Sivu 9/13

Re: Linkoa

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 09:32
Kirjoittaja sepi-n
Täytyy kehua Runni linkoa omien kokemuksien perusteella siihen nähden millaisissa olosuhteissa sillä on lingota rummuutettu.
Aikoinaan -70 luvulla puutavarafirmat ajoivat puut suoraan kankaalle kivikkoon ja kannokkoon, ei puhettakkaan jotta laanit ois ollu sileät niinkun nykyään. Sinne vaan piti tie lingota. Eihän niitä kaikkia kiviä kantoja nähnyt jos lunta oli enemmäkkäälti, oli nimittäin paksulumisia talvia.
Kyllähän siellä meni syöttökierukoita p******i ja siipiä myöskin puhumattakaan murtopulteista.
Siivet rupes kestämään kun hitsattiin rautakehikko siipien kärkiin. Ei silloin tunnettu levykytkimiä,eikä se levykytkin kerkeä aina reakoimaan kun kierukka jysähtää kunnolla kiveen.
Vasta viime viikolla meni pultit kun kierukka jysähti kiveen vaikka levykytkin oli niin löysällä että kun linko haukkas lunta ihtesä täyteen niin levykytkin luisti. Ja eikun murtopulttikauppaan!

Re: Linkoa

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 10:02
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Tätä linkoa mainostetaan maatalous ja pienimuotoiseen urakointikäyttöön, ehkä katteetta?. Painonsa puolesta 500+ kg se sitä onkin, ja kuulostaa vahvasti tehdyltä, jos vertaa Ala-talkkari ja Esko linkoihin samassa kokoluokassa (n. 250-400 kg).

Ja juuri tuohon pienimuotoiseen tuo on ostettukin, koska pääkoneena on jokapäivä ajossa useamman talven nyt ajossa ollut 1000 kg + painava näppä ja suurempi veturi ja tuo on enemmän varalingon virkaa hoitava, tällä hetkellä näyttää huonosti hoitavan.

Niin montaa eri merkkiä olisi saanut huomattavasti halvemmalla, mitä tämäkin maksoi, ihan urakointiluokan hintoja jos vertaa, eli siinä ei nuukailtu.

Lisäksi linkoa ei ole retuutettu metsäteillä, vaan pihoissa ja pienillä yksityisteillä. Silti tilanne on tuo... ja luntakin yleensä ollut vain 5-10 cm.

Kyllä se vain on, että Huki ja Näppä ovat vielä lumilinkoja kokoluokassaan. Pitää etsiä käytetty huki tilalle...

Re: Linkoa

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 10:26
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Niin, missä on olleet testaajat kun linkoa on testattu? Miten he ovat testanneet, ja raportoineet?

Kyseisen lingon kohdalla, tehtaalta saadun puolipyöreän vastauksen ymmärsin, että olen ajanut tuolla n. 5 kertaisesti mitä yksikään testaaja, ensimmäiseen kuukauteen :? Siis homma on ajateltu, että tietsikan näytöllä se tuote saadaan valmiiksi... huoh. Pikkaisen olivat viime keväällä linkoa testanneet... no tulos on tässä.

Vaikka protoja koeajetaan, on raportoijilla oma osuutensa onnistumisessa. Jos tuote testataan kuten metsurivaatteet ilomantsin metsureilla 90 luvulla, jolloin 10 metsurista 8 möi protovaatteet harrastajasahureille uusina ja raportoivat vain kuukauden "hyvin menee" paperilla niin mitä se ketään hyödyttää?

Valmistajalle on otettu yhteys, mies on käynyt paikanpäällä katsomassa molemmat kylällä olevat lingot (tämä minun ja kaverin 285) ja palaute on tehtaalle mennyt. Ja samalla kysäisin tuon oxsan takakauhaan antamani palaute n. 1.5 vuotta takaperin, miten onko se edennyt. Ei siitä ollut mitään tietoa mennyt tehtaan uudelle insinöörille... :-(

Re: Linkoa

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 11:39
Kirjoittaja V-M
Noin se menee,huki vaan tilalle,siinäkin huonotpuolensa mutta paras kompromissi se on,jos Oxsan tehtaalla on kiinnostusta saada isomalli tosi testiin niin voisin kysyä täältä paikan,noin 250 hevosvoimalla metsään suruta suoraan kannokkoon teitä ajavalle urakoitsijalle,hänellä kolme hukia ja sanoi että yksi vika siinä on,liian halpa hinta,hän perisi 10 000e noi hyvällä koneella :lol:

Se 250 leveys ei este,kyllä sen oppii hahmottamaan ja ajamaan,ensin tökkii mutta muisti tulee missä mennään,ite yritin ostaa hukin aikanaan mutta niitä ei niinvain osteta,ne myydään ennakkoon ja keskellä talvea niitä on vaikea saada,joutu tyytymään 2252 eskoon,käytetyn hukin hinta on kova ja tarjontaa on vähän,ihan samoin kun vanha haluttu traktorimalli.

Re: Linkoa

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 18:34
Kirjoittaja Joonas Potkonen
eipä hukissa ole muuta vikaa kuin valmistuspaikka kun ei oo itäsuomen työllisyystilannetta parantava ja se, että se on matalapesäinen eikä vie nuoskaa.

Re: Linkoa

Lähetetty: 13 Helmi 2015, 18:12
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Viime perjantaina tuo häiriö sattui ja osat luvattiin viikon sisään... eipä ole näkynyt :roll:

Re: Linkoa

Lähetetty: 15 Helmi 2015, 21:22
Kirjoittaja V-M
Paikallisessa konemiesten parlamentissa puhuttiin linkoista,syksyllä ostettu Karhu on jo lähteny vaihtokonemarkkinoille ja iso oxsa on ollu ajossa myös ja siitäki on puuttensa löytyny niin kuin arvata saattaa,ei ole täydellistä linkoa vielä tehty mutta hyviä kylläkin.

Re: Linkoa

Lähetetty: 15 Helmi 2015, 21:26
Kirjoittaja nuhvi63
Minkälainen lienee Juukan poikien linko :shock: http://www.metallipalvelu.fi/omat-tuott ... lumilinko/#" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Linkoa

Lähetetty: 16 Helmi 2015, 15:26
Kirjoittaja leluland
aiheesta sivuten mutta paljonko painaa leppä lumilinko :?:

Re: Linkoa

Lähetetty: 16 Helmi 2015, 15:53
Kirjoittaja HL-Zetor
Malli Työleveys Korkeus Pituus Paino
Leppä 255 KS 2550 mm 1800 mm 1750 mm 590 kg
Leppä 255 KST 2550 mm 2300 mm 1800 mm 600 kg
Leppä 255 LS 2550 mm 1800 mm 1750 mm 590 kg
Leppä 255 LST 2550 mm 2300 mm 1800 mm 600 kg
Leppä 260 KS 2600 mm 1950 mm 1800 mm 700 kg
Leppä 260 KST 2600 mm 2450 mm 1850 mm 710 kg
Leppä 260 LS 2600 mm 1950 mm 1800 mm 700 kg
Leppä 260 LST 2600 mm 2450 mm 1850 mm 710 kg
Leppä 260HD2 LS 2600 mm 1950 mm 1900 mm 780 kg
Leppä 260HD2 LST 2600 mm 2450 mm 1900 mm 800 kg

Re: Linkoa

Lähetetty: 16 Helmi 2015, 16:06
Kirjoittaja leluland
no hyvä on nuo uusienkin paino tietee :D mutta tarkoitin tuommosia mustia leppiä mallia 250super-hd255,mutta saman painosia nuo taitaa olla :?:

Re: Linkoa

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 17:44
Kirjoittaja Joonas Potkonen
No niin, alkuongelmien jälkeen on taas mukavaa kerrottavaa. Uusi, asiakaspalautteen pohjalta korjattu axeli tuli linkoon tehtaalta viime viikolla jo. Asennus saa odottaa kiireettömämpää aikaa. Nyt hitsisaumat ovat silmämääräisesti 3X isommat mitaltaan ja vetolaipat ovat niin, että murtopulttien vaihto käy ilman suurempia purkamisia.

Lisäksi tehtaan mies lupasi heti kun vain tuotanto saa uudenmallin taas asiakaspalautteen pohjalta vahvistetun heittolavikon valmistettua, se tuodaan minulle takuuseen myös.

Alkukankeutta on ollut, mutta jospa se siittä.

Veturi on muuten pelannut moitteetta tehtävässään 8)

Re: Linkoa

Lähetetty: 23 Helmi 2015, 20:41
Kirjoittaja V-M
Tuossahan olis lähes käyttämätön pikkunäppä ja ei hintakaa kova,toki veroton,kierrukkasyöttö vaan,siinä on linkomerkki joka on jääny täällä pohjosessa tuntemattomaksi.

http://www.nettikone.com/valtra/nappa-2350/1373691" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Linkoa

Lähetetty: 26 Helmi 2015, 23:39
Kirjoittaja Leukkumies
V-M kirjoitti:Tuossahan olis lähes käyttämätön pikkunäppä ja ei hintakaa kova,toki veroton,kierrukkasyöttö vaan,siinä on linkomerkki joka on jääny täällä pohjosessa tuntemattomaksi.

http://www.nettikone.com/valtra/nappa-2350/1373691" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tehon tarve 40 hv" :lol: Saattais siinä kolmosnuhvit ja dextat olla tiukilla kun tuon kanssa kunnon kinokseen tähtää, vaikka "pikkunäppä" onkin :wink: Jos tuota kilpeä on uskominen niin alennusvaihteillahan ei lingoissa sitten ole muuta virkaa kuin painon lisääminen.

Re: Linkoa

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 15:28
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Oxsa saa lähteä kohta seuraavaan kohteeseen.

Tukijalka repesi juurmultineen irti ilman kummempaa syytä alta puolenkilometrin aurauksella. Kierteet korkkasi.

Nuoskalumen surma -sanoopi mainos. Täyttä valetta. Ei mene linkoon millään tavalla tuo lumi joka viime yönä satoi.

Näpän läpi meni.