Farma metsäkärry ja kuormain

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

29 Syys 2013, 13:39

http://www.konepoint.fi/farma-467s-p-1010.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Joo katselin tuota metsäkärry ja kuormain pakettia, kokoonsa nähden soveltuisi polttopuun ajoon. Olisiko jollakin tietoa tai kokemusta kyseisestä kärrystä ja kuormaimesta.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

29 Syys 2013, 20:15

Nythän tais olla verottomalla kympillä tarjous Keslan vaunusta+kuormaimesta, luulisin että siitä sais aikanaan paremmin rahansa takasin ?

Oisko se ollut tämä yhdistelmä: http://www.digipaper.fi/agrimarket/97374/" onclick="window.open(this.href);return false;


Sinällään nuo Farman vaunut kai olleet ihan asiallisia. Tutulla kaverilla tuollainen paketti ollut muutaman vuoden ja ajettukin on ihan jonniiverran. Kärrin runkoputki oli notkahtanut jostain sermin etupuolelta ja pientä sepitettävää lie ollut kautta linjan. Venttiilistö kai suht ok, eli ei laadultaan ihan mitään kjellfri luokkaa.

Minulla on omassa hakin paketissa Farman kevytventtiili, eli siinä on 4 lohkoa sähköllä kärrissä. Mielestäni ainakin se hallintaventtiili päihittää laadullaan hakin käyttämän Hidroirman mekaanisen hallintaventtiilin.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

30 Syys 2013, 15:37

Minkäkokoisen traktorin perässä ajattelit vetää? Naapurilla on tuollainen 211+81 keslan yhdistelmä 168 "akvaariokoppi" fergun perässä, ketjut tottakai paikoillaan. Hyvin se näyttää sillä hankintahommat tehneen ja laadukkaan oloinen paketti.

Juontokouraa itse haaveillut vaikka vanha kärry-kuormainyhdistelmä löytyy. Isä ei syty ajatukselle, mä taas näkisin homman niin että juontokouralla saisi polttopuutavaran ajettua lyhyillä matkoilla ripeämmin kuin tuolla vanhalla pilkillä jossa monivipuohjaus. Valtterissa olisi lohkojakin tähän valmiiksi riittävästi.ja painoa viedä rankanippua :)

Isommat puut ajaa yleensä 840 valmetti jotka moto on kaatanut sekä karsinut..
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

01 Loka 2013, 15:03

Kärryn eteen tulee 602 takapotkunen valmetti, siksipä katselen noita pienempiä yhdistelmiä. Tietenkin jos ajattelee että vieraalla ajattaa niin halvemmaksi tulee, mutta saapa omaan tahtiin hommailla kun on vehkeet itellä. Virossa taitavat tehdä noi farman kamppeet. Kun katselee noita käytettyjä niin kyllä aika loppuun ajettuja ovat.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Loka 2013, 15:55

Jos mie kattelisin takapotkuun mehtävehkeitä, niin ehdottomasti isopyöräinen (24-28") yksiakselinen vetävä peräkärry jos nosturin hydrauliikkaan ei tule voa pumppua.

Se on peto menemään metsässä kun käyttää vetoa. Ketjut vielä talveksi myös kärriin niin varmasti menee pahemmasta mitä nelivetotraktori rampalla kärrillä. Vedon saa passattua, kun kärri vain vetää traktoria hitaammin ja pitää ulosottoakselissa vapaakytkimen, kun valpurin pyörä alkaa luistamaan, tarraa peräveto kiinni ja matka jatkuu.

Oma kärri olisi varmasti tuollainen, jos ei olisi voa pumppua hydrauliikassa.

Nuo alta 20" pyörät pitäisi olla kielletyt metsäperävaunuissa. Ne on sellainen jarru metsässä että en oikein käsitä miksi niitä myydään, no toki hinta varmasti, mutta silti...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin