Sivu 1/1

Taarup TA336

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 19:37
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Sievistä kävästiin tuommonen tuaruppi, vuosimalli 99 ja pitäs olla 200-300 ha väliin niitetty vain. Käyty viimekesänä lunastamassa ikäviljelijältä pois maksamattomien laskujen takia, ja minä vaihdoin sen tilalliselta tarpeettomana, pronarin lautaskone meni vaihossa.

Kun sais briteistä selville varaosaputiikki varastonsa, vieläkö löytyy kaikki pienetkin tingentangelit 2-toimilohkoille, niin sais kutosen köytettyä hirnumaan tämän eteen, vaatii niittokoneeksi paljon hydrauliikkaa kun on sivusiirto ja nosto.

Myyjän mukaan tuo kiertoaisanen 336 on erittäin harvinainen ja vähän valmistettu niittomurskain, koska järestään niittomurskaimet on leveämpiä kuin tämä 2.4 metrinen, joka taasen on kuin nenä päähän tänne karjalan kivikoille.

Kerrankin pitäs olla semmonen kone, jossa ei ole muuta kuin rasvaus, öljyjen vaihto ja ajoon 8)

Re: Taarup TA336

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 22:33
Kirjoittaja Kerkänmatti
Onkohan miten ketterä tuon levyinen hinattava? Olen luullut että hinattavia ei löydy alle 280 leveinä, joskus niitä katseli ennen kuin tuli nykyinen nostolaiteniittomurskain. Kaltevilla pelloilla saa olla tarkkana nostolaitekoneen kanssa.

Re: Taarup TA336

Lähetetty: 06 Kesä 2017, 06:51
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Jaa-a, en ole tuota ajatellut, koska tämä hankittiin parhaimpien peltojen niittoon, joissa sopii kääntyilemään. Rinnemaat juuri esteenä sille, ettei oikein sopivaa niittomurskainta löydy nostolaitekoneena ja kun aakkosvaltrakin nostolaitekontti on rimpulaksi havaittu niin sillä juuri murskain tuli hinattavana, ettei veturit säry tai kaadu rinteissä.

Yksi mikä myös puolsi hinattavaa on palkin ehdottoman toimiva kevennys maastonmuotoihin. Tuon koko niittolaite-murskain yksikön saa nostettua käsin ilmaan tuskitta kun jouset nostattavat ja kannattelevat sen painoa.

Re: Taarup TA336

Lähetetty: 06 Kesä 2017, 07:03
Kirjoittaja Kerkänmatti
Sitä olen minäkin ajatellut, kun niittopää on raskas, että nostolaite on kovilla. Minun 804:ssa asiaa ehkä helpottaa apusylinteri joka on myös oikealla puolella. Aikamoinen vääntö tulee kuitenkin poikittaisakseliin mutta toistaiseksi mitään ei ole hajonnut.