Linkoa
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Miggiä vaan ja asianmukaisilla virroilla vetää sauman puhtaille pinnoille niin kestää.
Jos puikolla hitsaisin niin 3.25 puikolla kolme saumaa vieretysten ilman levitystä.
Tuolle saumalle on joku hienompikin nimi mut en muista...
Jos puikolla hitsaisin niin 3.25 puikolla kolme saumaa vieretysten ilman levitystä.
Tuolle saumalle on joku hienompikin nimi mut en muista...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hovihitsari sen hitsasi puikolla. Lupasi, että ennen tuo muualta ratkeaa kuin siitä katkeaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jos on luokat hitsannut niin hitsasi kuten yllä mainitsin, oletan...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei löysää minun lingossa, MoC-booriakseli lämpösovitteella lingon akseliin sorvatussa reiässä, jostain muualta porsii.
Oli Eskopaskon tehtaalla entinen tumppi hitsattu suoraan akselin päähän, ihme että kesti niinkin kauan.
Oli Eskopaskon tehtaalla entinen tumppi hitsattu suoraan akselin päähän, ihme että kesti niinkin kauan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Suurimmassa osassa on ollu sorvatussa reijässä ja siihen hitsattu,IKH HD,Ahlsellin hd metritavara,nämä ainakin katkeilee,puolenkymmentä parhaimpiin linkoihin on pitäny vaihtaa ,ja aina kierrukkasyöttömalli ja kuutossarjalainen ilman kytkintä...,voi se tuo Moc olla lujempi
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Siirtäkääpä poijat tuo tietotaito noille linkojen ym. maataloudessa käytettävien koneitten valmistajille, voip olla että tarjoavat teille "tietäjille" / "osaaville amattimiehille", vaikka suunitelian vakanssia kyseisille tehtaille, ei tarviis enään kenenkään tuskailla huonosti valmistettujen koneitten kanssa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos paskan möivät, ja takuu pelaisi, niin uusi parempi aksila pitäis olla seuraavana päivänä viimeistään pelipaikalla, ja mielellään asennettuna.
Koska eihän uuden työkoneenkaan ostajan kuulu sitä korjailla, vielä tällä aikataululla tuollaisissa vikatapauksissa.
Enstalvena sitten ehkä, tai sitten tietty, jos ite mokaa ja koittaa kiviä pellolta lingota, tai haketta tehdä tienvarteen......
Koska eihän uuden työkoneenkaan ostajan kuulu sitä korjailla, vielä tällä aikataululla tuollaisissa vikatapauksissa.
Enstalvena sitten ehkä, tai sitten tietty, jos ite mokaa ja koittaa kiviä pellolta lingota, tai haketta tehdä tienvarteen......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuten aiemmin totesin, kaikki pitäs tehä itekari t kirjoitti:Siirtäkääpä poijat tuo tietotaito noille linkojen ym. maataloudessa käytettävien koneitten valmistajille, voip olla että tarjoavat teille "tietäjille" / "osaaville amattimiehille", vaikka suunitelian vakanssia kyseisille tehtaille, ei tarviis enään kenenkään tuskailla huonosti valmistettujen koneitten kanssa
Mut huonoa voi aina etes yrittää parantaa, kuten tein oman lingon kohdalla.
Pitäs tehä vielä lisääkin muutoksia tai vaihtaa koko puhallin toiseen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ai, niinkös se on.nuffiko kirjoitti:Töissä kuultua..
Witt..lu on välittämistä!!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
YES.nelosnuhvi kirjoitti:Ai, niinkös se on.nuffiko kirjoitti:Töissä kuultua..
Witt..lu on välittämistä!!
Kaveri huomioidaan.
Ennen vanhaan sanottiin jotta rakkaudesta se hevonen potkii......tää on nykyaikaa......tervetuloa!!
One thistle, maybe two among the roses.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Just
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Lumilingon ja työkoneen minkä tahansa suunnittelu ja valmistus on haastava laji,vaikka kuinka rautaa laitetaan se ei merkkaa mitään,urakoitsija se on keneltä tieto tulee ja suunnittelijat yrittää siltä pohjalta saada kelpo tuotteen ja viisas tehtailia ei päästä protoja yleiseen käyttöön vaan testaa ja parantelee koneen hiljaisuudessa,ihan sama on noissa isoissakin lingoissa,ei ne kerralla ole valmiita vaikka kuinka komialle näyttäisivät.
Joku vaan sitten aina joutuu koekaniiniksi joka ostaa prototyypin ,toiset tykkää sitäkin,ihan sama pätee autot traktorit jne
Toisaalta tuohan ei ole ammattilingoksi tarkotettu ensinkään ainaskaan minun mielestä,niitä on valmiita jo ollu pitkään...
Moni pikkupaja on yritelly linkojen tekoa mutta menestystarinaa en tiedä kun yhden mitä täällä on näkyny,tahtoo vaan olla aina joku pullonkaula noissa tekeleissä jos ei muuta niin nuoska lumi ei mene läpi.
Täällä oli aikanaan metsälinkovalmistaja joka teki jämeriä linkoja,painoa tahto olla vaan liikaa senajan traktoreille,oli ne niin pieniä,heittosiivikkoki oli molemminpuolin laakeroitu,itelläki oli tuollainen,pohjassa oli umpinainen vankka levy,loivasti painu kinokseen ja hydevarsi piti olla että peruutuksessa sai otolleen,valmistaja Irontek ja merkki Lumiturbo,se rattilinkomalli oli ilmeisesti aika huono noilla,ei niitä juuri myyty.
Joku vaan sitten aina joutuu koekaniiniksi joka ostaa prototyypin ,toiset tykkää sitäkin,ihan sama pätee autot traktorit jne
Toisaalta tuohan ei ole ammattilingoksi tarkotettu ensinkään ainaskaan minun mielestä,niitä on valmiita jo ollu pitkään...
Moni pikkupaja on yritelly linkojen tekoa mutta menestystarinaa en tiedä kun yhden mitä täällä on näkyny,tahtoo vaan olla aina joku pullonkaula noissa tekeleissä jos ei muuta niin nuoska lumi ei mene läpi.
Täällä oli aikanaan metsälinkovalmistaja joka teki jämeriä linkoja,painoa tahto olla vaan liikaa senajan traktoreille,oli ne niin pieniä,heittosiivikkoki oli molemminpuolin laakeroitu,itelläki oli tuollainen,pohjassa oli umpinainen vankka levy,loivasti painu kinokseen ja hydevarsi piti olla että peruutuksessa sai otolleen,valmistaja Irontek ja merkki Lumiturbo,se rattilinkomalli oli ilmeisesti aika huono noilla,ei niitä juuri myyty.
Näin se on varsin pitkälle vähän joka hommassa. Ammattikäyttöön tarkoitetut työkalut maksaa, ja sivutoiminen yrittäjä tinkii rahapulassa laadusta, jospa se siistillä käytöllä pari talvea....eikä moni aloittelija osaa homman niksejä, esim ajotekniikka hakusessa ja alitehoinen veturi, silloin akselit helposti paukkuu, ja tieuran ohessa syntyy haketta...