Onko kukaan tehny energiapuukouraa?

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Joulu 2015, 14:49

Pellonreunojen siistimiseen?

Yhtenä vaihtoehtona olisi https://www.kellfri.fi/energiapuukoura" onclick="window.open(this.href);return false; joka naurattaa jo heti alkuunsa, mutta samaan rahaan ei taho rautoja saada suomesta...

tuossa huomena käyn paikallisella konepajalla katsomassa vanhoja mettäkoneen kouria, saisko niistä riisumalla ja tiltin asentamalla sopivaa...

Naarvan radio-ohjattu oli vuokralla, mutta omat kommervenkkinsä siinäkin...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Joulu 2015, 13:22

Tuumattiin paikallisella konepajalla, että kokeilunarvoinen tuo kellfri. Ei pysty juuri romuosistakaan tuohon hintaan kouraa tekemään jos hivenenkään konepajatyötä käyttää ja ostaa materiaaleja.

Siispä helmikuussa pitäs kiinanpojan kouran saapua.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

15 Joulu 2015, 14:22

Voihan sitä sitten kehittää, jos alkaa siltä tuntua ettei kestä. Mutta eipä sitä tuolla hintaa paljon muutakaan tosiaan saa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Joulu 2015, 21:40

Kunhan kone tulee, niin mielenkiinnolla tekisin metallurgisia kokeita. Jusape ja Lisenssi oli näihin hakoja, miten asiaa vietäsi eteenpäin? Tahtosin koetuttaa leuan materiaalin, terän ja tapin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Joulu 2015, 21:43

Jotenkin järjestelykysymys, tai sitten jotenkin neuvomalla ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Joulu 2015, 21:52

Eiköhän paikalisella konepajalla ole sen verran tietoa / taitoa että osaavat koetuttaa leuan materiaalin, terän ja tapin, jos ei konepajalla ole niin käänny esim. ammattikoulun taikka aikuiskoulutuskeskuksen puoleen, mikäli ilomantsissa on kyseiset oppilaitokset.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Joulu 2015, 21:54

Ei ole kyllä täällä semmosia. En ole missään konepajallakaan kuullut tehtävän mitään materiaalitutkimuksia.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Helmi 2016, 19:42

Semmonen se tupsahti.
Liitteet
IMG_0101.JPG
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Helmi 2016, 19:56

Mites tuo kääntyy kuormausasentoon?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Helmi 2016, 20:19

its kallet hjytraalik
Liitteet
IMG_0100.JPG
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Helmi 2016, 20:36

Nii sen tiesin että hytikalla mutta miten, kun vain kaksi letkua. Onko sähköventtiili vai kuinka rapottaa :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Helmi 2016, 20:39

Se on se askellusventtiili. Ensin puristaa, sitte kaataa. Tarpeeksi kun pitää kouraa auki niin nostaa taas tiltin pystyyn.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Helmi 2016, 20:57

Bonjal daa :D
Koita nyt tehä töitä tolla takuuaikana ja aja viat ulos :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Maalis 2016, 20:16

Toi on nyt konepalvelun tuubikanavalla, mutta tossa alpolle siitä sekvenssiventtiilistä: https://www.youtube.com/watch?v=y1m8uyt ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; Eli koko koura toimii auki - kiinni painikkeilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

05 Maalis 2016, 20:25

Yksinkertanen värkki, näyttää ihan toimivalta, vielä jos kestääkin :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin