Lanan teriä ja tiekarhun teriä oon tupannu käyttää. Urakoitsijoitten jättämiä hukkapaloja_Leyland_ kirjoitti:nyt kysyisin sellasta asiaa että millaisia teriä olette laittaneet linkoihinne , kun ostin syksyllä lingon johon on laitettu karhunterät ja siitä syystä lumi ei taho kunnolla mennä läpi, tosin maalipinta on sisästä huono ja sekin vaikuttaa asiaan mutta maalaus hoidetaan vasta kesällä.
Linkoa
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nyt vois alkaa maalailemaan tuota linkoa, ilmatkin mukavasti lämmenneet
Sitten kysymys, millä maalilla olette maalanneet linkonne? Ja miten on maali pysynyt? Sitten vielä saisi olla pensselillä levitettävää, kun ulkona pitää maalata.
Sitten kysymys, millä maalilla olette maalanneet linkonne? Ja miten on maali pysynyt? Sitten vielä saisi olla pensselillä levitettävää, kun ulkona pitää maalata.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
tikkurilan unica on aika liukas maali,toki voi sijoittaa paljon rahaa uretaani ja epoksiväreihin jos haluaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Miranol on ainakin ennen ollut ihan hyvä ja iskunkestävä maali. Ja tuli sillä aikoinaan maalattua yksi nuffikin, ja maali on pysynyt jo 20 vuotta, mitä nyt vähän haalistunut päivänvalossa
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Miranol on jo vanha maalimerkki ja ihan hyvä työkoneitten maalaukseen, tosin tuo auringonvalon kesto surkea
Eikös miranol ole nykyään hyytelömaalia joten pensselöintiin omiaan
Melko paljon on tullu maalattua työkoneita peltikattomaalilla, siitä hyvää
että niissä on ruosteenestoaineita mukana
Eikös miranol ole nykyään hyytelömaalia joten pensselöintiin omiaan
Melko paljon on tullu maalattua työkoneita peltikattomaalilla, siitä hyvää
että niissä on ruosteenestoaineita mukana
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään otin 6 vuotta sitten miranoolilla maalatun bogballen esille. Lenttana lähtee maalit irti ferrex:n päältä, ei edes tavan pesua kestänyt enää (ei painepesu vaan hanavesi). Voi olla, että lannoitteella on jotain vaikutusta. Kuitenkin ferrex pohja virheetön paitti rakeiden ja kalkin hakkaamilta alueilta.
Ei tuota levitintä enää kehtaa paljo restauroida, 150 - 200 € saa jo valita asti isoja viskoja joihin mahtuu suursäkki (500 kg) kerrallaan. Tuohon menee 200 - 250 kg kerralla. Hyvin ne belorin lannat sinne peltoon meni, ei vierastanut yhtään venäläistä lannotetta
Ostin beloria ihan yaran (ent. kemira) kiusalla, kiusa se on pienikin kiusa
Ei tuota levitintä enää kehtaa paljo restauroida, 150 - 200 € saa jo valita asti isoja viskoja joihin mahtuu suursäkki (500 kg) kerrallaan. Tuohon menee 200 - 250 kg kerralla. Hyvin ne belorin lannat sinne peltoon meni, ei vierastanut yhtään venäläistä lannotetta
Ostin beloria ihan yaran (ent. kemira) kiusalla, kiusa se on pienikin kiusa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Millainen linko on Nokka-koneet Oy:n, mallimerkinnältään LL1S, v:delta 1983?
Lähinnä tarkoitan, miten (nuoska)lumi menee läpi ja tarviiko paljon voimaa?
Paikallisessa Y-maataloudessa olisi tuolainen myytävänä.
Lähinnä tarkoitan, miten (nuoska)lumi menee läpi ja tarviiko paljon voimaa?
Paikallisessa Y-maataloudessa olisi tuolainen myytävänä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Meillä vm.84 saman mallinen linko, Nuoska lumi menee joten kuten, meillä maalattu 2 kertaa uudestaan linko, tehoa ei paljoa vaadi, naapurilla samanlainen linko ih B-275 jossa 35hv perässä, kannattaa ostaa
-fiigumies-
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Kesällä hitsattiin reikäterät ja levennettiin linkoa n.20cm ja maalattiin sisäpuolelta uudestaan, tänään tänä talvena ensimmäisen kerran pääs linkoamaan ja hyvin tuntuu terät toimivan ja pysyvänfiigumies kirjoitti:Meillä vm.84 saman mallinen linko, Nuoska lumi menee joten kuten, meillä maalattu 2 kertaa uudestaan linko, tehoa ei paljoa vaadi, naapurilla samanlainen linko ih B-275 jossa 35hv perässä, kannattaa ostaa
-fiigumies-
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
..vaikka vielä on kesää jäljellä.. Karhua jo pukkaa raudasta tehtynäkin.. http://www.nettikone.com/muu-merkki/karhu-275/1209344" onclick="window.open(this.href);return false; rumina linko, video tehty kuivan lumen aikaan, miksi valmistajat eivät tee videoitaan nuoskalumen aikaan..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Empä uskaltaisi vielä kahdeksaa tonnia pistää prototestausvaiheessa olevaan linkoon, antaa mennä puolenkymmentä talvea niin on uskalikot kokeilleet omalla rahalla ja sitten voi sanoa onko esmes power näpälle tai hukille vastusta.Jooseppi 1 kirjoitti:..vaikka vielä on kesää jäljellä.. Karhua jo pukkaa raudasta tehtynäkin.. http://www.nettikone.com/muu-merkki/karhu-275/1209344" onclick="window.open(this.href);return false; rumina linko, video tehty kuivan lumen aikaan, miksi valmistajat eivät tee videoitaan nuoskalumen aikaan..
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.