Velsa perävaunu
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Täh Eivät myy vaikka rahaa saisivat Ei njymmärrä tuota.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Hä, ei myy?! Siinähän onpi sitten ihmettelemistäNuffieldmaster kirjoitti:Joensuun seudulla eivät enää myy romukaupat rautaa ulos Meni monelta harrastajalta hommat puihin
No johan nyt, täälläkin kyllä rautatarpeet tulee kaikki hankittua romuliikkeeltä Samasta liikkeestä saapi myös hyllytavaran jos ei romuna löydä tarvitsemaansa
Edit: Jusape kerkes väliin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lappeenrannassa on Kierrätys Laineaho ja sitten Saimaan Käyttöteräs jossa uutta sekä kierrätysterästä,hyvä tarjonta siis. Ihme touhua JoensuussaNuffieldmaster kirjoitti:Joensuun seudulla eivät enää myy romukaupat rautaa ulos Meni monelta harrastajalta hommat puihin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Häh, onko todellakin noin, onpa omituista Kaatopaikatkin nykyään, sinne jos jotain vie, peritään maksu, ja jos tuot jotain kaatikselta, peritään maksu.. jee, jee..Nuffieldmaster kirjoitti:Joensuun seudulla eivät enää myy romukaupat rautaa ulos Meni monelta harrastajalta hommat puihin
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 197
- Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Nykyään jokaisen metallirakenteen teräksistä tulee tarvittaessa toimittaa niinkutsuttu sulatusnumero tai mikäsenytonkaan. Tämä voi hillitä romuraudan kauppaa vaikka kertoisikin sen menevän harrastuksiin. Kiitos EU.n.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Niinpä tietysti..iippo kirjoitti:Nykyään jokaisen metallirakenteen teräksistä tulee tarvittaessa toimittaa niinkutsuttu sulatusnumero tai mikäsenytonkaan. Tämä voi hillitä romuraudan kauppaa vaikka kertoisikin sen menevän harrastuksiin. Kiitos EU.n.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Renkaita irroitellessa tuli huomattua, että ehkä lavan alustakin kaipaa huoltoa...
Tänään tilasin pohjavanerin, 30 mm vaneri 200X400 mm : 270 €.
Renkaat on 260 €/kpl vanteineen. Tulee sille hintaa, mutta niistä puolentoistatonnin nettikonekärreistä on myös renkaat uusissa, laakerit uusissa ja pohjakin usein kuin perunasäkki.
Kärrissä on ennen kippiniveltä joskus jäljistä päätellen ollut poikkipalkki, joka irronnut töiden tuoksinassa juurmultineen
Tänään tilasin pohjavanerin, 30 mm vaneri 200X400 mm : 270 €.
Renkaat on 260 €/kpl vanteineen. Tulee sille hintaa, mutta niistä puolentoistatonnin nettikonekärreistä on myös renkaat uusissa, laakerit uusissa ja pohjakin usein kuin perunasäkki.
Kärrissä on ennen kippiniveltä joskus jäljistä päätellen ollut poikkipalkki, joka irronnut töiden tuoksinassa juurmultineen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Holaa!
Navat aukaistu, ja laakerit virheettömät made in romania. Antaapi heidän olla, säätö riitti ja rasvojen uusiminen. Nähtävästi kova vetovastus ei johtunut niistä vaan renkaista joissa ilmanpaineet eivät olleet ihan oikealla tasolla.
Nipatkin laitoin uudet.
Sikäli erikoinen ratkaisu, ettei laakerin takana ole stefaa tai muuta suojaa, vaan pelkkä rautalevy pyöreä joka on ikäänkuin navan kupissa sisällä. Onhan tuo pitänyt paskan poissa tuokin, mutta veteen ei kärsi peruuttaa. Toisaalta jos napa on jo tehtaalta ollut rasvattava, niin se rasva tahtoo stefat pullahuttaa ulos ja tilanne on taas sama. Tuhteissahan on stefa, muttei rasvanippaa.
Toinen vanne oli tiukassa. Tunkilla sain tunkattua vannetta ja viimen paukahti irti, voimaa tarvittiin varmasti 4-5 tonnia, päätellen 10t tunkin vaatimasta vipuvoimasta.
Navat aukaistu, ja laakerit virheettömät made in romania. Antaapi heidän olla, säätö riitti ja rasvojen uusiminen. Nähtävästi kova vetovastus ei johtunut niistä vaan renkaista joissa ilmanpaineet eivät olleet ihan oikealla tasolla.
Nipatkin laitoin uudet.
Sikäli erikoinen ratkaisu, ettei laakerin takana ole stefaa tai muuta suojaa, vaan pelkkä rautalevy pyöreä joka on ikäänkuin navan kupissa sisällä. Onhan tuo pitänyt paskan poissa tuokin, mutta veteen ei kärsi peruuttaa. Toisaalta jos napa on jo tehtaalta ollut rasvattava, niin se rasva tahtoo stefat pullahuttaa ulos ja tilanne on taas sama. Tuhteissahan on stefa, muttei rasvanippaa.
Toinen vanne oli tiukassa. Tunkilla sain tunkattua vannetta ja viimen paukahti irti, voimaa tarvittiin varmasti 4-5 tonnia, päätellen 10t tunkin vaatimasta vipuvoimasta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Samaa ihmettelin itekin että missä se stefa on,kun ei oikein paikkaakaan sille ole... Tein sitten kumilevystä sellasen rinkulan sinne taakse,hyvin nuo on pyörineet
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pyöränpultit ostettu kartiomuttereineen 12 kpl 84 €umani
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
7€skoo kpl....
Halpaa, kun rahalla saa...
Onneks ei tarvinnu esim 20kpl/pyörä....
Halpaa, kun rahalla saa...
Onneks ei tarvinnu esim 20kpl/pyörä....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Halpojahan ne... Mie ostin sillon metsävaunuun kolmeen napaan uudet M20 pultit,prikat ja mutterit,makso jotain 100 euroa se 30 kpl kutakin,valitteli pulttikaupan likka että harvoin kysytty aina maksaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
hägblomilta oisi varmaan saanut edullisemmin, mutta perkati kun tuli joensuuhun asti lähettyä hakemaan. Nuo siis 10.9 M20 hienokierrepultit ja ihan viralliset kartiomutterit, tuttu kuorkkareista
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mites sen pohjapellin kanssa.... uusi vai jääkö vanha vain vanerin alle... ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Koetan rässätä tuon vanhan pohjapellin suht tasaiseksi ja vedän vaan pulteilla päällivanerin päälle. Tukevoittaa kokonaisuutena kärriä aika hyvin.jusape kirjoitti:Mites sen pohjapellin kanssa.... uusi vai jääkö vanha vain vanerin alle... ?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.