Kouran letkutus

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Syys 2013, 15:10

Kaipaisin hyviä ideoita patu nosturin kouran alkuperäisletkutuksen muutokselle. Tuo ei toimi odotetulla tavalla, vaan hankaa letkut noin 30-100 tunnin välein vuotamaan. Niputinrautojen sisään ei mahdu fyllinkiä esmes spiraalia tai kumimattoa. Mietin tekeväni tuohon jatkesylinterin levyisen lattaraudan josta läpivientinipat niin, että kaikki letkut olisi vaihdettavissa ilman ylemmän tai alemman tai vieressä olevan irroitusta, mutta tuon päässä olevan rautalirpakkeen kesto epäilyttää kuitenkin. Muita ideoita, joita ei ole hoksannut tok ees ajatella?

Tämä on niitä 90 luvun alun keslan harjoitelmia :lol:
Liitteet
WP_000986.jpg
WP_000984.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

18 Syys 2013, 17:49

Laita stauffit tuohon. Niitähän voi pistää päällekkäinkin. http://www.stauff.com/index.php?id=3886 ... nd%201%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut iippo, 18 Syys 2013, 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

18 Syys 2013, 18:07

Stauffeilla olen miekii noita niputellut,hyvä keksintö.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

18 Syys 2013, 19:52

Läpivientinipat levyyn ja vielä hitsaamalla varmistus
Stauffi ei tule toimimaan tuossa :!:
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

19 Syys 2013, 12:47

Tekee itse väljemmän niputtimen.. :?:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

21 Syys 2013, 07:52

Läpivientinipat minäkin tuohon laittaisin, mahdollisimman lähelle tuon lattaraudan kiinnityskohtaa. Sitten joku kiristettävä panta jonka läpi letkut kulkevat lattaraudan päässä, jolloin liittimiin ei kohdistu sivuvääntöjä.

Hakissa on letkunippu suojasäkissä (tai mikä se nyt on) ja päältä kiinnikkeellä kiinni ja pultti nipun läpi. Aika kehitysmaa keksintö, mutta toisaalta sallii hyvin liikkumavaraa ja onhan tuo mukana kulkenut jo kymmenisen vuotta vähillä fiksailuilla. Letkunvaihdon kannalta se pussi on kyl perseestä.
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

02 Marras 2013, 17:18

Löytyiskö joltain sylinterin mittoja sammakkomallin tukijalkaan,on tekeillä kronokseen tukijalat? Kone on kärryn aisalla.
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

05 Marras 2013, 07:44

Tarkkoja mittoja tukijalalle lienee hankala antaa jos ei kasaa osista koko pakettia, jonka sitten hitsaa nosturinjalkaan tai kärrinrunkoon. Itse lähestyisin ongelma silleen, että mitoittaa osat vaikkapa vanerimallilla ja lopullinen hienosäätö kasatessa. Tärkeintä lie että jalat on yläasennossaan kärrin ulkomittojen sisällä ja että sylinteri sisässä jalka "kiristyisi" sopivasti paikalleen, eikä humppasisi joutavaa.
Vastaa Viestiin