Mitenkäs sinä siitä raaskit luopua Eikös se ollut ensimmäisiä koneita harrastuksesi alkutaipaleelta Valmetin perässä? Tai tälläiset kuvamuistot ainakin tulee mieleen..Nuffieldmaster kirjoitti:Muunmuassa siitä piti luopua Olihan se 4.5 vuotta liikuttamatta, joten nähtävästi tarpeeton, mutta silti kirpaisi ja monta iltaa mietin, raaskinko luopua siitä...
pakko on jostain luopua, kun ei katostilaakaan ole museota perustaa. Meni kuulema hyvään kotiin, tiedä sitten... harvinaisuushan sekin on.
Linkoa
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Valmistettu siis teräksen äärellä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
Nuffieldmaster kirjoitti:Siinähän tuo nyt olisi. Etupainot PITÄÄ olla, että pysyy keula maassa.
Lumen puute näyttäs olevan sinullakin
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onhan tuota tullut tänään, ainakin täälläpäin ihan reilustinaffield kirjoitti:Nuffieldmaster kirjoitti:Siinähän tuo nyt olisi. Etupainot PITÄÄ olla, että pysyy keula maassa.
Lumen puute näyttäs olevan sinullakin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On... Liikepaikat aurattu 4-5 kertaa, koko lenkki 2:sti. Kello soi yöllä kolme, nyt jo lähtöraja ylittynyt... jospa se siitä. Nyt on työtilanne hyvä jos vain lunta tulee, semmoiset yhtämittaa 19 tuntia saa putkeen posottaa jos kaikki käy yksinään auraamassa. Onneksi uudet paikat on luvattu, että käyn kun kerkeän, eli ei haittaa jos menee seuraavalle päivälle. Näinä eurotalvina onnistuu, vaan entäs jos onkin yhtä-äkin se normaali talvi ja 40 lähtöä... Pakko olla varakone lähtövalmiina, jos sattuu jotain ykköskoneelle. Tuota määrää kun ei kaverit käy "siinä ohikulkiessa" auki tempaisemassa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
No on sulla paljo kohteita tai sitte ne on kaukana Jos normitalvi niin sitte saa olla koneita jo usiampi että saa kaikki asiakkaat tyytyväiseksi. Käy pian niin että kyselevät seuraavaksi talveksi muita auramiehiä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Käyntipaikkoja on jotain 80-90 kpl...
Antasin jo noista osan pois, vaan ei ole kiinnostuneita...
Yhden mökkitien sain köijättyä toiselle ja yhden teollisuushallin pihan toiselle. Toiseen kapea traktori liian pieni ja toinen oli pitkän ajomatkan päässä erikseen.
Vakiot eli lähtöraja 3-4 cm vie n. 10 h. Siihen sivukylän tiet ja kiinteistöt jos tulee 10 cm+ 4-5 h ja jos kesämökit niin sitten siihen loput.
Antasin jo noista osan pois, vaan ei ole kiinnostuneita...
Yhden mökkitien sain köijättyä toiselle ja yhden teollisuushallin pihan toiselle. Toiseen kapea traktori liian pieni ja toinen oli pitkän ajomatkan päässä erikseen.
Vakiot eli lähtöraja 3-4 cm vie n. 10 h. Siihen sivukylän tiet ja kiinteistöt jos tulee 10 cm+ 4-5 h ja jos kesämökit niin sitten siihen loput.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Kyllä on komeaa kalustoa Masterilla, traktorikaan ei näytä yhtään liian vanhalta tuon lingon eteen, on meinaan ajaton muotoilultaan (kuten ennenkin on todettu)
Et kai sentään Runnia vaihdossa antanut?
Et kai sentään Runnia vaihdossa antanut?
Näinhän se on mutta kumpi se on se varakoneNuffieldmaster kirjoitti:Pakko olla varakone lähtövalmiina, jos sattuu jotain ykköskoneelle. Tuota määrää kun ei kaverit käy "siinä ohikulkiessa" auki tempaisemassa...
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tunteja on tullut enempi, mitä tehdas on koeajanut näitä... n. 40h
pikkasia murheita on ollut.
Murtopultteja tuo syö levykytkinakselista huolimatta kuin hevonen kauraa. No ei siinä, nuoskakelejä on ollut myös. MUTTA niiden vaihtaminen on työn ja tuskan takana. Murtopulttien vaihto ei onnistu työmaalla, vaan on aina korjaamokeikka työturvallisuuden takia kun pitää mönkiä "turhaa" lingon alle irroittamaan muita osia edestä. En selitä tarkemmin, mutta tehtaalle otettu yhteyttä ja siellä suunnittelevat murtopulttikonstruktion uudelleen, ja lupasivat uudenmalliset osat tilaan kunhan ovat valmiina. Odotellaan...
Nuoskaa ei vie yhtä hyvin kuin Näppä, eli ei ole vielä mainostettu jokakelin linko.
Luukut saisi olla avarammat, vie tehoa paljon kokoonsa nähden. Lumi saa kyllä kyytiä ja suihku on ohjattavissa hyvin myös aivan tienreunaan.
Eilen linkoa puhdistaessa tarrat läksi kävelemään, oletettavasti joko tarramateriaali huonoa tai liimattu kylmään linkoon. Ei sillä, tuo on murheista pienin, mutta minä en olekkaan mikään venäläisten koneiden himo-ostaja, jolle parit omatoimivahvistelut ja lattaraudanpätkät tehdas"valmiiseen" tuotteeseen jälkikäteen hitsattuna on ok, vaan kaluston pitää olla esteettisesti kunnossa myös kun se kalliilla eurorahalla ostetaan kaupasta.
Se koeajo... näköjään edelleen teetätetään suomalaisien konepajojen valmistaessa uusia tuotteita, edelleen maksavilla asiakkailla...
pikkasia murheita on ollut.
Murtopultteja tuo syö levykytkinakselista huolimatta kuin hevonen kauraa. No ei siinä, nuoskakelejä on ollut myös. MUTTA niiden vaihtaminen on työn ja tuskan takana. Murtopulttien vaihto ei onnistu työmaalla, vaan on aina korjaamokeikka työturvallisuuden takia kun pitää mönkiä "turhaa" lingon alle irroittamaan muita osia edestä. En selitä tarkemmin, mutta tehtaalle otettu yhteyttä ja siellä suunnittelevat murtopulttikonstruktion uudelleen, ja lupasivat uudenmalliset osat tilaan kunhan ovat valmiina. Odotellaan...
Nuoskaa ei vie yhtä hyvin kuin Näppä, eli ei ole vielä mainostettu jokakelin linko.
Luukut saisi olla avarammat, vie tehoa paljon kokoonsa nähden. Lumi saa kyllä kyytiä ja suihku on ohjattavissa hyvin myös aivan tienreunaan.
Eilen linkoa puhdistaessa tarrat läksi kävelemään, oletettavasti joko tarramateriaali huonoa tai liimattu kylmään linkoon. Ei sillä, tuo on murheista pienin, mutta minä en olekkaan mikään venäläisten koneiden himo-ostaja, jolle parit omatoimivahvistelut ja lattaraudanpätkät tehdas"valmiiseen" tuotteeseen jälkikäteen hitsattuna on ok, vaan kaluston pitää olla esteettisesti kunnossa myös kun se kalliilla eurorahalla ostetaan kaupasta.
Se koeajo... näköjään edelleen teetätetään suomalaisien konepajojen valmistaessa uusia tuotteita, edelleen maksavilla asiakkailla...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tymäkämpää ( mustapintaista) pulttia kehiin vaan.... ja jos ei auta, isonnetaan pulttia..... Ja katotaan mistä porsii.... Äkkiä sulake onkin traktorissa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mustat pultit on nyt asennettu, juuri asensin seuraavaa lumituiskua varten. Levykytkinakselihan sen tuon työn ylikuormatilanteessa hoitaa, eli sulake on siellä.jusape kirjoitti:Tymäkämpää ( mustapintaista) pulttia kehiin vaan.... ja jos ei auta, isonnetaan pulttia..... Ja katotaan mistä porsii.... Äkkiä sulake onkin traktorissa.....
Valtran perässä olevassa näpässä ei ole ollenkaan missään mitään murtopultteja, koska levykytkinakselit ovat kaikilla oikeasti urakointia tekevillä akseleina. Tuota pikkuoxsaa myydään myös maatiloille, joten harrastelijat jotka pitävät jäykkiä akseleita kiittää tuollaista rakennetta kun löytyy se sulake lingosta, mutta toisaalta kun kyseessä on linko, joka on suunniteltu n. 100 hv luokkaan, ei nuo pultit saa mennä peruslumitöissä poikki kolmea kertaa per työpäivä. Kun siis kyse ei ole mistään kiveen ajosta, kivennoususta heittokammioon tms. jutusta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuppaa pari kertaa talvessa menemään murtopultteja miun lingostakin, vaikka on levy ja vapaakytkin akselikin,aikansa ne siellä löystyy ja sit katkeaa ku tarjotaan vääntöä umpihankeen tai pihasta poisvedettyyn karhoon.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juuh, ei vain 10 h auralenkillä jos 3-5 kertaa käyt kotosalla vaihtamassa pultteja, tule mittään työnteosta. Kuitenkin jos kauimmaisessa paikassa rämähtää aja 30-40 km lenkki, että on taas homma kunnossa... ei tule mittään...nuhvi63 kirjoitti:Tuppaa pari kertaa talvessa menemään murtopultteja miun lingostakin, vaikka on levy ja vapaakytkin akselikin,aikansa ne siellä löystyy ja sit katkeaa ku tarjotaan vääntöä umpihankeen tai pihasta poisvedettyyn karhoon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No eipä tule juu, vielä jos niitä ei päältäpäin saa vaihdettua niin hermot mennee
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.