Mikä moottori?

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

05 Touko 2013, 21:14

jusape kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Laitoimpa Sampo-Rosenlew:lle kyselyä onko heillä enää mitään tietoa näistä :)

:lol: :lol: :lol:

Veikkaan, että ovat huuli pyöreänä, että mitä v....a... ei kiinnosta penkoakkaan tollasta, jne....
Itselläni erittäin hyviä kokemuksia porin suunnilta, Sampo 10-puimurin johdosta olin sinnepäin yhteydessä ja sieltä tulikin sarjanumero/vuosiyhdistelmät yms yms. Ja kotiin käyttöohjekirjat ja varaosakirjatkin :shock: :idea:

Tuosta Vedosta voi olla tosin aika heikkoa tuntemus jo tehtaallakin :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

06 Touko 2013, 07:01

Sampolla on tehtaan puolesta erittäin asiallinen suhtautuminen ollut näihin vanhempiin vehkeisiin, ainakin kun hankkijalla oli vielä edustus. Sinällään olen erittäin pahoillani että myynti siirtyy agcon alaisuuteen, luultavasti vanhojen koneiden omistajien kannattaa olla hereillä nyt. Luulen että suurin osa 80-luvun varaosista lähtee poistoon, ja loppujen hinnat +50%... :?: :|
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

06 Touko 2013, 23:35

...Ainoastaan polttomoottoreiden valmistuskirjanpidon ovat hävittäneet aika tehokkaasti. Porilaisten kuulapäiden kohdalla vuosimallin ajoittaminen perustuu täysin vanhoihin säilyneisiin kauppakuitteihin... Tiedä sitten ,mitenkä Vedon kohdalla.

Kaiken kaikkiaan siistinnäköinen 10Hv Veto. Siitä se lähtee... Seuraavaksi sitten tuolle kavereiksi 5-6Hv, 8-10Hv ja 10-12Hv Porilaiset kuulapäät...ja se 7Hv Veto... :mrgreen:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin