Vammas major

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

02 Syys 2018, 09:43

Leyland alustaisen vammas majorin laturin hihna pitäis saaha vaihettua, mutta nokkapumpun akselin koplinki tuntuu olevan yhtärautaa akselin kanssa. Lyömään siihen ei oikein pysty. Hihnapyörästä laippa on irti mutta ei tuu sen vertaa rakoa että saisi uuen hihnan paikolleen. Näitä akseleitahan vois jollain olla irrallaan, miten lie onko fordissa akselin mitta sama. Voishan sen rälläkällä katkasta ja tehä laippaliitoksen sorvissa :?:
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 4056
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Syys 2018, 10:56

Ota pumppua irti sen verran että rakoa tulee.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leyland 384 -71, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Håll fast i ratten om traktorn stjälper,hoppa ej!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 9280
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Syys 2018, 11:24

Ja sit kun remmin sinne saat, laita toinenkin jo ennakkoon vararemmiksi sinne kiinni köyttäen niin ettei pääse akseliin kiinni ottamaan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71 -65 ,460+KKK-62,460Turbo-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12-90,Scoopmobile type HP-53,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68?

www.konekansa.net
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 4242
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Syys 2018, 12:21

naffield kirjoitti:Leyland alustaisen vammas majorin laturin hihna pitäis saaha vaihettua, mutta nokkapumpun akselin koplinki tuntuu olevan yhtärautaa akselin kanssa. Lyömään siihen ei oikein pysty. Hihnapyörästä laippa on irti mutta ei tuu sen vertaa rakoa että saisi uuen hihnan paikolleen. Näitä akseleitahan vois jollain olla irrallaan, miten lie onko fordissa akselin mitta sama. Voishan sen rälläkällä katkasta ja tehä laippaliitoksen sorvissa :?:
Mulla on nuhvin nokkapumppu / akseli irralaan, yllätys yllätys akseli on kasatti hitsaamalla yhdeksi tönkiksi :shock:
Akselin pituus 350 mm.
Oliskohan jollakin tarvetta tuollaiselle paketille ? Vai laittaisinko nelivetonuhvin keulaan ja hommais jostakin hydraulitoimisen vinssin keulalle, telinehän siinä olis jo valmiiksi tehtynä.
Liitteet
IMG_1969.JPG
IMG_1970.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho merkkinen pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

02 Syys 2018, 13:57

Nyt se on purettu. Lämpöä, kylmää, lekaa, crc.tä. Lähtihän se laippa liikkumaan akselilla.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1903
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

03 Syys 2018, 20:51

tuommosessa nokkapumppuasennuksessa pitää akselilla olla jonkinlainen pituussuntainen liikkumisvara, jos ei ole syö melko äkkiäkin pumpun piloille tai pahimmillaan käy kampiakselin päittäislaakerien päälle 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin