Kyllä kun italialaiset ei tekisi kuin pastaa ja ranskalaiset

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Elo 2014, 19:46

HL-Zetor kirjoitti:Kyyllä oikeissa työkoneissa vetovarsille pitäisi olla aina korvakot ja irtotappi.
Ennen kesti pelkät tapit kun lähipelloilla pyörittiin pikkuvehkeillä.
Nykyisin päästellää kymmeniä kilometriä kuoppasia teitä jousitetuin etusin ja istuimin niin väsytys tapeille on melkonen. :roll:
Niin tuokin kun olisi muulta osaltaan sitä kat 2 vetovarrentapin paksuista, mutta kun ei ole. Runkopuoli on huomattavasti ohkaisempaa ja siitä sorvauksen rajasta katkesi :evil:

Ei reissua ilman remonttia Ferri vasaraterämurskaimella :twisted:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Elo 2014, 19:50

Kyllä mä tekisin nyt täskohtaa tuohon paikkaan sellaisen remontin, että varmasti kestää, enkä tuollaista hilavitkutintappia laittaisi enää muuta kuin verkonpainoksi, tai konemyyjän .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

18 Elo 2014, 20:38

Ettei nokkakone olisi myynyt 80-luvun spesiaaliteräksen reseptiä italialaiselle.. :D

Maschiota korjattu, tosin kesantosilppuri ja ajettu nähtävästi pylvääseen.. Mutta olikin edullinen.

Huomattavasti nätimpää jälkee tekee kuin norjalainen vastaava.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Elo 2014, 09:14

Taas italiaaanoja kehutaan :mrgreen:

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... e63a7bb1cc" onclick="window.open(this.href);return false;
Bono kirjoitti:Viaksi paljastui sulakkeet.Katoin vikarivin sulakkeita.Täs on ollu välillä sähkövikoja.Etukuormaajan kauhan kääntö ei välillä pelaa.Sähköventtiilistön liittimiä heiluttamalla,crc ruiskuttamalla saa henkiin,valtran etukuormain ja sähköohjaus.Kattopuhaltimesta häviää yleensä helteellä sähköt.Katosta luukun avaamalla ja liittimiä putsaamalla+crc saa taas henkiin.Liittimet made in italy.
Kiitokset asiallisista vastauksista.Jos kysymyksen ois heittäny Agronettiin, niin neljä ekaa ois sanonu et kuuskosken romulavalle ja osta oikea raktori.
Viidentenä maasika mike ois kehunu et ei häne kolmessatoista maasiassa oo ikinä tollasta ollu.Siinä onkin perkins.
Hyvää päivänjatkoa kaikille.
:lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Elo 2014, 09:49

Nyt ei tarvitse odotella päiviä perusvaraosaa, vaan katkenneen tapin varaosatappi löytyy työkalulaatikosta.

Pääsihän sillä n. 4 h ja taas ratkesi uudesta paikkaa :roll:
Liitteet
20140820_104841_Android.jpg
Ferri ZMTE 2000
20140821_101948_Android.jpg
Ferri ZMTE 2000
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

21 Elo 2014, 12:28

Heppoiselta näyttää tuo Suomalainenkin tappikorjaus.(ei pahalla) Melko vääntö tulee tuonne latikan juureen, kun se on noin pitkä ja vastaavasti kapea. Siinä on sauma lujilla, varsinkin jos on altapäin ja sivusta rykäisty kiinanpuikkomälli.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Elo 2014, 13:43

Se kestää. Se on vielä sisältä vahvistettu koteloilla ja sauman hitsaaja on hovihitsarini 40 v telakka & voimalaitos keikkahitsari, osaa asiansa. Kaaressakin on siellä sisällä holkki joka tukee kohdan. Ei repeä tuosta, se on ihan varma. Nuo ovat olleet esko raivaustalikossa, josta 5 cm vielä lyhennetty. Jos kestää raivaustalikossa rytyytystä, kestää tuossakin.

Parisentuntia ja kulmavaihteesta kiinnityspultit poikki ja tuon kaapimaraudan toisenpuolen pultti poikki. Ei kiviosumia.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

21 Elo 2014, 21:20

Hyvinhän se kestää jos korjausaika on alta puolet työajasta .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

27 Elo 2014, 21:55

Alakaa käyttö/korjaussuhde muistuttaa minun hihnavetoista heinänniittokonetta...

Mut on tuo aikamoinen esitys uudeksi koneeksi, tojenperrään.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Kesä 2015, 15:56

Ferrikesä kuumimmillaan, satoa voi korjata pitkin peltoa :evil:

nyt se alko taas tämä kausi, ekapäivä niittoja takana ja eihän se ferri petä, ei siis reissua ilman remonttia. Teräkulut tälle päivää 200 €... plus sitten tuo takatukin laakerointi.
Liitteet
20150625_143037.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Loka 2015, 17:45

Oli vastaava mutta ehkä kerran? käytetty huutokaupassa joensuussa, vasarahinta 2500 €... kyllä näihin vasaraterämurskaimiin tai piennarmurskaimiin ei pidä kenenkään pistää rahojaan kiinni.

8000 € kone menettää liikkeestä pois ajaessa hinnastaan 5500 €... eikä muuten kelpaa tuo Ferri edes vaihdossa minnekkään :roll:

Semmoisia kokemuksia Ferri piennarmurskaimesta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin