Kärrin valot
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Eli velsaan pitäs laittaa uudet valot vaikka entiset toimivat vielä,
Eli mihin kohtaan tuohon sais tämmöset valot viisaammin laitettua
Eli mihin kohtaan tuohon sais tämmöset valot viisaammin laitettua
-fiigumies-
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Uudet kolmio heijastimet laitan myös kun vanhat on pudonneet pois, vanhat on roikkunu lavan alla kumiin kiinnitettynä, pitäskö laittaa samalla tavalla? Hitaan ajo neuvon kolmio on ollu muutaman vuoden, ei ollut sitä ennen ollenkaan sitä eikä ole lisälaitojen takalaidassakaan, mut niitä ei niin paljoo käytetäkkään kyllä...
-fiigumies-
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Laita ledit,tuommosia museovaloja kukaan laita,jatkuvasti polttimot pimeenä....
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Nuo on valmiiksi niin laitan ne, eikä noilla paljoa ajoa ole yleisillä teillä, auton kärriin tulee ledit kunhan ensin saan sen "raadon" ensin..
-fiigumies-
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Noita alkuperäisiä ei kannattane hävittää jos ovat kerran ehjät, meinaan että pidä tallessa, jokuhan saattaa entisöintiin kaivata alkuperäisen tyyppisiä valoja. Tuhtissa on käytetty samoja Talmun valoja.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niin on, orkkiksissa arvo isompi noin kuin mitä noissa paskavaloissa, jotka meinaat laittaa. Ei sinänsä, ei nuistakaan alkuperäisistä ole töihin oikeastaan kun on ikää, mutta entisöinnissä menee kyllä. Nuo halppisneliövalot on täyttä skeidaa nykyään, montusta ajat niin poltin irti, tai lavan puotat niin poltin irti
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Tuommoset ne oli pehtoorissakin, mutta siihenkin vaihdoin tuommoset viime keväänä joita olen velsaan laittamassa myös
-fiigumies-
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Laitoin tuommosten alkuperäisten sisään kolmen kappaleen ledinauhan pätkät, tinaamistahan siinä vähän on mutteivät tärinästä rikkoonnu.Mullaki oli toisesta lasi jo hävinnyt ja tein väriplekseistä värkäten uuden ,noita originaaleja soikeita ei saa enää,että tosiaan kannattaa laittaa talteen jos mallia vaihtaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Minkähän takia nuo alkuperäiset pitää vaihtaa noihin uusiin huonolaatuisiin jos entiset kerran toimivat ja ovat ehjät?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 16 Huhti 2013, 18:14
- Konekalustoani: Nuffield 465 -68
Kannatan että säilytät nuo vanhat. Meil on jo muutamassa kärryssä ledit ja hyvin ne näkyvät.
jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Ledivaloista semmonen huomio, joka tuli itsellä eteen, joskin ongelma poistui nuhvin sähkörempan mukana. Eli ledi=diodi ja napaisuudella on väliä. Joten ledivaloilla tarttee kaikkissa traktoreissa olla joko +maadoitettu tai -maadoitettu järjestelmä. Voipi olla, että tuohon löytyy jokin viritys, millä vaivan poistaa, mutta sellaisenaan ei noin vaan toimi.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ledihän puolijohde valodiodi, ei toimi kuin johdot oikeinpäin, diodi päästää virran vain toiseen suuntaan.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Niinhän tuossa "Mr. ElMaco"n viestissä lukee Leditekniikka on kyllä kehittynyt huimasti viimeisen 10vuoden aikana, muutamilla luennoillakin olen ollut mukana missä ledi-rintaman uutuuksista (lähinnä rakennusvalaistuksen osalta) on puheltujusape kirjoitti:Ledihän puolijohde valodiodi, ei toimi kuin johdot oikeinpäin, diodi päästää virran vain toiseen suuntaan.....
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
jostakin kaupasta löysin lediäärivalot missä napaisuudella ei ole väliä, kai diodeilla toteutettu
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um