Tuollaista piti ehtoolla kaverin luona käydä vähän ropaamas....
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600776" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600788" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600796" onclick="window.open(this.href);return false;
Tollasia siittä tarttis päivällä sitten hiukan koittaa oikoa suoremmiksi, oli viimesyksyn vahingos jäänyt tyhjennystorvi sivulle puhelimes ollessaa ja tolppaan....
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600806" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600824" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600831" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600837" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376600843" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/yuOObU-yVRQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/dYy7nMxhc_M" onclick="window.open(this.href);return false;
CLAAS DOMINATOR 88SL 4wd
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tollaista siittä syntyi sitten....
Eipä ole tuollaista sylinterin pään lukitusta vielä eteen tullut myöskään....
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666786" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666789" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666791" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666794" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666797" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666800" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666803" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666806" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666809" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666812" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666815" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666818" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666821" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä ole tuollaista sylinterin pään lukitusta vielä eteen tullut myöskään....
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666786" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666789" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666791" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666794" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666797" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666800" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666803" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666806" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666809" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666812" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666815" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666818" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/attachment.php ... 1376666821" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
etkö tosiaan ole lankalukitukseen törmännyt Miten voi olla sinulle mahdollista kuitenkin paljon enemmän näitä ropeltanut kuin minä, mutta mulle tuo on tuttu juttu, jopa väljän tuollaisen kiriminen ylikoon langalla yms. viritystä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Hydrauliprässilläkö sait tuon hydrauliikkasylinterin noin suoraksi
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No juu, jostain ihme syystä ei vaan ole lankalukitusta vastaan sattunut vielä, perinteisempiä vain....
Juu, ja ihan prässillä painelin, nylon palikat varren alla ja pienempi palikka päällipuolla.....
Juu, ja ihan prässillä painelin, nylon palikat varren alla ja pienempi palikka päällipuolla.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Claassi tuli tältä osin jotenkin sitten kuitenkin kuntoon eilen illalla, Perkins-koneella on tämä, eli valmistettu -85-86, vaikka vuosimalliksi sanottu (käyttöönotto tapahtunut vasta) -88, mitä ilmeisemmin näin......
Ja takaset, korjataan kokoa, aiemmin laitoin johonkin, että olis 650mm kummit, mut muistin väärin, ei ne olekkaan kuin vain 500set, edessä siis 1200set....
Mutta, summa summarum, tuskin tarina kuitenkaan vielä tämänkään osalta on läheskään lopussa, jotain todennäköisesti tulee vielä syksyn aikana jatkoa tällekkin....
Meinaan jarruja tossa ei juuri nyt ole siis käytännössä lainkaan.....edes seisontajarrua, kun sieltäkin rummusta viimesyksynä nauhat varisi kuulemma rummun raosta ulos.....
Ja se ei sitten ole enää mikään pikkuhomma tehdä, vähän sellaista varovaista varoitusta hommasta jo tuli meinaan..... Ei helkutti.....
Toinen käyttöjarrun sylkky vuotaa, jarrurumpu akselilla kiilalla kiinni, josta viimesyksynä irroitusyrityksessä kiilan pää oli jo pettänyt, käppärirumpua kun ei saa pois ennen kuin ko varsinainen ajojarrun rumpu on pois edestä, kun on osittain käyttöjarrun rummun takana, jne.... voi kiasus.....
Ja takaset, korjataan kokoa, aiemmin laitoin johonkin, että olis 650mm kummit, mut muistin väärin, ei ne olekkaan kuin vain 500set, edessä siis 1200set....
Mutta, summa summarum, tuskin tarina kuitenkaan vielä tämänkään osalta on läheskään lopussa, jotain todennäköisesti tulee vielä syksyn aikana jatkoa tällekkin....
Meinaan jarruja tossa ei juuri nyt ole siis käytännössä lainkaan.....edes seisontajarrua, kun sieltäkin rummusta viimesyksynä nauhat varisi kuulemma rummun raosta ulos.....
Ja se ei sitten ole enää mikään pikkuhomma tehdä, vähän sellaista varovaista varoitusta hommasta jo tuli meinaan..... Ei helkutti.....
Toinen käyttöjarrun sylkky vuotaa, jarrurumpu akselilla kiilalla kiinni, josta viimesyksynä irroitusyrityksessä kiilan pää oli jo pettänyt, käppärirumpua kun ei saa pois ennen kuin ko varsinainen ajojarrun rumpu on pois edestä, kun on osittain käyttöjarrun rummun takana, jne.... voi kiasus.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- VeeWee
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
- Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
- NLCF r.y jäsen Nro: 399
- Paikkakunta: Salo
On se melkonen seppä!
Taitaa noitten jarrusylinterien jumiutuminen olla claasin tyyppivika,liekö ajettu jarrut laahaten?
Ja eikös perkinssi ja mersu vuorotelleet hiukan vuosimallista riippuen?
Paljonkos noin leveät etuset puskevat märässä kuraa viljan päälle?
Taitaa noitten jarrusylinterien jumiutuminen olla claasin tyyppivika,liekö ajettu jarrut laahaten?
Ja eikös perkinssi ja mersu vuorotelleet hiukan vuosimallista riippuen?
Paljonkos noin leveät etuset puskevat märässä kuraa viljan päälle?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
http://www.konedata.net/claas_do78s.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin, sitenhän se oli että -85-86 oli marsun kone, sittemmin Perkins, kahta eri mallia, ja isompi perkins oli -89-90 vuosina....
Sehän tossa on juu, oikein märissä olosuhteissa ei oikein vielä päässyt ajamaan sen 4-5 syksyn aikana mitä tuo kaverilla ollut, mut missä saapasjalka uppoo maahan 5senttiä, tuo kone jättää suurinpiirtein yhtä syvät jäljet.....
Niin, sitenhän se oli että -85-86 oli marsun kone, sittemmin Perkins, kahta eri mallia, ja isompi perkins oli -89-90 vuosina....
Sehän tossa on juu, oikein märissä olosuhteissa ei oikein vielä päässyt ajamaan sen 4-5 syksyn aikana mitä tuo kaverilla ollut, mut missä saapasjalka uppoo maahan 5senttiä, tuo kone jättää suurinpiirtein yhtä syvät jäljet.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Kapealla tiellä melkoinen yllätys, kun vastaan tulee mutkan jälkeen, aika leveä onpi..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eilen olin taas kuutisen tuntia kimpussaan.... Mitattiin kaikkien vahtien välykset akselien sakaroihin, sekä joka pyörintäanturin toimintaa, häälähtääkö vastusmittari pykälän mennessä ohi anturin pään....
Ja ihmettelyä myöskin... Ja sit meinattiin että kokeillaan välillä, ja PERKELES ..... Kaikki toimis kuten pitääkin , joten molemmat oli että
Mitä helkuttia......
Pähkäilyn jälkeen tilapäisloikkajohtoja parempaan asennukseen, kasa peltejä paikoilleen, jne.....
Loppupäätelmä, niiden parin johdon, joista ei ollut yhteyttä sähkökeskukselle, jotka loikalla korjattiin (muttei silloin siittä parantunut) niin että seuraavat vaihtoehdot jäi jäljelle....
1: Joko jotain sontaa jonkin anturin päässä niin ettei saanut pyörintätietoa luettua ....
2: Jos jonkin anturin liitin oli jotenkin "hapettunut" ettei yhteyttä ollut "matolaatikolle" (suojaamattomat abiko-tyyppiset liittimet) .
Tämä jäi siis täysin arvoitukseksi, perimmäinen syy, koska systeemissä 5 anturia, ja liikaa siis siten oli muuttujia kerralla ....
(anturien pään välyksen mittaus sakarapalikkaan/puhdistus ja jokaiseen anturiin menee 2 johtoa, eli yht 10 johtoa oli antureilta irti ja takaisin kiinni, ennenkuin koitettiin välillä )
Mut toimii siis nyt täysin kuten pitääkin, saa viedä talvisäilöön "toimivana" ja enskesänä sitten saa ihmetellä mahdollisia "uusia" vikoja.....
Se tässä nyt kuitenkin hieman pikkaisen lievästikkin harmittaa, jotta se perimmäisin, todellinen syy jäi nyt kyllä lievästikkin lopulta epäselväksi, todennäköisimpänä vaihtoehtona on siis jonkin liittimen sellainen pinnan oksidoituminen, joltain anturilta, jota ei silmällä näe....
Nuo anturit siis toimintaperiaatteeltaan ja rakenteeltaan hyvin samanlaiset suurinpiirtein, kuin esim autojen ABS-jarruanturit, tosin kehä vain 4-pykäläinen, mutta kuitenkin.
Aikaa tuohon kaikkineen, kaavioiden pähkäilyssä, ym koneesta johtojen mittailuineen ja muine tutkimuksineen, ei tainnut mennä kuin jotain 30-50tuntia....
Ja on tuossa välilläkin jotain tutkimuksia tehty vähän, kaikesta en ole sitten edes jaksanut kirjoitella, kun tuntui, että homma junnaa vaan täysin paikoillaan , edistymättä yhtään mihinkään.....
Ei tämmöisiä kyllä kukaan taatusti, oikein OIKEASTI, haluaisi hommikseen......
On nää sähköviat sitten kyllä niin paskamaisia setvittäviä juttuja, ja kun sitten lopultakaan ei oikein käsitä, mikäs se vikapaikka nyt olikaan, kun on kuten tässä nyt, liian monta muuttuvaa tekijää samaan aikaan lopultas....
Ja ihmettelyä myöskin... Ja sit meinattiin että kokeillaan välillä, ja PERKELES ..... Kaikki toimis kuten pitääkin , joten molemmat oli että
Mitä helkuttia......
Pähkäilyn jälkeen tilapäisloikkajohtoja parempaan asennukseen, kasa peltejä paikoilleen, jne.....
Loppupäätelmä, niiden parin johdon, joista ei ollut yhteyttä sähkökeskukselle, jotka loikalla korjattiin (muttei silloin siittä parantunut) niin että seuraavat vaihtoehdot jäi jäljelle....
1: Joko jotain sontaa jonkin anturin päässä niin ettei saanut pyörintätietoa luettua ....
2: Jos jonkin anturin liitin oli jotenkin "hapettunut" ettei yhteyttä ollut "matolaatikolle" (suojaamattomat abiko-tyyppiset liittimet) .
Tämä jäi siis täysin arvoitukseksi, perimmäinen syy, koska systeemissä 5 anturia, ja liikaa siis siten oli muuttujia kerralla ....
(anturien pään välyksen mittaus sakarapalikkaan/puhdistus ja jokaiseen anturiin menee 2 johtoa, eli yht 10 johtoa oli antureilta irti ja takaisin kiinni, ennenkuin koitettiin välillä )
Mut toimii siis nyt täysin kuten pitääkin, saa viedä talvisäilöön "toimivana" ja enskesänä sitten saa ihmetellä mahdollisia "uusia" vikoja.....
Se tässä nyt kuitenkin hieman pikkaisen lievästikkin harmittaa, jotta se perimmäisin, todellinen syy jäi nyt kyllä lievästikkin lopulta epäselväksi, todennäköisimpänä vaihtoehtona on siis jonkin liittimen sellainen pinnan oksidoituminen, joltain anturilta, jota ei silmällä näe....
Nuo anturit siis toimintaperiaatteeltaan ja rakenteeltaan hyvin samanlaiset suurinpiirtein, kuin esim autojen ABS-jarruanturit, tosin kehä vain 4-pykäläinen, mutta kuitenkin.
Aikaa tuohon kaikkineen, kaavioiden pähkäilyssä, ym koneesta johtojen mittailuineen ja muine tutkimuksineen, ei tainnut mennä kuin jotain 30-50tuntia....
Ja on tuossa välilläkin jotain tutkimuksia tehty vähän, kaikesta en ole sitten edes jaksanut kirjoitella, kun tuntui, että homma junnaa vaan täysin paikoillaan , edistymättä yhtään mihinkään.....
Ei tämmöisiä kyllä kukaan taatusti, oikein OIKEASTI, haluaisi hommikseen......
On nää sähköviat sitten kyllä niin paskamaisia setvittäviä juttuja, ja kun sitten lopultakaan ei oikein käsitä, mikäs se vikapaikka nyt olikaan, kun on kuten tässä nyt, liian monta muuttuvaa tekijää samaan aikaan lopultas....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68