. :)
Sopiiko kysyä, mistä päin Lappajärveä tämän leukun voisi ehkä bongata?
Jos sitä tulisi katsomaan, itsellähän on myös hymas tuolla Lappajärvellä, alustakone tosin tällähetkellä täällä Pietarsaaressa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

29 Tammi 2011, 08:39

Tänään tod. näk. haetaan kaivuri iltapäivällä Lappajärvelle. Nostakaahan kättä jos jontikka lavetti perässä sattuu matkalla vastaan tulemaan!
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

29 Tammi 2011, 20:24

Eipä sitten päässyt katsomaan sitä leukkukaivuria...
Omistan kaksi 940 volvoa, ja kuinka voikaan olla niin, että jos toinen auto hajoaa, niin toinenkin auto hajoaa seuraavana päivänä :evil: :evil: :evil: prkle
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

31 Tammi 2011, 15:12

Kaupat nyt virallisesti tehty, ja kone tuotiin lauantaina 100km lähemmäs uutta kotiaan. 8)
Sunnuntaina sitä ehti sitten tarkemmin syynätä, ja todellakin taisi yllättävän hyvä yksilö löytyä. Käyntiin ei meinattu tosin saada lavetilta, oli jostain syystä päässyt ilmaa pumppuun, löpön lisäyksellä ja ilmauksella sitten jyrähti tulille. Jonkin verran harjoittelin kaivuuliikkeitä lumikasaan. :)
Kytkin tuosta(kin) pitää varmasti ensi töikseen ruveta katsomaan, kyllä se sittenkin ravistaa, tuntuu polkimeenkin, ja säätö näkyi ruuvatun jo tappiin. Arvelen että käpälien säätö taitaa olla pielessä, ei siitä äkkivilkaisulla mitään näyttänyt rikki olevan. Vaihteet menee rusahtaen päälle eli ei kunnolla irroita.
Asiapapereista kävi ilmi, että kone on saanut uuden rekisteritunnuksen vuonna 1983, olisihkohan rakennettu kaivuriksi jo tuolloin..? Ai niin ja se reppu tosiaan on paikoillaan mutta nostolaitekansi ei.

Kaivurin tyyppikilpi oli vähän rikki, mutta tyyppi näyttäisi olevan S4, ja vuosimalli 60-luvulta. Etukuormaaja on James 50.
Vastaa Viestiin