Veto 10 hv maamoottori "projekti"
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Ei ollenkaan pöljempi vaihtoehto ole tuokaan. Alkuperäisyyden takaisinsaaminen vaatii vuosikymmenien vanhentamisen ja ainahan koneen voi maalata, jos sattuu katumapäälle tulemaan.
Tervatut jalakset kestävät harrastekäytössä erittäin hyvin ja iso osahan näistä pedeistä on tervattu jo aktiivikäyttöaikana, kun maalit ovat hilseilleet pois puiden päältä.
Tervatut jalakset kestävät harrastekäytössä erittäin hyvin ja iso osahan näistä pedeistä on tervattu jo aktiivikäyttöaikana, kun maalit ovat hilseilleet pois puiden päältä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Pistetäänkö veto pystyyn montako vetoa vaatiijusape kirjoitti:Käynnistyykö VETO ensimmäisellä vaiko vasta kymmenennellä vedolla....
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tervattu alusta on minustakin hyvin sopiva näihin, varsinkin muuten alkuperäiskuntoon jätettäviin moottoreihin. Ei hyppää värillään silmille, on varsin neutraali.Nuhvelentin veli kirjoitti:
Tervatut jalakset kestävät harrastekäytössä erittäin hyvin ja iso osahan näistä pedeistä on tervattu jo aktiivikäyttöaikana, kun maalit ovat hilseilleet pois puiden päältä.
Huonona puolena laskisin tervan pitkän kuivumisajan, Wiken aluspuut kuivui reilussa puolessa vuodessa kosketuskuivaksi ja nyt on muutama peti "kuivunut" jonkusen viikon eikä huomattavaa edistystä ole vielä tapahtunut
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos masteri suostuu tarvittavat ensinykäisyt vaan laskeskelemaan, ja tiedon julki tuo.....nelosnuhvi kirjoitti:Pistetäänkö veto pystyyn montako vetoa vaatiijusape kirjoitti:Käynnistyykö VETO ensimmäisellä vaiko vasta kymmenennellä vedolla....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Tuohon "Vedonlyöntiin" pitää saada sitten kaksi todistajaa mukaan
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jeps... Veikkuuthan näkyy sitten kyllä täällä julkisina....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Ei sunkhaan sole pitkäsä puussa...
Yksi paketti Uleaborgin suunnalta ja pikku asentelusessio. Sen jälkeen veiva veiva
Yksi paketti Uleaborgin suunnalta ja pikku asentelusessio. Sen jälkeen veiva veiva
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Näin on
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Pikkusen polttelee kuiteski...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Joko..?
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kipunantekoaparaatti on matkalla tännepäin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Taas nippuun päin.
Kun jäi purkamisessa huomioimatta, niin nolottaa kysyä, miten tuo tulupan johto tuonne laitetaan jotta se on varmasti hyvin? Ihan vain työnnetään se siellä päässä oleva piikki kuoren ja johdon väliin?
https://www.youtube.com/watch?v=wVxC5STBYrk" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa ensimmäisten 15 sek. ajan tuota kehtaa kuunnella, mutta siinä tuntemukset...
Mutta ei vielä, tankit on juottamatta ja sahurikin vielä kevätkierroksellaan
Kun jäi purkamisessa huomioimatta, niin nolottaa kysyä, miten tuo tulupan johto tuonne laitetaan jotta se on varmasti hyvin? Ihan vain työnnetään se siellä päässä oleva piikki kuoren ja johdon väliin?
https://www.youtube.com/watch?v=wVxC5STBYrk" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa ensimmäisten 15 sek. ajan tuota kehtaa kuunnella, mutta siinä tuntemukset...
Mutta ei vielä, tankit on juottamatta ja sahurikin vielä kevätkierroksellaan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Pyöritä alumiini mutteri kokonaan irti. Pukkaa tulpanjohto reilusti läpi mutterista ja tiivistekumista. Paina tulpanjohto magneettoon niin pitkälle kuin se menee ja sen jälkeen tiivistekumi paikalleen ja mutterin kiristys. Johtoa ei tarvitse kuoria magneeton päästä. Käytä kupari sydämistä tulpanjohtoa.Nuffieldmaster kirjoitti:Taas nippuun päin.
Kun jäi purkamisessa huomioimatta, niin nolottaa kysyä, miten tuo tulupan johto tuonne laitetaan jotta se on varmasti hyvin? Ihan vain työnnetään se siellä päässä oleva piikki kuoren ja johdon väliin?
...
Yleismittarilla voi vielä varmistaa, että tulpanjohdosta näkyy se puolan vastusarvo, jolloin yhteys on ainakin varma.