peltojyrsin
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Nyt on peltojyrsin toteutettu painoa on pari kolmesataa kg. leveys 180 cm. Niittosilppurista on kulmavaihe ja kolmio kiinnike, ketjuveto toisesta päästä ja optiona myös toiseen laitaan jos ei yksi ketju kestä. Työaikaa meni noin kuukausi ja rahaa alle tonni. Omasta mielestä toteutuksesta tuli tukeva. No sen näkee kun tuo routa sulaa ensin. No kuvaa en osannu laittaa toistaiseksi, on menny vikeaksi nykysin se homma,pitäis ladata ensin verkkoon jne. joku vois neuvoa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
On ihan siistin näkönen joo...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
On kyllä tosiaan hyvin toteutettu laitosjusape kirjoitti:On ihan siistin näkönen joo...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Laitahan sitten käyttökokemuksia, miten pelittää konsepti
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
https://lh6.googleusercontent.com/-DqaT ... %25202.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-bIhT ... %25201.jpg
Lakkas nuo edelliset linkit pelaamasta kun sekoilin netissä kuvieni kanssa.
https://lh3.googleusercontent.com/-bIhT ... %25201.jpg
Lakkas nuo edelliset linkit pelaamasta kun sekoilin netissä kuvieni kanssa.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä minulla ainakin näkyy molemmista linkeistä kuvat Ei ole reesilläkään peukalo keskellä kämmentä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minkä valmistajan terät ostit?
Mulla on kasa, oisko 25 kpl massion teriä, joutaisivat pois edukkaasti.
Itellä on tuo kvernelandin jyrsin, tekee kyllä nätin jäljen kun ei ole kiviä, mutta kivikossa saa teräpulttia olla jatkuvaan vaihtamassa. Maschion terät ei tuohon kverneen valitettavasti käy
Turvepelloilla saa todella nätin kylvöalustan tuolla, joutuu vain tasaamaan kertaalleen kevyesti pinnan äkeellä tuon jälkeen, koska ei tasoita mitään, kuohkeuttaa vain. Kun jyrsimellä vetää kymmeneen senttiin kuntat pois ja äkeellä kolmen neljän sentin syvyyteen tasaa päältä niin eipä parempaa kylvöalustaa voi saada, ja onnistuu vaikkei aurat olisikaan olleet ihan huippusäädöissä.
Mulla on kasa, oisko 25 kpl massion teriä, joutaisivat pois edukkaasti.
Itellä on tuo kvernelandin jyrsin, tekee kyllä nätin jäljen kun ei ole kiviä, mutta kivikossa saa teräpulttia olla jatkuvaan vaihtamassa. Maschion terät ei tuohon kverneen valitettavasti käy
Turvepelloilla saa todella nätin kylvöalustan tuolla, joutuu vain tasaamaan kertaalleen kevyesti pinnan äkeellä tuon jälkeen, koska ei tasoita mitään, kuohkeuttaa vain. Kun jyrsimellä vetää kymmeneen senttiin kuntat pois ja äkeellä kolmen neljän sentin syvyyteen tasaa päältä niin eipä parempaa kylvöalustaa voi saada, ja onnistuu vaikkei aurat olisikaan olleet ihan huippusäädöissä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Howardin teriä ovat makso vajaat 8€ kpl (traktorimies verkkokaupasta)
Oon tutkaillu laitetta sillä silimällä että mikähän mahtais ensinnä pettää ja oon tullu siihen tulokseen että nehän on ne terien kiinnityspultit.Ovat tavallisia 8.8 M12 nyloc muttereilla.
Varmaan pitää vielä hankkia metallin ilmaisin jolla etsiskelee teriä pellosta
Ketju on tuumaa leviää heavy mallia ja ketjupyöriin upotettu 6-uraholkit ja hitsillä kiinni, se puoli on minusta niin luja kun voi olla,
Ei siinä mikään kiila taitais kestääkään.
On vielä optiona laittaa toiseenkin päähän samanlainen veto jollei yksi ketju kestä.
Laitan kuvan siitä ketjukotelon puolesta jos jollakin tarvetta.
Oon tutkaillu laitetta sillä silimällä että mikähän mahtais ensinnä pettää ja oon tullu siihen tulokseen että nehän on ne terien kiinnityspultit.Ovat tavallisia 8.8 M12 nyloc muttereilla.
Varmaan pitää vielä hankkia metallin ilmaisin jolla etsiskelee teriä pellosta
Ketju on tuumaa leviää heavy mallia ja ketjupyöriin upotettu 6-uraholkit ja hitsillä kiinni, se puoli on minusta niin luja kun voi olla,
Ei siinä mikään kiila taitais kestääkään.
On vielä optiona laittaa toiseenkin päähän samanlainen veto jollei yksi ketju kestä.
Laitan kuvan siitä ketjukotelon puolesta jos jollakin tarvetta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
tuossa vielä yksi käytännössä havaittua: Jos mahdollista saada terät kiinnitettyä portaittain, siis aina seuraava yhden pykälän edelleen, niin vähentää pomppimista huomattavasti. Nyt kun aina suoraan ajaessa teräryhmä rouhaisee maata, niin se aikaansaa myös nostetta, ja jos ne on samassa syrjässä kiinni niin kone hyppää. Portaittain kun ovat, niin pomppiminen ei ala, koska aina viimeisen terän siitä ryhmästään rouhaistessa seuraavan teräryhmän eka on jo myös töissä. Vaikeasti selitetty
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mutta hyvin ymmärtää mitä tarkoitatNuffieldmaster kirjoitti:. Vaikeasti selitetty
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Mallikuvissa huomasin että näin pitäis olla ,mutta innoissani unohin ja ovat melkolailla tasarivissä. Saattaa joutua muuttamaan kun on ensin kokeillu.
Taakse vois suunnitella vielä kevyen tasausjyrän sillä vois kannatella sopivasti.
Taakse vois suunnitella vielä kevyen tasausjyrän sillä vois kannatella sopivasti.