Kyllä kun italialaiset ei tekisi kuin pastaa ja ranskalaiset

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Heinä 2014, 17:03

Viinejä.

Olisi moni asia tässäkin maassa paljon helpompaa :evil:

Pikkasen on vielä noilla tummempihipiäisillä viininlitkijöillä tuo koneenrakennustaito hukassa, pastakonetta ja giljotiinia lukuunottamatta.

Eihän tuossa Ferri ZMTE 2000 :ssa ole ollut kuin rungon repeämistä havaittavissa, pulttien repeämistä hitsauksistaan, laakerien ennenaikaista tuhoutumista, tuo tukki on revennyt irti eri syistä neljästi irti, pultit ei pysy kiinni, pultinreijät venyy ja vanuu, liukutukijalat irtoilee kun alimittaiset pultit ym ym. ja kuitenkin ei sentään mahdottomia ajettu. Nostosylinterin tappi väljä, alamittainen sekin. Rumpu liian hepposta materiaalia, terät painaituvat sisään kun osuu esteeseean, hihnansuojapellit repeili irti kiinnityksistään toisella ajokerralla ym.

Paskalaitos kaikenkaikkiaan... vittumainen lähteä minnekkään pidemmälle, kun tietää, että ehjänä ei takaisin tulla, nytkin piti tuotattaa kuormaliina jotta sai koneen palaset tuotua kotiin :evil:
Liitteet
20140724_170309_Android.jpg
Ferri ZMTE 2000
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Heinä 2014, 22:12

Se on tää nykyaika, kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla tehtyä, ja kun kilpailukyvyn osalta työkustannuksissa paljoa palkan osalta loppuhinnassa säästettäisi, niin tehdään sitten hetken toimiva paskaraudasta, materiaalikustannussäästö, ja sekundaosien käyttö / laitos kun on suurempi kuin halpa työvoima.......
Viimeksi muokannut jusape, 25 Heinä 2014, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

25 Heinä 2014, 17:02

Sun aikaisemmista kirjoituksista päätellen voisi listaan lisätä Suomenkin...
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

27 Heinä 2014, 16:19

Kyllä ranskalainen Kuhn on ainakin laadukkaan oloinen lautaskone,jo kaksi kesää ilman ongelmia :D

Tuossa Ferrissä kun olis vielä jotain sähköllä ala` MagnetiMarelli niin AVOT :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

27 Heinä 2014, 20:04

Nuo on varmaan hintansa arvoisia ja kestää ikänsä....
Mukana kuin peräpukama!
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

27 Heinä 2014, 20:34

Kuhn niittomurskaimet on ollu ainakin tosi lujia koneita,uutena aikanaan tuli ja kovaa ajoa vaan,tietenki teriä ja sormia joutuu niihinki laittamaan,tuo Ferri,pitäisi jo hintakin jotain kertoa... :oops: aivan harrasteluokan koneita.

Porotiloilla on täällä ollu italialaisia paalaimia ja niittomurskaimia edullisen hintansa vuoksi ja tuollaisessa käytössä ne pelittää mutta kyllä jos meinaa urakoida niin saksasta pitää niittokoneet ja murskaimet tulla,paalain sitten oikea urakkakone,niitä on hyviä merkkejä useita.

Newholland 841 oli meillä aikanaan urakkakoneena,yli 10 vuotta samalla paalaimella ajettiin niin paljon kun kesässä ehti.

Noukkimen laakereita,piikkejä ja pohjakolan ketjuja siihen uusittiin,pyörän navat katkeili paljosta siirtoajosta huonoilla teillä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Heinä 2014, 18:38

Alako vesakko kuatummaan
Liitteet
kronos.jpg
KRONOS 1600M
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

30 Heinä 2014, 20:11

Mitenkään alkuperäiseen aiheeseen liittymättä mutta..

Tuommoisella kronoksella särjettiin työmaalla 2000h ajetusta 143 ännästä repsikanpuolen sivulasi ja se pienempi takalasi. Meni muutaman tunnin urakkapalkat siihenkin kun huoltomies vaihtoi oven lasin..
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Heinä 2014, 20:24

Jokin 5x5cm ruudulla oleva suojaverkko olisi hyvä vaaravyöhykkeen suunnalla olevien ikkunoiden edessä......
Ukko joskus rikkos 903sen takalasin ruiskun kanssa, mutta samana keväänä/kesänä koppiin tuli myös pari liki nyrkin kokoista kiveä, kivenkeruukoneen toimesta....
Toinen niistä osui "peltorin" koppaan, ei sentään ihan suoraan päähän siis..... Verkko olisi siinäkin ollut tarpeen. Sitä monet kerrat kyllä ehdotin tehtäväksi, mut ukko ei katsonut sellaista tarpeelliseksi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
pajaukko
Mini -nuhvisti
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Heinä 2014, 15:47

01 Elo 2014, 05:42

Muistelinkin jo että kronoksen kopassa olis ollu ketjuverho suojana :roll: mutta ei ilmeisesti.
Tuo elhon kone on melko hyvin suojattu, millä nyt on tullut ajeltua. Tai sitten vaan hyvää säkää, ettei lasia ole vielä hajonnut..
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

03 Elo 2014, 01:32

eli tuo yhtä laavukas ku mateng, kelfrin variaatio varsin saman moine ku laitettaa rinnan.
kyä sil viime kesän tien varsi urakat juur niitti ja olkii sit jo vainaa. tämä kesä mänty tempolla... ens kesäks matengista rakennella kyä jottai, verkon paino paremma motivaation puuttees.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Elo 2014, 21:05

Juu, matengia vaan saa kolme tuon hinnalla :evil:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Elo 2014, 20:33

Kyllä pääkkönen saa aika huonosta piirustuksesta tehtyä hyvät osat. 15 millistä 700:sta weldoxia entisen mötky 8 mm sijaan. Ei notku tuosta nyt. Piirsin ihan paperille mallista vahvistaen materiaaleja suuntan ja toiseen sellaisen karkean piirroksen ja siittä hyö oli plasmalla sirauttaneet osat.
Liitteet
ferri1.jpg
FERRI ZMTE 2000
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Elo 2014, 19:24

Puintien keskeydyttyä sateiden takia, lähdin sitten rästitöitä hoitelemaan Ferrillä...

No puolitoista tuntia se italianpoikain laitos kesti ja taas keskeytyi työt päiväksi pariksi... :(

Kun tuonkin perkeleen perustapin, joka on ollut samanpaksuinen iät ajat ja kestäneet ovat, on tummanahkaiseman eurooppalaisen pitänyt muokata ettei a) kestä b) saa korvattua tavallisella jotta homma jatkuisi pienellä keskeytyksellä :evil:
Liitteet
tappi.jpg
FERRI ZMTE 2000
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
HL-Zetor
Nuhvitietäjä
Viestit: 217
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:44
Paikkakunta: Virrat

18 Elo 2014, 19:41

Kyyllä oikeissa työkoneissa vetovarsille pitäisi olla aina korvakot ja irtotappi.
Ennen kesti pelkät tapit kun lähipelloilla pyörittiin pikkuvehkeillä.
Nykyisin päästellää kymmeniä kilometriä kuoppasia teitä jousitetuin etusin ja istuimin niin väsytys tapeille on melkonen. :roll:
Vastaa Viestiin