Linkoa

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Joulu 2013, 17:39

nuffiko kirjoitti:Pieksämäelläkin linkoja.. http://koskeloforest.fi/wp-content/uplo ... armari.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Suurinpiirtein samaa kokoluokkaa oleva oli oulaisissa 2012 :wink: http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Lumity%C3% ... 12+012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Ei tullut otettua mainoksia / esitteitä, varmaan joku tunnistaa merkin, niin löydetään tekniset tiedotkin :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

05 Joulu 2013, 18:01

http://www.oxsa.fi/tuotteet/lumilingot/snow-285" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Joulu 2013, 20:50

kari t kirjoitti:
nuffiko kirjoitti:Pieksämäelläkin linkoja.. http://koskeloforest.fi/wp-content/uplo ... armari.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Suurinpiirtein samaa kokoluokkaa oleva oli oulaisissa 2012 :wink: http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Lumity%C3% ... 12+012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Ei tullut otettua mainoksia / esitteitä, varmaan joku tunnistaa merkin, niin löydetään tekniset tiedotkin :wink:
Oxsa oli se toinen jota tarkoitin tällä "hullutuksella". Huomasivat itse ja asiakkaiden kertomana, että tehkää nyt hemmetti pienempi linko kun tuo ei mihinkään mahdu. Tälläkin kylällä olisi jo yksi Oxsa (ei minulla) jos olisi saanut heti sen 250:n eikä vain tuota helvatan leveää.

Kunto lingot ovat unohtuneet jo kokonaan. Huki ym. lapalingot ovat korvanneet nuo aivan täysin urakka-ajossa. Nuo kunto ja vastaavat lingot ei kestä hitusenkaan isommassa traktorissa. Se on hyvä n. 70 hepan takapotkussa, mutta esimerkiksi 160 hv 7tn painoisella veturilla ei jää lingosta jäljelle kuin vetovarsien korvat kun toppaa :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

21 Joulu 2013, 15:16

Olisiko tämän tyylin lingossa helpotusta nuoskalumen luistamiseen, ei ole takana sitä "sumppua" :?:
Ei ollut kuin yksi kuva, ei saa selville minkä merkkinen linko on kyseessä :?:
Liitteet
images.jpg
images.jpg (7.44 KiB) Katsottu 11946 kertaa
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Joulu 2013, 18:15

Turusen LumiNasse, made in Ilomantsi -näyttää äkkinäisen silmään.

Kannattaa soittaa eräälle tuollaisella urakoineelle, meneekö nuoska sisään tulee aika vakuuttavasti kerrottuna että mitenkä on :)

Lähes jokainen nasse tuntuu olevan yksilö.

Protoja on ollut maukkulan metsikössä vielä puolenkymmentä vuotta sitten näkyvillä konepajatoiminnan ajoilta, nykyhetkeä en tiedä.

Paljon teki linkoja hän, juuri tuo kanttimalli on yksi, on sitten myös tavallisen näköisiä linkoja tehty sillä pajalla.

Paremmin onnistunut tuote on turusen tekemä Nurminasse.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Joulu 2013, 19:07

Taannoin näin semmosen lingon jossa on kaks koneistoa rinnakkain,lingon takana yhistetty ketjuvälityksellä vo-akseliin,ei mahda tukkiutua nuoskallakaan kun lumi joutuu suht suoraan syöttökierukoille :shock: :shock: :shock:
ihan tehastekoselta vaikutti,ei mitään kylttiä näkyny kylläkään :cry:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Joulu 2014, 12:52

Leylandin perään tulee lauantaina tämmönen ja akseliksi kasikoon akseli, eli kestää 8)

Myyjä lupasi että jos ei nuoska mene läpi niin tulee lapioimaan :lol:
Liitteet
oxsa.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Joulu 2014, 16:40

Tuo on maksanu jo paperirahaa :?
Täällä etelässä ei viitsi paljon linkoon investoida, toinen eurotalvi jo tulossa :evil: :evil:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Joulu 2014, 17:20

nelisen tonnia on lingolla lähtö ja akseli vajaan 600 € sis. alv

pari vaihtokonetta meni kyllä, ei noita voi ostaa suoralla kaupalla nykyään on niin suolasia listahinnat...

Vaan kun lumi mitä tulee, on aina nuoskaa, on kakkoskoneenkin linko oltava nuoskalle sopiva. Runnilla ei oikeasti ole sellaista keliä enää, että sillä pärjäisi.

Pitkät on toimitusajat linkotehtaalla, heinäkuussa tehty kauppa ja tänään toimittivat liikkeen pihaan. Huomenna on konepäivät, on siellä esillä ja lauantaina saapuu sitten tänne.

Saa sitten nähdä, tuo pohjaton rakenne vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta miksi siihen on tehty tommonen läppä eteen?
Liitteet
pohjaton.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

11 Joulu 2014, 19:01

Minusta tuo on tunnelin suu, ilman tuota läppää paakut menis ohi...
Voihan olla että sillä on joku järkeväkin tarkoitus
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Joulu 2014, 19:03

On varmasti tarkoitus... mielenkiintoinen vain ja arassa paikassa tuolla kun päänkokoinen kivi moukaroi tuolla...

Tietääkö Jamppi tämän oxsan tehtaan, eikös se ole Heinolassa?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

11 Joulu 2014, 19:13

Entinen Teräskomponentti...toivottavasti eri omistajat
Mukana kuin peräpukama!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

11 Joulu 2014, 19:36

Oliko masterin eka-peto joka oli myynnissä siellä itäisessä suomessa koneliikkeesä..
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Joulu 2014, 19:45

Muunmuassa siitä piti luopua :cry: Olihan se 4.5 vuotta liikuttamatta, joten nähtävästi tarpeeton, mutta silti kirpaisi ja monta iltaa mietin, raaskinko luopua siitä...

pakko on jostain luopua, kun ei katostilaakaan ole museota perustaa. Meni kuulema hyvään kotiin, tiedä sitten... harvinaisuushan sekin on.

LH-osa omistaa näköjään osan oxsasta, koska mm. postiosoite on LH-osalle iisalmeen.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

11 Joulu 2014, 19:51

jamppi kirjoitti:Entinen Teräskomponentti...toivottavasti eri omistajat
Jaa, eli jotain hämminkiä siellä ollut.. No toivottavasti tosiaan ne on selvitelty jo. Oxsan tuotteet on mielestäni piristävä poikkeus työkonemarkkinoilla, huomioidaan niin pienet kuin isotkin konetarpeet. Ja raikas markkinointitapa näin yleensäkkin.

Nuo uudet Oxsan koneenkuljetuslavetit kyllä kiinnostaisi erittäin paljon, tuollainen pieni ja etenkin matala, mutta kuitenkin jämäkkä kuljetuslavetti palvelisi kätevästi esim. nuffin perässä. Mutta varmaan itsehän se pitäisi tehdä, jos sitä uskaltaisi apinoida mallia heiltä.. Kokonaisleveys, hyötyleveys ja akselin/napojen kiinnitys kiinnostaisi.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin