Kaipaisin hyviä ideoita patu nosturin kouran alkuperäisletkutuksen muutokselle. Tuo ei toimi odotetulla tavalla, vaan hankaa letkut noin 30-100 tunnin välein vuotamaan. Niputinrautojen sisään ei mahdu fyllinkiä esmes spiraalia tai kumimattoa. Mietin tekeväni tuohon jatkesylinterin levyisen lattaraudan josta läpivientinipat niin, että kaikki letkut olisi vaihdettavissa ilman ylemmän tai alemman tai vieressä olevan irroitusta, mutta tuon päässä olevan rautalirpakkeen kesto epäilyttää kuitenkin. Muita ideoita, joita ei ole hoksannut tok ees ajatella?
Tämä on niitä 90 luvun alun keslan harjoitelmia
Kouran letkutus
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 197
- Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Laita stauffit tuohon. Niitähän voi pistää päällekkäinkin. http://www.stauff.com/index.php?id=3886 ... nd%201%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut iippo, 18 Syys 2013, 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Stauffeilla olen miekii noita niputellut,hyvä keksintö.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Tekee itse väljemmän niputtimen..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Läpivientinipat minäkin tuohon laittaisin, mahdollisimman lähelle tuon lattaraudan kiinnityskohtaa. Sitten joku kiristettävä panta jonka läpi letkut kulkevat lattaraudan päässä, jolloin liittimiin ei kohdistu sivuvääntöjä.
Hakissa on letkunippu suojasäkissä (tai mikä se nyt on) ja päältä kiinnikkeellä kiinni ja pultti nipun läpi. Aika kehitysmaa keksintö, mutta toisaalta sallii hyvin liikkumavaraa ja onhan tuo mukana kulkenut jo kymmenisen vuotta vähillä fiksailuilla. Letkunvaihdon kannalta se pussi on kyl perseestä.
Hakissa on letkunippu suojasäkissä (tai mikä se nyt on) ja päältä kiinnikkeellä kiinni ja pultti nipun läpi. Aika kehitysmaa keksintö, mutta toisaalta sallii hyvin liikkumavaraa ja onhan tuo mukana kulkenut jo kymmenisen vuotta vähillä fiksailuilla. Letkunvaihdon kannalta se pussi on kyl perseestä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Tarkkoja mittoja tukijalalle lienee hankala antaa jos ei kasaa osista koko pakettia, jonka sitten hitsaa nosturinjalkaan tai kärrinrunkoon. Itse lähestyisin ongelma silleen, että mitoittaa osat vaikkapa vanerimallilla ja lopullinen hienosäätö kasatessa. Tärkeintä lie että jalat on yläasennossaan kärrin ulkomittojen sisällä ja että sylinteri sisässä jalka "kiristyisi" sopivasti paikalleen, eikä humppasisi joutavaa.