Kärrin valot

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

sakkuli
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 17:58
Paikkakunta: loppi

14 Kesä 2013, 21:41

ledit on nii halpoja että niitä voi tönätä pari rinnan, riippuen virran kulkusuunnasta toinen palaa
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

23 Kesä 2013, 17:47

Minä laitoin ledinauhan pätkän 3kpl ,niissä on virranrajoitus vastukset valmiina johdon pätkät vain tinailee ja napoihin sitten kiinni joko lattaliittimellä tai tinaamalla, pysyy valot kunnossa.
laitoin henkilöauto kärryyn samoin, olivat entiset aina tärinästä epäkunnossa kun piti johonkin lähteä.
Ovat siellä tärisseet jo pari vuotta ja aina kunnossa, en tiedä kuinka laillisia ovat sitten. :wink:
Avatar
borg
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 20:29
Konekalustoani: Valmet 500
Paikkakunta: kuopijo
Viesti:

23 Kesä 2013, 21:55

Ei ne lailliset ole, mutta hyvät ne varmaan on. Itsekin oli tarkoitus virittää ledimodulit yksiin kärryn takavaloihin. Jotkut aikomukset vaan kestää niin kauan, että tekniikka kehittyy aikomusten ohi.

Nyt on jo myynnissä kohtuuhintaisia valmiita ledivaloja. Pitää laittaa sellaiset.
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

25 Kesä 2013, 21:28

Tais olla 12 euroa Valtralla keväällä hyväksihavaitut led-malliset takavalot verollisena. Metsäkärriin sain jo ne laitettua ja hyvin pelittää. Lumihan ne peittää helpommin kun eivät "käy" yhtä lämpiminä kuin polttimoversiot, mutta polttimot on monesti palaneet, joten kumpi nyt on pahempi sitten ?

Maansiirtokärrintapaiseen pitäis vielä laitella, pitäis vaan jostain etsiä ensin vastukset vilkkujen liitäntöihin. Muuten ei tiedä onko vilkut pelissä mukana.

PS. Autonkärrin kanssa huomasin että kranttuja ovat nuo ledivalaisimetkin maadoitushäiriöille vaikka virrat pienempiä, eli huolellisuutta tarvitaan maadoitusten teossa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Kesä 2013, 21:41

Juu, ledi vaatii paljon vähempi veli amppeeria, ja jos ei ole kontaktia riittävästi, niin se ei edes hehku himmeästi kuten lankapolttimo tekee, joten ledi palaa joko kirkkaasti tai sitten ei lainkaan.....

Lankapolttimo toimii vielä siinä välimuodossakin jotenkin......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

30 Kesä 2013, 10:24

Tinaamalla ne johot kiinni niin ei tarvi kokoajan niitä vahtia,minulla ainakin on toiminut.
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

30 Kesä 2013, 13:06

Näin tokikin, mutta se 7 napainen pistoke kärrin ja traktorin välissä on yleensä se jossa katkos syntyy. Ja niitä katkoksia syntyy vaikka uusisi molemmat vuosittain hyvälaatuisiin Hella-tuotteisiin. Parhaimmillaan tulee irrotettua ja kytkettyä noita toistakymmentä kertaa päivässä, jolloin väliin eksyy pölyä ja likaa yms.
Vastaa Viestiin