Traktorikaivurit
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuffield 10/60:n on saanut lisävarusteena MOKO -merkkisen etuakseliston, pyörät 12.0-18"/10 ply (etu) ja 14-30"/8 ply (taka) pyörillä. Hinta traktorilla 1.2.1966 julkaistussa hinnastossa: 12.800 mk
Perusversio normaali pyörin 10.800 mk.
Kyseessä traktori ilman hydrauliikkaa ja vetolaitetta.
Perusversio normaali pyörin 10.800 mk.
Kyseessä traktori ilman hydrauliikkaa ja vetolaitetta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Meillä on tälläinen majori
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1617469.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1617469.jpg
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Hinta 2100€Nuffieldmaster kirjoitti:En kehtaisi tehdä uutta aihealuetta, koska raskaankaluston esittelyssä ilmoitetaan, että siellä ovat maansiirto ja metsäkoneiden sekä kuorma-autoihin liittyvä jutustelu.jukeskinen kirjoitti:
Näistä kaivuriasiosta voi tehä oman kentän tonne päävalikkosivulle,jossa voisivat kaivuriasiota käsitellä,ems: maatalouskone osion ja raskaankaluston väliin.
Tietääkseni nuhvi&muut vanhat takakaivulaittein varustetut koneet ovat maansiirtokoneita
Siirrän myös tämän sinne, oikeaan alueeseen.
Kuvia 10/60 TenSpeed:n kaivukoneesta täällä:
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=4542
Konekorjaamo Marjakankaalla näkyy olevan myynnissä tuollainen Fiat 411C traktorikaivuri, entisöinti aloitettu, mutta jätetty kesken.
Tässä tiedot:
Konekorjaamo Marjakangas kirjoitti:HARVINAINEN PROJEKTI. ENTISÖINTI ALOITETTU, HIEKKAPUHALETTU JA MAALATTU. PALJON VIELÄ TEHTÄVÄÄ: PUOMISTON TIHITYS, HYDRAULIIKAN TIIVISTEIDEN VAIHTOA. MUKAAN UUTTA OSAA: VESILETKUT, TARRASARJA JA JOTAIN MUITA OSIA. TYNNYRILLINEN ÖLJYÄ MUKAAN. AIKA EI RIITÄ TÄMÄN LAITTAMISEEN. KYSY LISÄÄ.
Nii jokos tämä löysi uuden kodin?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
nii tuli sitten kaupat tehtyä valmetin ja länkkärin yhdistelmästä. kotiutunee toivon mukaa vielä enne joulua. saas nähdä mitä tuli taas ostettua??? kauhat ja telat tulee mukana....ikänä en oo kyllä enne kuullu noi hiljasta valmetin laatikkkoo???
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
laitan kuvia kun saan kotio...jos nyt valmetin kuvia kehtaa tänne laittaa???
Muutonn kyllä huomannu et bmc 3 pyttynen kuullostaa melkeen samalta kun valmetin vastaava tekele.............no ehkä bmc kuitenki hiukan hiljasempi.
Muutonn kyllä huomannu et bmc 3 pyttynen kuullostaa melkeen samalta kun valmetin vastaava tekele.............no ehkä bmc kuitenki hiukan hiljasempi.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Minkäslainen yhistelmä tuli hankituksi ? Ai niin, onnittelut hankinnan johdosta näin toiseksi, pitäähän sitä jonkinlaiset tavat olla...aspeha kirjoitti:nii tuli sitten kaupat tehtyä valmetin ja länkkärin yhdistelmästä. kotiutunee toivon mukaa vielä enne joulua. saas nähdä mitä tuli taas ostettua??? kauhat ja telat tulee mukana....ikänä en oo kyllä enne kuullu noi hiljasta valmetin laatikkkoo???
Mulla on 500:n päällä pikkulänkkäri ja tosi hiljainen toosa on siinäkin, ainakin eteenpäin mentäessä. Pakin rutinat ja ulinat ovatkin sitten asia erikseen. Liekö edennyt ravun lailla koko entisen elämänsä ?
Nuo telat kyllä olisi tarpeen...käyp vähän kateeksi.
Juu, kuvia ja tarinaa lisää heti !
No melkee säkki pimeessä kävin kattomassa oiskohan sanonu -80 vuotiseks? 712 ? lienis alustakone, puomistosta en oikee oo varma mutta länkkäriks (UM ?) väitti.....ainaki hitsiä on näytetty reilusti, tosin asiallisen näkösiä vahvikkeita oli. viel kun olis ne "kolmannet" pyörät keulalla teloja varte. ei oo kuormaajaa keulalla. Huomiseks olis kyyti tilattu jote joulun pyhinä alkaa tarhojen kuokkimine...rupee elukat kulkee jo mahaans myöte tarhassa, alkaa olla pakkko tehä jotai ku ei pakkasiakaa tunnu tuleva. Niin no keväällähän se kuitenki olis edessä....haketta aattelin laittaa tilalle....
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Oli ostajan valittavissa, että haluaako kuorma-auton akselilla, vai Vammaksen tekemällä, joita niitäkin on erilaisia.Vauxhall kirjoitti:Tuossa on netisä bongattu kuva vammaskersantista.
Olikos nuissa jo tehtaalla asennettu kuorma-auton etuakseli ainakin se vammasleukku minkä minä tiedän on varustettu juurikin tuollaisella akselilla.
http://koti.mbnet.fi/trucker/photogallery/Bild038.jpg
Kysynpä täältä kautta välillä et mite noitte tr.kaiv urin telojen kanssa ootte tavannu lukita ohjaus pyörän? ainakaa mitää lukitus paikkaa ei löydy koneesta. narulla ratti hytissä?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ainakiin tuos minun UM ollu etuakselilla molempien puolien kääntövarret yhdistetty kulmaraudoil ja pulteil etuakseliin
on varmaan tähellistä et molemmat puolet on erikseen muuten raidetanko joutuu koville
on varmaan tähellistä et molemmat puolet on erikseen muuten raidetanko joutuu koville
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Warpu kirjoitti:ainakiin tuos minun UM ollu etuakselilla molempien puolien kääntövarret yhdistetty kulmaraudoil ja pulteil etuakseliin
on varmaan tähellistä et molemmat puolet on erikseen muuten raidetanko joutuu koville
Juuri samalla tavalla itsekin asian pähkäilin ja laitoin kulmaraudoista reilut 20 senttiset pätkät akselin ja kääntövarren välille. Eipähän lyö näpeille.
oisko kuvia? lähetän pari kuvaa vermeestä masterille kun en osaa tänne laittaa.....
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
täs kuva um etuakselista punaiset ympyrät näyttää lukitusreikii
http://img338.imageshack.us/my.php?imag ... lathq6.jpg
http://img338.imageshack.us/my.php?imag ... lathq6.jpg
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Huomen tarvii kaivaa yks kaivo joten ei ehi telojen kanssa leikkiin mut tarvinnee ettii jos siel olis noi lukituksen reijät.......
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.