Sampon kytkinremontti
Valvoja: automies560
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:48
- Konekalustoani: Kolmosnuffi ja siihen joitakin perävärkkejä.
Näin ennen kevätkiireitä on taas hyvä muistella mihin kuntoon se tappuri syksyllä jäi.. Kytkin irrotti huonosti,ei meinannut saada vaihdetta sisään,yritin säätääkkin vähän kerrassaan mutta kun vaihteen pärräys loppui,alko luistamaan. Lienee levy lopussa siis. Muistaisikos joku noin pääpiirteissään miten levy vaihdetaan,tarviiko erikoiskaluja? En ole edes kyselly saako varaosia mistään mutta kuitenkin.. Kone on sampo 30 VM 70-71. On muuten hyväkuntoinen ettei viittis hylätä ton takia.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei taida meidän palstalla olla sampon kanssa painineita...
Itse en osaa sanoa, en ole sampooniin tehnyt kytkinremppaa ainakaan vielä. Onnettoman kokoinen se on vrt. traktori kun näin kun MF 20XP:n kytkintä purkivat.
Itse en osaa sanoa, en ole sampooniin tehnyt kytkinremppaa ainakaan vielä. Onnettoman kokoinen se on vrt. traktori kun näin kun MF 20XP:n kytkintä purkivat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei kans tarvinnut laitella, vaikka täällä 3kymppi oli -70 alkupuolelta aivan -90/2000 taitteeseen, ennenkuin tuli 650 kones, joka vielä markoilla maksettiin, oli aivan euroon siirtymisen aikoihin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En ihan varma ole, mutta käsitys olisi että koko laatikko pitää alas pudottaa, eli vaateisi molempien etusten irroituksen ja vetarien poiston ennenkuin onnistuu. Mutta tää on epämääräistä muistikuvaa vaan, ihan jostain.
Voi olla että olen asiassa ihan mettässäkin, kaukana pellolta.....
Voi olla että olen asiassa ihan mettässäkin, kaukana pellolta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:48
- Konekalustoani: Kolmosnuffi ja siihen joitakin perävärkkejä.
Sampossa on nyt uusi kytkinlevy ja painelaakeri. Varaosaliikkeestä sai hoiperrella ulos kun hinnan kuuli, hyvä kuitenkin kun osaa löyty. Sama levy sopii malleihi 10-360. Hommana ei kuitenkaan hankala vaikka pahemmalta aluksi näytti. Keskitystyökaluna toimi pätkä harjanvartta jeesusteipilla tuunattuna... Ajohihnan jätin vaihtamatta kun on vielä mitoissaan. Perushuolto ja jokavuotiset ketjujen kiristelyt tuli kanssa jumpattua. Olispa varaa claysoniin..