Traktorikaivurit

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

klapalak
Vitos -nuffisti
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Syys 2008, 13:20

18 Tammi 2009, 14:19

vanha vehjes on vanha,kyllä niissä aina tapeissa löytyy välystä.traktorin pohjalle rakennetut kaivurit on haluttuja,halavat varaosat,heleppo korjata,jos kone on loppuunajettu niin se on.saahan rahalla hyviäkin ei muuta kuin tinaa tiskiin.näihin muunninvaihteisiin ei pidä sekaantua,sielä raha palaa.
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

18 Tammi 2009, 21:52

Hmmmm... no hiukan enemmän maksoin kun sen 5 donaa mutta toisaaltta sitte - 15 ja räjähtää käyntiin jos vaan kerran jaksaa pyörähtää. voiman siirto vaikuttas hyvältä ja mekaanine. jarrut...nii ..no onhan ne ..juur tänää purin sen kuulusan paineen tasausventtiilin, laitoin uuden o-renkaan ja takas kasaan... ei muutosta ...lienee tyyppi ominaisuus tollaselle valmetille et jarrut pitää aukasta kerta vuoteen...kuulemma. .. valot??? joo no eihän ne kaikki toimi tietenkään...... puomissa on väljää about joka paikassa.....ketä se häirihtee on sitte eri asia......

Mutta myyntiin pistän pian kuitenki.....jotenki vaa tarpeita vastais paremmi ympäri pyörivä telakone.............
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

31 Tammi 2009, 23:46

vähän päivitystä noihi jarruihin. Mikähän siinä on kun kerran sattuu vkl että ehtis vähä remppaamaa nii just sillon se läväyttää pakkasilla??? No enpä muuta sitte ehtiiny kun pyörän pudottaan edestä mut johan sekin paljasti. Sen jarrukotelon alapinta öljynen jote ne jotka epäili stefan pettämistä lienee oikeessa. Huomenna yritän ehtiä purkaan nii pitkälle et tietää mitä osia tarvii hakee. Viikot kun kuitenki on tuol pääkaupunki seudulla tähä aikaa vuodesta nii sielt osia yleens löytää...siis yleensä... ( ja siis uusia)tuskin tuohon muuta tarvii kun sen stefan ja uudet pinnat.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

01 Helmi 2009, 16:29

Purettu on ja kovin oli rasvasta mutta ainakin paisuttaja toimi jouheesti :D

elikkäs uudet pinnat ja stefa kehiin ja kasaan . sylinterin molemmat päät likkuu hyvin eikä oo hikoillu joten sitä en vaihda tällä kertaa.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

01 Helmi 2009, 16:57

Onkos pinnat aivan loppu
On joskus kasattu vanhoilla pinnoilla mutta paisuttajakupin alle laitettu 2mm prikka ja taas toimii harrastekäytössä hamaan tulevaisuuteen
Mukana kuin peräpukama!
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

01 Helmi 2009, 21:42

ei ne loppu ole mutta nii öljyset. Mielummin vaihan uudet kun rupeen vanhoja kärytteleen, niitä uusia kun kuitenki saa vielä helposti....onhan siinä niittamisessa kyl oma hommansa mut kuitenki, jos paljon telojen kanssa liikkuu nii kuluuhan ne....
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

11 Touko 2009, 10:33

aspeha kirjoitti:ei ne loppu ole mutta nii öljyset. Mielummin vaihan uudet kun rupeen vanhoja kärytteleen, niitä uusia kun kuitenki saa vielä helposti....onhan siinä niittamisessa kyl oma hommansa mut kuitenki, jos paljon telojen kanssa liikkuu nii kuluuhan ne....
Mites kaivurirojekti edistyy vai joko olet laittanut maailmalle muiden iloksi koko vehkeen ? :D
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

31 Touko 2009, 22:05

on työt haitannu harrastuksia suuresti mut kohta pitäs ojien perkuuseen ryhtyä... ( ihme kevät sinällää kun ei itelle oo sattunu paskatykin kanssa mitää haavereita, isäntä ite on sit murjonu senki edestä...mut vajaa 15 000m3 kerittiin toukokuun aikana mättään... ja selästä kyllä huomaa ajaneensa.........) nii oikeestaa sen jarru rempan jälkee muuta tehty ku katolta pudonneita lumia kevääl raavittu.....

kyllähän sen myydäkki vois kun kuitenki se ympäri pyörivä jäi nii polttelee mut yhtää en oo tota kaupitellu vielä . Nythän sen saattas kaupaks saadakki?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

19 Elo 2009, 23:50

no se otti oikeen puoleene kääntö sylkky itteensä ja murs varren holkin vierestä. Purin sitte ja totesin et eipä tarvi tuotakaa kasata enää. Oli sen verra pahat jäljet edellisen "koti insinöörin" jäljiltä putkessa .Järvelässä joku hydromaster tai jotain meinas kuitenkin et he tekee uuden putken ja varren?? joten sinne jätin. Ihan uuden tekeminen olis kuulemma ollu n.300e :shock: ilmeesesti alviton? Jotenki kuullostas kuitenki edulliselta? Saas ny sitte nähä mitä maksaa mutta ens kuussa pitäs pari panos puhdistamoo asentaa jote siihe mennes se kai tarvis olla läjäs? Ja ne ojat.....ne on vieläki perkaamatta.............
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

22 Elo 2009, 06:19

aspeha kirjoitti: Ja ne ojat.....ne on vieläki perkaamatta.............
Älä huoli, on mullakin Kaspia vieläkin tsekkaamatta, toki olen vähän pyöritellyt ettei vallan jumiudu mutta tarkempi syyni odottaa edelleen itseään. Eihän sitä nyt hosumalla... :lol:...ja sitä paitsi tekevälle sattuu. :lol:
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

29 Elo 2009, 10:35

Omaan projektiini liittyen, kysynkin että, mahtaakohan tuo imusarja olla vaihtokelpoinen nuffin ja leukun koneissa keskenään, ainakin näyttäis olevan.
Olisi mukavampi saada tuo lähtö ilmanputsarille sivulta, eikä päältäpäin, kunten se nyt on, maihtuis tuo konepeltikin kunnolla kiinni.
Ja tuskin nuo suuttimien putketkaan ovat esteenä.

Kuva
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

30 Elo 2009, 22:00

luulis imusarjan olevan vaihtokelpoinen ainakin tiivisteet on samat
kunhan vain on mekaanis säätöisellä pumpulla 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

04 Syys 2009, 16:43

Kuva

Hyvin se tuntuu istuvan tuo punainen imusarja sinisen paikalle, ja nyt putsarikin laskeutuu omaan paikkaansa ja konepeltikin asettuu alas omalle paikallleen.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

10 Tammi 2010, 23:15

Niin se lähti valumöntti kuokka sitten. Pyhäsalmelle muistaakseni. ja sen verran luupäinen kaveri että ajamalla lähti. vissiin 350 km ja jotain 25 pakkasta. En tiiä onko päässy perille mutta mitää ei oo peräst kuulunu.

ympäri pyöreen kattelemine jatkuu..............
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
simonmies
Nelos -nuffisti
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Marras 2009, 10:36

11 Tammi 2010, 21:22

automies560 kirjoitti:Kuva

Hyvin se tuntuu istuvan tuo punainen imusarja sinisen paikalle, ja nyt putsarikin laskeutuu omaan paikkaansa ja konepeltikin asettuu alas omalle paikallleen.
Mikä on vastuksen tyyppi?
Vastaa Viestiin