Linkoa
Valvoja: automies560
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Onpa ovelan näköinen linko.. http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Lumi ... m?ca=9&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Luminasse, made in Ilomantsi
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Nasse asiaa..
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=45111" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=45111" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Järeintä linkoa.. http://www.konevel.fi/media/tiedostot/k ... lingot.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapea nielu..
Kapea nielu..
Viimeksi muokannut Jooseppi 1, 03 Joulu 2013, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Näitäkin alkaa olla jo kaupan, hyviä ja halpoja, ei kiirusta vielä lumelle
http://www.tori.fi/pohjanmaa/Lumilinko_ ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; etuosa akselista pukkilaakerilla, ei se lujin vaihtoehto..
http://www.tori.fi/pohjanmaa/Lumilinko_ ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; etuosa akselista pukkilaakerilla, ei se lujin vaihtoehto..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
tuo tr on oikeasti hyvä vaihtoehto pienen traktorin perään markettilingoille (esko, ala-talkkari). Tuo pukkilaakeri kestää sen minkä tuonkokoisessa lingossa on tarvis. Jos laakerin vaihtaa niin skf:n pukki ja kiinalainen laakeri on hyvä vaihtoehto. Kiinalaiset pukit ei kestä. Lisänä jos siihen tekee semmoisen pannan yli tuosta laakerin "kuhmusta" pultista toiseen pulttien alle niin taas on lujempi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Norjalaiset on saatanan ovelaa sakkia...Jooseppi 1 kirjoitti:Järeintä linkoa.. http://www.konevel.fi/media/tiedostot/k ... lingot.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Keskipakosyöttölavat..kumpika malli lie parempi.. kierukkasyöttö ei kokemusta keskipakoisista..
Myyvät tänne laatulinkoina tuommosia painavia tehosyöppöjä. Noissa ei tainnut olla alennusvaihteistoa kuin isommissa malleissa, siinä isompikin kone huokaisee kun märkää lunta yrittää yhdestä torvesta ulos lingota. Norjalaisten öljy-osakkeet tulee arvoonsa kun tankissa pyörre voimistuu...
Muutenkin rujon näköisiä muistaakseni tekojaan mitä koneagriassa vuosia sitten kattelin, Hukissakin nätimmät hitsisaumat vaikka siinä ei ole hirveästi epäolennaiseen satsattu.
Nuo varilan tr lingot on kait ihan kelpo kamaa pieneen käyttöön ja varsinkin pienemmän veturin eteen.
Pieksämäelläkin linkoja.. http://koskeloforest.fi/wp-content/uplo ... armari.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mistä ton kanssa mahtuu 285 cm leveä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ei taida olla ihan talonmiesmallin linko kolmevitosen fergun perään..
Uskon että metsäautoteille yms suunnattu.
Uskon että metsäautoteille yms suunnattu.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Rakennetuille metsäautoteille? Kyllä 285 leveällä jos metsäautotietä kovempaa vauhtia koruuttaa, voi jäädä sopivan kahen kiven kohdatessa vain vetoriksat jäljellekolmetonnine kirjoitti:Ei taida olla ihan talonmiesmallin linko kolmevitosen fergun perään..
Uskon että metsäautoteille yms suunnattu.
Tuossa yksi aamu puhuttiin auramiesten kanssa, että suuruuden hulluus on näillä linkovalmistajilla tullut, tienauruuseen on parempia koneita kuin linko ja missä linko toimii, ei 285 leveä mahdu, ei edes 270 kunnolla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lingonvalmistajat seuraavat yleistä rendiä maatalouskoneitten valmistuksessa, verrataanpa vaikka mihin maatalouskoneeseen, vaikka 70 - 80 luvulla valmistettuihin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No jaa, en vetäisi tuollaista ykskantaista johtopäätöstä. Kuitenkin maatalouskoneet ja lumenpoistokalusto on aivan eri segmenttiä, vaikka niitä traktoreilla suurilta osin molempia vedetäänkin.kari t kirjoitti:Lingonvalmistajat seuraavat yleistä rendiä maatalouskoneitten valmistuksessa, verrataanpa vaikka mihin maatalouskoneeseen, vaikka 70 - 80 luvulla valmistettuihin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Noo en asiaa enempää kommentoi kuin että kunto ei itke kivistä eikä propseista.. Toimii tarpeen vaatiessa köyhän miehen hakettimena. Täälläpäin kaikki metsäautotiet ovat ihan kaivurilla tehtyjä, ja jos uutta tekee niin minimileveys on tuon kolme metriä. Saa kerta-ajolla, kun niitä teitä saattaa olla yli kymmeniä kilometrejä kerrallaan.
Täällä pirusti parjatulla eskollakin on lingottu satoja tunteja eikä muuta saatu särki kuin toinen luukku josta kivi yritti ulos. Tämä kyllä oli vielä suomessa tehtyjä 2000 luvun taitteen malleja.
Täällä pirusti parjatulla eskollakin on lingottu satoja tunteja eikä muuta saatu särki kuin toinen luukku josta kivi yritti ulos. Tämä kyllä oli vielä suomessa tehtyjä 2000 luvun taitteen malleja.