Tuli tuossa hankittua keslan Patu 597 kuormaaja JAKE 400- tuppirungolla (ko halvalla sai ), tarkoitus olisi asennella tuo paketti Valmet 6600:n perään.
Pilkki on hydraulisella esiohjauksella 2-vipuhallintainen malli. 6,45m maksimiulottumalla (380kg tuon matkan päästä).
Kuormain on vuosimallia 1998 ja ilmeisesti ollut konehallissa koristeena suurimman osan ajasta (tai edellinen operaattori on todellakin hallinnut työkalunsa) Rasvaprässikään ei ole ollut tuntematon työväline.. ts. tapit ja silmät ovat tiukat. Kaiken kaikkiaan tuo pilkki vaikutti kuntoonsa nähden lähes ilmaiselta.
Onko Nuhvisteilla kokemuksia tuommosista värkeistä käytössä? Huomioonotettavia seikkoja?
Patu 597 mielipiteitä?
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Oliko tämä kuormaaja nettikoneessakin myytävänä siellä pohjolan suunnalla, katselin samaa. Samalla pyynnöllä myydään romuraudasta hitsattuja yksakselisiä kärryjä ja jotain neljän metrin raakkuja..
Uskon että tuolla kuormaajalla ajaa pitkälle, varsinkin kun jos vähällä päässyt. Uudemmista keslan kuormaajista olen katsellut kokemuksia kun naapurin hankintahakkaaja ajaa 204:llä. Koura ei vakuuttanut, meni niin solmuun osuessaan kiveen ajouralla.. Ja sitten tietenkin vinssillinen 1800 joka meni pystypuomista poikki jo 30 vuoden iällä..
Niin, ja jos jotain haluaisin omalta kuormaajalta niin tuo poronsarviohjaus on paras hallintaventtiili omiin kouriin. Edes esiohjatusta en niin paljoa tykännyt.. Onneksi kylällä on kunnon koneita puun ajoon mikäli tarvisi muutakin kuin pientä hankintaa ja polttopuuainesta ajaa.
Uskon että tuolla kuormaajalla ajaa pitkälle, varsinkin kun jos vähällä päässyt. Uudemmista keslan kuormaajista olen katsellut kokemuksia kun naapurin hankintahakkaaja ajaa 204:llä. Koura ei vakuuttanut, meni niin solmuun osuessaan kiveen ajouralla.. Ja sitten tietenkin vinssillinen 1800 joka meni pystypuomista poikki jo 30 vuoden iällä..
Niin, ja jos jotain haluaisin omalta kuormaajalta niin tuo poronsarviohjaus on paras hallintaventtiili omiin kouriin. Edes esiohjatusta en niin paljoa tykännyt.. Onneksi kylällä on kunnon koneita puun ajoon mikäli tarvisi muutakin kuin pientä hankintaa ja polttopuuainesta ajaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Sama värkki.. 200km kanttiinsa oli hakumatka.. Hintakaan ei ollut tuo Nettikoneen hinta.
Oli tullut myyjälle naapurinsa kuolinpesästä 3 vuotta sitten, mutta oli jäänyt erinäisten syitten vuoksi "reserviin" (Lähinnä sopivan 4-vedon puutteen vuoksi).
Ajokoneena kaverilla palveli talossa uudesta ollut erittäin siistikuntoinen Power Major.
Majoriin löytyi hyväkuntoinen 4-pankkoinen Kronoksen telikärry (ei ollut myynnissä). Mutta kuormauskalusto toimi kuulemma ruisleivällä.. Majoriin tuo Patu olisi ollut liian suuri...
Oli tullut myyjälle naapurinsa kuolinpesästä 3 vuotta sitten, mutta oli jäänyt erinäisten syitten vuoksi "reserviin" (Lähinnä sopivan 4-vedon puutteen vuoksi).
Ajokoneena kaverilla palveli talossa uudesta ollut erittäin siistikuntoinen Power Major.
Majoriin löytyi hyväkuntoinen 4-pankkoinen Kronoksen telikärry (ei ollut myynnissä). Mutta kuormauskalusto toimi kuulemma ruisleivällä.. Majoriin tuo Patu olisi ollut liian suuri...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kuvat aina kiinnostaa, varsinkin metsätyövälineistä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Kuvia olisi taas kameralla reippaasti nuista kamppeista, mutta vieläkin puuttuu se kuvapalvelin, johon nuo saisi talteen.
Oma läppäri on ollut pois käytöstä nyt 3 viikkoa,joten sekään ei ole palvelemassa kuvapankkina.
Oma läppäri on ollut pois käytöstä nyt 3 viikkoa,joten sekään ei ole palvelemassa kuvapankkina.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Patua soviteltu alustavasti Vallun perään.. Näyttäisi sopivan ilman isompia muutoksia, joten, ei muuta, ko tuppien tekoon...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...