Veto 10 hv maamoottori "projekti"

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

30 Maalis 2014, 10:24

Ei ollenkaan pöljempi vaihtoehto ole tuokaan. Alkuperäisyyden takaisinsaaminen vaatii vuosikymmenien vanhentamisen ja ainahan koneen voi maalata, jos sattuu katumapäälle tulemaan.

Tervatut jalakset kestävät harrastekäytössä erittäin hyvin ja iso osahan näistä pedeistä on tervattu jo aktiivikäyttöaikana, kun maalit ovat hilseilleet pois puiden päältä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

30 Maalis 2014, 22:08

jusape kirjoitti:Käynnistyykö VETO ensimmäisellä vaiko vasta kymmenennellä vedolla.... :mrgreen:
Pistetäänkö veto pystyyn montako vetoa vaatii :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

30 Maalis 2014, 22:12

Nuhvelentin veli kirjoitti:
Tervatut jalakset kestävät harrastekäytössä erittäin hyvin ja iso osahan näistä pedeistä on tervattu jo aktiivikäyttöaikana, kun maalit ovat hilseilleet pois puiden päältä.
Tervattu alusta on minustakin hyvin sopiva näihin, varsinkin muuten alkuperäiskuntoon jätettäviin moottoreihin. Ei hyppää värillään silmille, on varsin neutraali.

Huonona puolena laskisin tervan pitkän kuivumisajan, Wiken aluspuut kuivui reilussa puolessa vuodessa kosketuskuivaksi ja nyt on muutama peti "kuivunut" jonkusen viikon eikä huomattavaa edistystä ole vielä tapahtunut :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Maalis 2014, 22:13

nelosnuhvi kirjoitti:
jusape kirjoitti:Käynnistyykö VETO ensimmäisellä vaiko vasta kymmenennellä vedolla.... :mrgreen:
Pistetäänkö veto pystyyn montako vetoa vaatii :mrgreen:
Jos masteri suostuu tarvittavat ensinykäisyt vaan laskeskelemaan, ja tiedon julki tuo..... :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

30 Maalis 2014, 23:27

Tuohon "Vedonlyöntiin" pitää saada sitten kaksi todistajaa mukaan :wink:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Maalis 2014, 23:29

Jeps... Veikkuuthan näkyy sitten kyllä täällä julkisina.... :D
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Maalis 2014, 15:34

No te ja teidän vedonlyönnit... Lupaan ensistarttauksista ottaa videota, mutta se voi olla vielä aika pitkässä puussa...

Kannen nappasin kiinni, öljyvoideltuna tällä kertaa. 110 Nm laitoin momenttia.
Liitteet
veto.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

31 Maalis 2014, 19:16

Ei sunkhaan sole pitkäsä puussa...

Yksi paketti Uleaborgin suunnalta ja pikku asentelusessio. Sen jälkeen veiva veiva :mrgreen:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Maalis 2014, 19:18

Näin on :D
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

31 Maalis 2014, 20:43

Pikkusen polttelee kuiteski... :wink:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

01 Huhti 2014, 23:37

Joko..?
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Huhti 2014, 14:28

Kipunantekoaparaatti on matkalla tännepäin 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Huhti 2014, 18:43

Paket arrivet
Liitteet
sem2.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Huhti 2014, 18:45

Taas nippuun päin.

Kun jäi purkamisessa huomioimatta, niin nolottaa kysyä, miten tuo tulupan johto tuonne laitetaan jotta se on varmasti hyvin? Ihan vain työnnetään se siellä päässä oleva piikki kuoren ja johdon väliin? :oops:

https://www.youtube.com/watch?v=wVxC5STBYrk" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa ensimmäisten 15 sek. ajan tuota kehtaa kuunnella, mutta siinä tuntemukset...

Mutta ei vielä, tankit on juottamatta ja sahurikin vielä kevätkierroksellaan :roll:
Liitteet
kasassataas.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
lister
Proto suunnittelija
Viestit: 133
Liittynyt: 17 Huhti 2013, 08:53
Paikkakunta: Oulunseutu

04 Huhti 2014, 19:31

Nuffieldmaster kirjoitti:Taas nippuun päin.

Kun jäi purkamisessa huomioimatta, niin nolottaa kysyä, miten tuo tulupan johto tuonne laitetaan jotta se on varmasti hyvin? Ihan vain työnnetään se siellä päässä oleva piikki kuoren ja johdon väliin? :oops:
...
Pyöritä alumiini mutteri kokonaan irti. Pukkaa tulpanjohto reilusti läpi mutterista ja tiivistekumista. Paina tulpanjohto magneettoon niin pitkälle kuin se menee ja sen jälkeen tiivistekumi paikalleen ja mutterin kiristys. Johtoa ei tarvitse kuoria magneeton päästä. Käytä kupari sydämistä tulpanjohtoa.

Yleismittarilla voi vielä varmistaa, että tulpanjohdosta näkyy se puolan vastusarvo, jolloin yhteys on ainakin varma.
Vastaa Viestiin