Linkoa

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Joulu 2009, 14:46

_Leyland_ kirjoitti:nyt kysyisin sellasta asiaa että millaisia teriä olette laittaneet linkoihinne :?: , kun ostin syksyllä lingon johon on laitettu karhunterät :shock: ja siitä syystä lumi ei taho kunnolla mennä läpi, tosin maalipinta on sisästä huono ja sekin vaikuttaa asiaan mutta maalaus hoidetaan vasta kesällä.
Lanan teriä ja tiekarhun teriä oon tupannu käyttää. Urakoitsijoitten jättämiä hukkapaloja :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

13 Touko 2010, 12:48

Nyt vois alkaa maalailemaan tuota linkoa, ilmatkin mukavasti lämmenneet 8)
Sitten kysymys, millä maalilla olette maalanneet linkonne? Ja miten on maali pysynyt? Sitten vielä saisi olla pensselillä levitettävää, kun ulkona pitää maalata.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

14 Touko 2010, 19:25

tikkurilan unica on aika liukas maali,toki voi sijoittaa paljon rahaa uretaani ja epoksiväreihin jos haluaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

14 Touko 2010, 19:54

Kävin maalikaupassa ja myyjä löi käteen miranoolia ja rostexia. Ikinä en oo tuolla miranoolilla maalannu, en tiedä minkalainen maali se on mutta myyjä sanoi että sen pitäis olla melko liukas :?: :shock:
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

14 Touko 2010, 21:04

Miranol on ainakin ennen ollut ihan hyvä ja iskunkestävä maali. Ja tuli sillä aikoinaan maalattua yksi nuffikin, ja maali on pysynyt jo 20 vuotta, mitä nyt vähän haalistunut päivänvalossa :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

15 Touko 2010, 06:30

Miranol on jo vanha maalimerkki ja ihan hyvä työkoneitten maalaukseen, tosin tuo auringonvalon kesto surkea
Eikös miranol ole nykyään hyytelömaalia joten pensselöintiin omiaan
Melko paljon on tullu maalattua työkoneita peltikattomaalilla, siitä hyvää
että niissä on ruosteenestoaineita mukana
Mukana kuin peräpukama!
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

15 Touko 2010, 09:55

Hyytelömäiseltä se vaikutti kun ei purkki hölskynyt, vanhan maalin poisto on vähän vielä kesken kun on niin P*****EEN kuuma :evil:
Jos sitä ensviikolla sais jo maalata uudet värit 8)
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Touko 2010, 22:09

Tänään otin 6 vuotta sitten miranoolilla maalatun bogballen esille. Lenttana lähtee maalit irti ferrex:n päältä, ei edes tavan pesua kestänyt enää (ei painepesu vaan hanavesi). Voi olla, että lannoitteella on jotain vaikutusta. Kuitenkin ferrex pohja virheetön paitti rakeiden ja kalkin hakkaamilta alueilta.

Ei tuota levitintä enää kehtaa paljo restauroida, 150 - 200 € saa jo valita asti isoja viskoja joihin mahtuu suursäkki (500 kg) kerrallaan. Tuohon menee 200 - 250 kg kerralla. Hyvin ne belorin lannat sinne peltoon meni, ei vierastanut yhtään venäläistä lannotetta :lol:

Ostin beloria ihan yaran (ent. kemira) kiusalla, kiusa se on pienikin kiusa :twisted:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

25 Helmi 2011, 09:38

Millainen linko on Nokka-koneet Oy:n, mallimerkinnältään LL1S, v:delta 1983?
Lähinnä tarkoitan, miten (nuoska)lumi menee läpi ja tarviiko paljon voimaa?
Paikallisessa Y-maataloudessa olisi tuolainen myytävänä.
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

25 Helmi 2011, 10:23

Meillä vm.84 saman mallinen linko, Nuoska lumi menee joten kuten, meillä maalattu 2 kertaa uudestaan linko, tehoa ei paljoa vaadi, naapurilla samanlainen linko ih B-275 jossa 35hv perässä, kannattaa ostaa 8)
-fiigumies-
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

03 Tammi 2012, 22:10

Meillä on 2kpl ala-talkkarin 231 ja esko 225 mutta se vaihetaan samanlaiseen ala-talakkariin, on niin kevyt ja eikä mee nuoska lumi mitenkään läpi.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

03 Tammi 2012, 23:56

fiigumies kirjoitti:Meillä vm.84 saman mallinen linko, Nuoska lumi menee joten kuten, meillä maalattu 2 kertaa uudestaan linko, tehoa ei paljoa vaadi, naapurilla samanlainen linko ih B-275 jossa 35hv perässä, kannattaa ostaa 8)
Kesällä hitsattiin reikäterät ja levennettiin linkoa n.20cm ja maalattiin sisäpuolelta uudestaan, tänään tänä talvena ensimmäisen kerran pääs linkoamaan ja hyvin tuntuu terät toimivan ja pysyvän 8)
-fiigumies-
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

21 Elo 2013, 09:19

..vaikka vielä on kesää jäljellä.. Karhua jo pukkaa raudasta tehtynäkin.. http://www.nettikone.com/muu-merkki/karhu-275/1209344" onclick="window.open(this.href);return false; rumina linko, video tehty kuivan lumen aikaan, miksi valmistajat eivät tee videoitaan nuoskalumen aikaan.. :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Syys 2013, 08:10

Jooseppi 1 kirjoitti:..vaikka vielä on kesää jäljellä.. Karhua jo pukkaa raudasta tehtynäkin.. http://www.nettikone.com/muu-merkki/karhu-275/1209344" onclick="window.open(this.href);return false; rumina linko, video tehty kuivan lumen aikaan, miksi valmistajat eivät tee videoitaan nuoskalumen aikaan.. :roll:
Empä uskaltaisi vielä kahdeksaa tonnia pistää prototestausvaiheessa olevaan linkoon, antaa mennä puolenkymmentä talvea niin on uskalikot kokeilleet omalla rahalla ja sitten voi sanoa onko esmes power näpälle tai hukille vastusta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

03 Syys 2013, 13:31

Äkkiseltään oli kyllä jämyn ja asiallisen näköinen tuo karhulinko. On sen tekijät hukinsa tutkineet huolella :lol:
Vastaa Viestiin