CLAAS DOMINATOR 88SL 4wd

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Elo 2013, 00:18

Tuollaista piti ehtoolla kaverin luona käydä vähän ropaamas....

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600776" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600788" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600796" onclick="window.open(this.href);return false;

Tollasia siittä tarttis päivällä sitten hiukan koittaa oikoa suoremmiksi, oli viimesyksyn vahingos jäänyt tyhjennystorvi sivulle puhelimes ollessaa ja tolppaan....

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600806" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600814" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600824" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600831" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600837" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600843" onclick="window.open(this.href);return false;

http://youtu.be/yuOObU-yVRQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://youtu.be/dYy7nMxhc_M" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Elo 2013, 17:34

Tollaista siittä syntyi sitten....
Eipä ole tuollaista sylinterin pään lukitusta vielä eteen tullut myöskään....

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666786" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666789" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666791" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666794" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666797" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666800" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666803" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666806" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666809" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666812" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666815" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666818" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666821" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Elo 2013, 18:05

etkö tosiaan ole lankalukitukseen törmännyt :shock: Miten voi olla sinulle mahdollista kuitenkin paljon enemmän näitä ropeltanut kuin minä, mutta mulle tuo on tuttu juttu, jopa väljän tuollaisen kiriminen ylikoon langalla yms. viritystä :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

16 Elo 2013, 20:50

Hydrauliprässilläkö sait tuon hydrauliikkasylinterin noin suoraksi :?:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Elo 2013, 21:44

No juu, jostain ihme syystä ei vaan ole lankalukitusta vastaan sattunut vielä, perinteisempiä vain....

Juu, ja ihan prässillä painelin, nylon palikat varren alla ja pienempi palikka päällipuolla.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Elo 2013, 04:18

Claassi tuli tältä osin jotenkin sitten kuitenkin kuntoon eilen illalla, Perkins-koneella on tämä, eli valmistettu -85-86, vaikka vuosimalliksi sanottu (käyttöönotto tapahtunut vasta) -88, mitä ilmeisemmin näin......

Ja takaset, korjataan kokoa, aiemmin laitoin johonkin, että olis 650mm kummit, mut muistin väärin, ei ne olekkaan kuin vain 500set, edessä siis 1200set....

Mutta, summa summarum, tuskin tarina kuitenkaan vielä tämänkään osalta on läheskään lopussa, jotain todennäköisesti tulee vielä syksyn aikana jatkoa tällekkin....
Meinaan jarruja tossa ei juuri nyt ole siis käytännössä lainkaan.....edes seisontajarrua, kun sieltäkin rummusta viimesyksynä nauhat varisi kuulemma rummun raosta ulos.....

Ja se ei sitten ole enää mikään pikkuhomma tehdä, vähän sellaista varovaista varoitusta hommasta jo tuli meinaan..... :oops: Ei helkutti.....

Toinen käyttöjarrun sylkky vuotaa, jarrurumpu akselilla kiilalla kiinni, josta viimesyksynä irroitusyrityksessä kiilan pää oli jo pettänyt, käppärirumpua kun ei saa pois ennen kuin ko varsinainen ajojarrun rumpu on pois edestä, kun on osittain käyttöjarrun rummun takana, jne.... voi kiasus..... :roll: :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
VeeWee
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
NLCF r.y jäsen Nro: 399
Paikkakunta: Salo

18 Elo 2013, 12:21

On se melkonen seppä!

Taitaa noitten jarrusylinterien jumiutuminen olla claasin tyyppivika,liekö ajettu jarrut laahaten?
Ja eikös perkinssi ja mersu vuorotelleet hiukan vuosimallista riippuen?

Paljonkos noin leveät etuset puskevat märässä kuraa viljan päälle?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Elo 2013, 14:29

http://www.konedata.net/claas_do78s.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Niin, sitenhän se oli että -85-86 oli marsun kone, sittemmin Perkins, kahta eri mallia, ja isompi perkins oli -89-90 vuosina....

Sehän tossa on juu, oikein märissä olosuhteissa ei oikein vielä päässyt ajamaan sen 4-5 syksyn aikana mitä tuo kaverilla ollut, mut missä saapasjalka uppoo maahan 5senttiä, tuo kone jättää suurinpiirtein yhtä syvät jäljet.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

18 Elo 2013, 15:19

Kapealla tiellä melkoinen yllätys, kun vastaan tulee mutkan jälkeen, aika leveä onpi.. :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Loka 2013, 07:24

Eilen olin taas kuutisen tuntia kimpussaan.... Mitattiin kaikkien vahtien välykset akselien sakaroihin, sekä joka pyörintäanturin toimintaa, häälähtääkö vastusmittari pykälän mennessä ohi anturin pään....

Ja ihmettelyä myöskin... Ja sit meinattiin että kokeillaan välillä, ja PERKELES ..... Kaikki toimis kuten pitääkin , joten molemmat oli että :shock: :?:

Mitä helkuttia......

Pähkäilyn jälkeen tilapäisloikkajohtoja parempaan asennukseen, kasa peltejä paikoilleen, jne.....

Loppupäätelmä, niiden parin johdon, joista ei ollut yhteyttä sähkökeskukselle, jotka loikalla korjattiin (muttei silloin siittä parantunut) niin että seuraavat vaihtoehdot jäi jäljelle....

1: Joko jotain sontaa jonkin anturin päässä niin ettei saanut pyörintätietoa luettua ....

2: Jos jonkin anturin liitin oli jotenkin "hapettunut" ettei yhteyttä ollut "matolaatikolle" (suojaamattomat abiko-tyyppiset liittimet) .

Tämä jäi siis täysin arvoitukseksi, perimmäinen syy, koska systeemissä 5 anturia, ja liikaa siis siten oli muuttujia kerralla ....

(anturien pään välyksen mittaus sakarapalikkaan/puhdistus ja jokaiseen anturiin menee 2 johtoa, eli yht 10 johtoa oli antureilta irti ja takaisin kiinni, ennenkuin koitettiin välillä )

Mut toimii siis nyt täysin kuten pitääkin, saa viedä talvisäilöön "toimivana" ja enskesänä sitten saa ihmetellä mahdollisia "uusia" vikoja.....


Se tässä nyt kuitenkin hieman pikkaisen lievästikkin harmittaa, jotta se perimmäisin, todellinen syy jäi nyt kyllä lievästikkin lopulta epäselväksi, todennäköisimpänä vaihtoehtona on siis jonkin liittimen sellainen pinnan oksidoituminen, joltain anturilta, jota ei silmällä näe....

Nuo anturit siis toimintaperiaatteeltaan ja rakenteeltaan hyvin samanlaiset suurinpiirtein, kuin esim autojen ABS-jarruanturit, tosin kehä vain 4-pykäläinen, mutta kuitenkin.

Aikaa tuohon kaikkineen, kaavioiden pähkäilyssä, ym koneesta johtojen mittailuineen ja muine tutkimuksineen, ei tainnut mennä kuin jotain 30-50tuntia....

Ja on tuossa välilläkin jotain tutkimuksia tehty vähän, kaikesta en ole sitten edes jaksanut kirjoitella, kun tuntui, että homma junnaa vaan täysin paikoillaan , edistymättä yhtään mihinkään.....


Ei tämmöisiä kyllä kukaan taatusti, oikein OIKEASTI, haluaisi hommikseen......
On nää sähköviat sitten kyllä niin paskamaisia setvittäviä juttuja, ja kun sitten lopultakaan ei oikein käsitä, mikäs se vikapaikka nyt olikaan, kun on kuten tässä nyt, liian monta muuttuvaa tekijää samaan aikaan lopultas....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin