Veto 10 hv maamoottori "projekti"

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

04 Huhti 2014, 23:29

Vanhan tulpanjohdon näköistä, mutta uustuotantoa nykyaikaisilla materiaaleilla tehtyä tulpanjohtoa sain ostettua jostain kesätapahtuman rompetorilta. On hyvää tavaraa joskin hieman arvokasta. Vanha rättipäällysteinen puhelinlanka on myös toiminut hyvin ja on alkuperäistyylistä :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Huhti 2014, 09:00

tuossa oli alkuperäinen? tulpanjohto kumikaapelia mustaa, ja pakeliittihattu. Sain automarketista ostettua samanlaista metritavaraletkua, mutta kovin on työmaa survoa se sinne piikkiin... mietin, tointaisko tuota tilaa ja sitä kaulusta suojella esim. kumiosavassulla kosteutta vastaan?

Tulpanjohdon päästä mitattuna vastus 14.5 kOhm, kysytään kuten teinit lääkäripalstalla, että onko ok? :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

06 Huhti 2014, 00:14

Vaikuttaisi, että on pikkuisen löysää jossakin, tai vastuksellinen (häiriösuojattu) tulpanhattu. Tuo 5k Ohm on aika iso ero nuihin listerin antamiin mittauksiin verrattuna.

Mittaa vielä paljas johto hattuineen, niin tämä selviää sillä. Samalla voit mitata tulpanjohdon lähtöliittimestä magneeton runkoon vastuksen. todennäköisesti se on luokkaa 10k Ohm. Tuommoisessa perinteisessä kuparijohdossa ei pitäisi vielä metrille olla oikein montaa Ohmia vastusta.

Korjatkaa, jos tuli tuubaa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

07 Huhti 2014, 20:05

Sisua-palstalta bongattua Veto-projektia 8) :arrow: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=20&t=637" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Huhti 2014, 09:55

"Vedonlyönti"
Liitteet
20140407_190054_Android.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

11 Huhti 2014, 16:48

Kovinpas sitä karkeita työkaluja käytellään :mrgreen:

Nooh, sama "hienosäätö" -väline oli mullakin eilen porilaisen kanssa telutessa oikeasti käytössä :oops: :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

14 Huhti 2014, 01:25

Noh... Joko on "Vetoa lyöty"..? Tietoja odotellessa...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Huhti 2014, 07:34

Sahuria ei ole vieläkään näkynyt...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

28 Huhti 2014, 11:37

Joko "vedonlyönti" on alkanut..?
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

28 Huhti 2014, 18:20

Nuhvelentin veli kirjoitti:Joko "vedonlyönti" on alkanut..?
Ei yhtään malttamattomia olla :mrgreen: Joko joko joko... :D
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Huhti 2014, 20:49

Sahuri on eilen pätkässyt ne viiskertaakuutoset valmiiksi, mutta nyt on keväthärdellit niiin kiireelliset, että ei jouda noita tekemään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Kesä 2014, 18:22

No niin, homma nytkähti piirun verran etiäpäin, aluspuut lähes valmiit nyt kaikkine upotusporauksineen, lisäksi polttoainetankki tinattu kuntoon. Moottori laskettu työpöydältä jo alas asennusta vaille.

Edelleen etsin vesitilan kantta, jos jostain löytyisi...
Liitteet
20140608_092900_Android.jpg
20140608_181358_Android.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Kesä 2014, 19:30

https://www.youtube.com/watch?v=iC76BeNE1GI" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuudes veivaus ja papapampampampampam....

Toisella jo lupasi!



Nyt pitää kysellä, miten tuosta magneetosta tuota ennakkoa tulisi säätää ja miten kaasari säädetään? Käy todella rikkaalla nyt, koetin säätää sitä alaosan vänkyrää akselia sisään eli neulaa, ja sain vain hieman kierroksia nousemaan ja hienot liekit kun täryytti.

Huomenna tosin tulee paikallinen maamoottorispecialisti kylään, olisi tullut heti jos ei olisi ollut juuri saunassa :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Kesä 2014, 16:22

Kiitoksia kaikille mukanaolleille.

Kuvakooste ja nyt toimivammaksi säädetty veto videolla:

https://www.youtube.com/watch?v=dEjNLS1nLhk" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

11 Kesä 2014, 18:10

JES, sehän käy! Onnittelut masinistille itselleen onnistuneesta projektista :!: 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin