Velsa perävaunu
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Fordi-talosta tuli kuitenkin Velsan kippikärry minulle. Hain sen juuri pihalle.
On elämää kovasti nähnyt, mutta soveltunee mukavasti ryskä-ajoon, kun ei tarvitse varoa laitoja, ne ovat jo muotonsa menettäneet.
Jos joku tarvitsee hieman oikomista vaativia vilja-laitoja niin minulta saa residentti-kahvipaketin hinnalla sellaiset päästää irti tuosta.
Kantavuutta en tiedä 5 tai 6 tuhatta kiloa.
Eriparirengastus nyt, korkoeroa n. 5-7 cm, napa on 6 pulttinen.
Tuosta rakentelen hydraulilaitaisen ryskäajokärrin, sellaisen pikkunäppärän ja suhtkoht siistin.
Mikä muuten oisi passeli rengaskoko tuollaiseen kärriin? Joku leveä nakki toisi kantavuutta maahan ja tukevoittaisi ?
On elämää kovasti nähnyt, mutta soveltunee mukavasti ryskä-ajoon, kun ei tarvitse varoa laitoja, ne ovat jo muotonsa menettäneet.
Jos joku tarvitsee hieman oikomista vaativia vilja-laitoja niin minulta saa residentti-kahvipaketin hinnalla sellaiset päästää irti tuosta.
Kantavuutta en tiedä 5 tai 6 tuhatta kiloa.
Eriparirengastus nyt, korkoeroa n. 5-7 cm, napa on 6 pulttinen.
Tuosta rakentelen hydraulilaitaisen ryskäajokärrin, sellaisen pikkunäppärän ja suhtkoht siistin.
Mikä muuten oisi passeli rengaskoko tuollaiseen kärriin? Joku leveä nakki toisi kantavuutta maahan ja tukevoittaisi ?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Aamun mittausten mukaan tämä onkin nähtävästi velsa 7, koska 5 ja 6 on lavamitoilla 366cm, ja tässä on sisämitta tasan 400 cm, kun kirjallisuus antaa pituustiedoksi 420, lienee ulkomitat. Leveys on tasan 200 cm.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Positiivinen uutinen: Kippikin toimii, tai toimi tiettyyn pisteeseen asti, kunnes viissatasesta loppui öljy. Nuhvilla ei oisi tätäkään ongelmata ollut. Nähtävästi kippi on ainakin kaksiosainen, jos ei kolme, kun samankokoisessa tuhtissa mennään vielä yhdellä sylinterillä.
Aika remppa tuntuu kärrin lavarunko olevan.
Tietääkö kukaan mitä maksaisi fe 355 levy 3 tai 4 mm paksuisena kooltaan joko 200X400 1 kpl tai sitten 100X200 neljä kappaletta.
Aika remppa tuntuu kärrin lavarunko olevan.
Tietääkö kukaan mitä maksaisi fe 355 levy 3 tai 4 mm paksuisena kooltaan joko 200X400 1 kpl tai sitten 100X200 neljä kappaletta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kysyppä tarjous tuolta. http://www.begroup.com/fi/BE-Group-Finl ... /Terakset/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viime perjantaina tuli kuorma pihaan ja kyllä on nättiä kasata kärrynrunkoa kun on kalikat valmiiksi oikean mittaisia, eikun alkaa polttamaan puikkoa.
Viime perjantaina tuli kuorma pihaan ja kyllä on nättiä kasata kärrynrunkoa kun on kalikat valmiiksi oikean mittaisia, eikun alkaa polttamaan puikkoa.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Joo,metallimiehet puhuu yleensä milleissä,Joonas pelaa senteillä...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ne on ne ammattimillimiehet erikseen, metallisuihku lienee kohtalokas väärään paikkaan osuessaan Ite kun tuherran vain harvakseltaan niin osaa varoanuhvi63 kirjoitti:Joo,metallimiehet puhuu yleensä milleissä,Joonas pelaa senteillä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Minulla oli velsan pohja niin lommoilla ettei enää hiekan kippaus onnistunut,laitoin pohjaksi 35mm lavavanerin porakärki-ruuveilla vanhaan peltipohjaan kiinni.On mielestäni parempi kuin pelti, ei mene lommoille vaikka kiven pudottaa vahingossa joskus, on helppo laittaa ja halvempi peltiä.
Viidentonnin velsaan maksoi 160€ viime kesänä ja samalla tein laidatkin vanhaan malliin ponttilankusta. Lankkulaita siitä hyvä ettei mene ruttuun voi laittaa uuden lankun jos joskus vahinko sattuu ja kärry on aina hyvänäköinen ja samalla jää se h.vetillinen kolinakin pois.Minun kärry oli jo niin rumilus ettei kehannu kylille enää ajaa.
Viidentonnin velsaan maksoi 160€ viime kesänä ja samalla tein laidatkin vanhaan malliin ponttilankusta. Lankkulaita siitä hyvä ettei mene ruttuun voi laittaa uuden lankun jos joskus vahinko sattuu ja kärry on aina hyvänäköinen ja samalla jää se h.vetillinen kolinakin pois.Minun kärry oli jo niin rumilus ettei kehannu kylille enää ajaa.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tuollainen ryskäajo kärri olisi kyllä kätevä, säälittää aina kivistä maata ajella hyvillä viljakärreillä. Runnin laidatkin vielä suhtkoht suorat, että ei sillä oikein maata ajelisi. Tai sitten vanha kuormuri soralavalla olisi ihan jees, tosin maastokyky hieman huonohko sillä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kyllä kelpaa tuota vedellä, komiaksi on kärri laiteltu
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Komia on, kyllä tuota kehtaa kylillä vetää perässä.
Vielä kun saisi pohjasta kuvia, kuinka on lommoilla
Vielä kun saisi pohjasta kuvia, kuinka on lommoilla
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Tuolla aikasemmin mainihtin että pohja oli niin lommoilla ettei hieno hiekka oikein kippaantunut.
No pohja on nyt viimmesen päälle HYVÄ se on 35mm lavapohjavaneria sellasta ruskeaa,
on kiinnitetty porakärkiruuveilla entiseen pohjaan . Tuo pohja tuntuu niin jämäkältä ettei kiven pudotus siihe mitään tee toisin on peltipohjan kanssa.
No pohja on nyt viimmesen päälle HYVÄ se on 35mm lavapohjavaneria sellasta ruskeaa,
on kiinnitetty porakärkiruuveilla entiseen pohjaan . Tuo pohja tuntuu niin jämäkältä ettei kiven pudotus siihe mitään tee toisin on peltipohjan kanssa.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Joo taitaa tulla mullaki heti murhe että milläs raskii ajaa ne multahommat,pakko ruveta miettimään jotain kuuppaa mistä tekis semmosen.Tietenki vois kehitellä jonkun "sisälavan"suojaksi,joku keseliäs vois miettiä.nelosnuhvi kirjoitti:Tuollainen ryskäajo kärri olisi kyllä kätevä, säälittää aina kivistä maata ajella hyvillä viljakärreillä. Runnin laidatkin vielä suhtkoht suorat, että ei sillä oikein maata ajelisi. Tai sitten vanha kuormuri soralavalla olisi ihan jees, tosin maastokyky hieman huonohko sillä
Naapuri teki jostain öljysäiliöstä metsäkärryyn semmosen kuupan ja on kippikin siinä.
Ite ittelleni vastailen, oliskohan kuinka kallista joku pvc-levy ,sehän on hitsattavaa vois tehä kotelon lavan sisään niinku lava picupeissa. Olis kevyt nostaa pois jos tarvetta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Joo, nytpä keksin, täytyy tehdä siirtolava vehkeet niinkuin kuorma-autoissa.rees kirjoitti:Joo taitaa tulla mullaki heti murhe että milläs raskii ajaa ne multahommat,pakko ruveta miettimään jotain kuuppaa mistä tekis semmosen.Tietenki vois kehitellä jonkun "sisälavan"suojaksi,joku keseliäs vois miettiä.nelosnuhvi kirjoitti:Tuollainen ryskäajo kärri olisi kyllä kätevä, säälittää aina kivistä maata ajella hyvillä viljakärreillä. Runnin laidatkin vielä suhtkoht suorat, että ei sillä oikein maata ajelisi. Tai sitten vanha kuormuri soralavalla olisi ihan jees, tosin maastokyky hieman huonohko sillä
Naapuri teki jostain öljysäiliöstä metsäkärryyn semmosen kuupan ja on kippikin siinä.
Ite ittelleni vastailen, oliskohan kuinka kallista joku pvc-levy ,sehän on hitsattavaa vois tehä kotelon lavan sisään niinku lava picupeissa. Olis kevyt nostaa pois jos tarvetta.
Suunnuntaisin ajellaan puhtaalla kärryllä ja maanantaina nykäistään täysperävaunun kärry nuppiin ja perjantai iltana takaisin
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....