Suurinpiirtein samaa kokoluokkaa oleva oli oulaisissa 2012 http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Lumity%C3% ... 12+012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Ei tullut otettua mainoksia / esitteitä, varmaan joku tunnistaa merkin, niin löydetään tekniset tiedotkinnuffiko kirjoitti:Pieksämäelläkin linkoja.. http://koskeloforest.fi/wp-content/uplo ... armari.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkoa
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
http://www.oxsa.fi/tuotteet/lumilingot/snow-285" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Oxsa oli se toinen jota tarkoitin tällä "hullutuksella". Huomasivat itse ja asiakkaiden kertomana, että tehkää nyt hemmetti pienempi linko kun tuo ei mihinkään mahdu. Tälläkin kylällä olisi jo yksi Oxsa (ei minulla) jos olisi saanut heti sen 250:n eikä vain tuota helvatan leveää.kari t kirjoitti:Suurinpiirtein samaa kokoluokkaa oleva oli oulaisissa 2012 http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Lumity%C3% ... 12+012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Ei tullut otettua mainoksia / esitteitä, varmaan joku tunnistaa merkin, niin löydetään tekniset tiedotkinnuffiko kirjoitti:Pieksämäelläkin linkoja.. http://koskeloforest.fi/wp-content/uplo ... armari.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunto lingot ovat unohtuneet jo kokonaan. Huki ym. lapalingot ovat korvanneet nuo aivan täysin urakka-ajossa. Nuo kunto ja vastaavat lingot ei kestä hitusenkaan isommassa traktorissa. Se on hyvä n. 70 hepan takapotkussa, mutta esimerkiksi 160 hv 7tn painoisella veturilla ei jää lingosta jäljelle kuin vetovarsien korvat kun toppaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Olisiko tämän tyylin lingossa helpotusta nuoskalumen luistamiseen, ei ole takana sitä "sumppua"
Ei ollut kuin yksi kuva, ei saa selville minkä merkkinen linko on kyseessä
Ei ollut kuin yksi kuva, ei saa selville minkä merkkinen linko on kyseessä
- Liitteet
-
- images.jpg (7.44 KiB) Katsottu 11948 kertaa
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Turusen LumiNasse, made in Ilomantsi -näyttää äkkinäisen silmään.
Kannattaa soittaa eräälle tuollaisella urakoineelle, meneekö nuoska sisään tulee aika vakuuttavasti kerrottuna että mitenkä on
Lähes jokainen nasse tuntuu olevan yksilö.
Protoja on ollut maukkulan metsikössä vielä puolenkymmentä vuotta sitten näkyvillä konepajatoiminnan ajoilta, nykyhetkeä en tiedä.
Paljon teki linkoja hän, juuri tuo kanttimalli on yksi, on sitten myös tavallisen näköisiä linkoja tehty sillä pajalla.
Paremmin onnistunut tuote on turusen tekemä Nurminasse.
Kannattaa soittaa eräälle tuollaisella urakoineelle, meneekö nuoska sisään tulee aika vakuuttavasti kerrottuna että mitenkä on
Lähes jokainen nasse tuntuu olevan yksilö.
Protoja on ollut maukkulan metsikössä vielä puolenkymmentä vuotta sitten näkyvillä konepajatoiminnan ajoilta, nykyhetkeä en tiedä.
Paljon teki linkoja hän, juuri tuo kanttimalli on yksi, on sitten myös tavallisen näköisiä linkoja tehty sillä pajalla.
Paremmin onnistunut tuote on turusen tekemä Nurminasse.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Taannoin näin semmosen lingon jossa on kaks koneistoa rinnakkain,lingon takana yhistetty ketjuvälityksellä vo-akseliin,ei mahda tukkiutua nuoskallakaan kun lumi joutuu suht suoraan syöttökierukoille
ihan tehastekoselta vaikutti,ei mitään kylttiä näkyny kylläkään
ihan tehastekoselta vaikutti,ei mitään kylttiä näkyny kylläkään
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuo on maksanu jo paperirahaa
Täällä etelässä ei viitsi paljon linkoon investoida, toinen eurotalvi jo tulossa
Täällä etelässä ei viitsi paljon linkoon investoida, toinen eurotalvi jo tulossa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
nelisen tonnia on lingolla lähtö ja akseli vajaan 600 € sis. alv
pari vaihtokonetta meni kyllä, ei noita voi ostaa suoralla kaupalla nykyään on niin suolasia listahinnat...
Vaan kun lumi mitä tulee, on aina nuoskaa, on kakkoskoneenkin linko oltava nuoskalle sopiva. Runnilla ei oikeasti ole sellaista keliä enää, että sillä pärjäisi.
Pitkät on toimitusajat linkotehtaalla, heinäkuussa tehty kauppa ja tänään toimittivat liikkeen pihaan. Huomenna on konepäivät, on siellä esillä ja lauantaina saapuu sitten tänne.
Saa sitten nähdä, tuo pohjaton rakenne vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta miksi siihen on tehty tommonen läppä eteen?
pari vaihtokonetta meni kyllä, ei noita voi ostaa suoralla kaupalla nykyään on niin suolasia listahinnat...
Vaan kun lumi mitä tulee, on aina nuoskaa, on kakkoskoneenkin linko oltava nuoskalle sopiva. Runnilla ei oikeasti ole sellaista keliä enää, että sillä pärjäisi.
Pitkät on toimitusajat linkotehtaalla, heinäkuussa tehty kauppa ja tänään toimittivat liikkeen pihaan. Huomenna on konepäivät, on siellä esillä ja lauantaina saapuu sitten tänne.
Saa sitten nähdä, tuo pohjaton rakenne vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta miksi siihen on tehty tommonen läppä eteen?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minusta tuo on tunnelin suu, ilman tuota läppää paakut menis ohi...
Voihan olla että sillä on joku järkeväkin tarkoitus
Voihan olla että sillä on joku järkeväkin tarkoitus
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On varmasti tarkoitus... mielenkiintoinen vain ja arassa paikassa tuolla kun päänkokoinen kivi moukaroi tuolla...
Tietääkö Jamppi tämän oxsan tehtaan, eikös se ole Heinolassa?
Tietääkö Jamppi tämän oxsan tehtaan, eikös se ole Heinolassa?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Oliko masterin eka-peto joka oli myynnissä siellä itäisessä suomessa koneliikkeesä..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Muunmuassa siitä piti luopua Olihan se 4.5 vuotta liikuttamatta, joten nähtävästi tarpeeton, mutta silti kirpaisi ja monta iltaa mietin, raaskinko luopua siitä...
pakko on jostain luopua, kun ei katostilaakaan ole museota perustaa. Meni kuulema hyvään kotiin, tiedä sitten... harvinaisuushan sekin on.
LH-osa omistaa näköjään osan oxsasta, koska mm. postiosoite on LH-osalle iisalmeen.
pakko on jostain luopua, kun ei katostilaakaan ole museota perustaa. Meni kuulema hyvään kotiin, tiedä sitten... harvinaisuushan sekin on.
LH-osa omistaa näköjään osan oxsasta, koska mm. postiosoite on LH-osalle iisalmeen.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jaa, eli jotain hämminkiä siellä ollut.. No toivottavasti tosiaan ne on selvitelty jo. Oxsan tuotteet on mielestäni piristävä poikkeus työkonemarkkinoilla, huomioidaan niin pienet kuin isotkin konetarpeet. Ja raikas markkinointitapa näin yleensäkkin.jamppi kirjoitti:Entinen Teräskomponentti...toivottavasti eri omistajat
Nuo uudet Oxsan koneenkuljetuslavetit kyllä kiinnostaisi erittäin paljon, tuollainen pieni ja etenkin matala, mutta kuitenkin jämäkkä kuljetuslavetti palvelisi kätevästi esim. nuffin perässä. Mutta varmaan itsehän se pitäisi tehdä, jos sitä uskaltaisi apinoida mallia heiltä.. Kokonaisleveys, hyötyleveys ja akselin/napojen kiinnitys kiinnostaisi.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!