Iivanan koneet
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
empähän tuosta merkistä vielä oo seleville piässyt mutta suomeen tuotu 5 kpl.tuosta pehmeestä teräksestähän nuo ylleesä näkyy valamistettavan koska 2-3 vuotta ajetut murskaemen palakit keskeltä ylöspäen taepuneet enemmän tae vähemmän
aja millä ajat mutta majorilla loput
eestin puolelta saa onneksi nuita hieman karkemapaa tekoa olevia venakko vermeitä... kyllä niihin raaskii pari saumaa itekkin vetää jos siltä näyttää.
yksi mikä itseäni ainakin risoo on euroopalaisten koneiden hinta ja niiden osien hinnat.
itsellä on nurkalla jf,n niittomurskain joka nykyste toimii pelkkänä niittokoneena, 4 vuotta kesti edellisellä omistajalla ennen kuin repes lautanen juurineen irti.
sain hommattua siihen uuden palkin ja kun kyselin lautasten hintoja niin oikein tingattuna 180e kipale ja se kertaa 6.
no löytyi tuohon sitten halvempikin ratkaisu, mutta koko ajan on pelko hanurissa että jos tuosta jotain korkaa niin maksaa maltaita.
mutta welger on onneks vielä nurkalla, osia ei saa mistään mutta kun tuntuu kestävän ja kestävän niin ajetaan loppuun.
vammakseen tarviis talven mittaan eestin maalta hakea kallistuva luiskakauha, maksaa melkein saman mitä täällä pelkkä käytetty kauha ilman kallistusta.
ja mitä tulee ainakin eestin puolella niin oikeat työt tehdään edelleen harkoveilla ja kirovitseilla.
joskus rakveren paikalliskuppilassa istuessa oli samassa pöydässä paikallinen maanviljelijä, jolta sitten utelin et on laitekanta täälläkin uudistunu kun on jonkin verran valtraa ja jontikkaa. vastauksena sain että lähinnä se on imagon kohottamista, eli halutaan näyttää ettei olla enää venäläisiä vaan kehui itsekkin osteneensa toistasataa heppaisen valtran kun naapurillakin oli mutta riviviljelys koneeksi haukkui ja kehui jotta kylvökonetta sillä juur pystyy vetämään, auraa tai äestä ei tarvii miettiäkkään kuin harkovilla.
yksi mikä itseäni ainakin risoo on euroopalaisten koneiden hinta ja niiden osien hinnat.
itsellä on nurkalla jf,n niittomurskain joka nykyste toimii pelkkänä niittokoneena, 4 vuotta kesti edellisellä omistajalla ennen kuin repes lautanen juurineen irti.
sain hommattua siihen uuden palkin ja kun kyselin lautasten hintoja niin oikein tingattuna 180e kipale ja se kertaa 6.
no löytyi tuohon sitten halvempikin ratkaisu, mutta koko ajan on pelko hanurissa että jos tuosta jotain korkaa niin maksaa maltaita.
mutta welger on onneks vielä nurkalla, osia ei saa mistään mutta kun tuntuu kestävän ja kestävän niin ajetaan loppuun.
vammakseen tarviis talven mittaan eestin maalta hakea kallistuva luiskakauha, maksaa melkein saman mitä täällä pelkkä käytetty kauha ilman kallistusta.
ja mitä tulee ainakin eestin puolella niin oikeat työt tehdään edelleen harkoveilla ja kirovitseilla.
joskus rakveren paikalliskuppilassa istuessa oli samassa pöydässä paikallinen maanviljelijä, jolta sitten utelin et on laitekanta täälläkin uudistunu kun on jonkin verran valtraa ja jontikkaa. vastauksena sain että lähinnä se on imagon kohottamista, eli halutaan näyttää ettei olla enää venäläisiä vaan kehui itsekkin osteneensa toistasataa heppaisen valtran kun naapurillakin oli mutta riviviljelys koneeksi haukkui ja kehui jotta kylvökonetta sillä juur pystyy vetämään, auraa tai äestä ei tarvii miettiäkkään kuin harkovilla.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Keskiviikkona 25.6.2012 ilmestynyt Karjalan Sanomat kirjoittaa:
"Onegan traktoritehdas on tullut vararikontekijäksi
Välimiesoikeus on todennut Petroskoin traktoritehtaan olevan maksukyvytön.
Konkurssimenettely kesti 7 vuotta.
Konkurssin aloitteentekijänä oli venäjän verotoimisto, kun tehtaan velka
kaikkiin budjetteihin ylitti 100 miljoonaa ruplaa.
Verotoimiston virkailijat olivat valittaneet, että välimiehet venyttelivät konkurssimenettelyä.
Konkurssimenettelyssä velka oli vähentynyt 154 miljoonalla ruplalla ja velkojille maksettu 305 miljoonaa ruplaa."
Tällainen uutinen tehtaasta, jonka portilla seisoimme belkkukerhon retkellä.
"Onegan traktoritehdas on tullut vararikontekijäksi
Välimiesoikeus on todennut Petroskoin traktoritehtaan olevan maksukyvytön.
Konkurssimenettely kesti 7 vuotta.
Konkurssin aloitteentekijänä oli venäjän verotoimisto, kun tehtaan velka
kaikkiin budjetteihin ylitti 100 miljoonaa ruplaa.
Verotoimiston virkailijat olivat valittaneet, että välimiehet venyttelivät konkurssimenettelyä.
Konkurssimenettelyssä velka oli vähentynyt 154 miljoonalla ruplalla ja velkojille maksettu 305 miljoonaa ruplaa."
Tällainen uutinen tehtaasta, jonka portilla seisoimme belkkukerhon retkellä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
lie ne osaa muuallakin konkursseja tehä.. suomessakin pulju nurin ja vähän eri nimellä kohta uudestaan, jopa näissä maatalouskone valmistajissa
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
suonsyrjä kirjoitti:lie ne osaa muuallakin konkursseja tehä.. suomessakin pulju nurin ja vähän eri nimellä kohta uudestaan, jopa näissä maatalouskone valmistajissa
Näin on, ei tuo ollut tarkoitettu ymmärrettäväksi nuin mitä arvelen sinun ajattelevan. Vaan uutiseksi, moni kun on tuon tehtaan portilla yhteiskuvassa seissyt, niin tieto kohtalosta on varmasti monelle merkityksellinen.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
noo ehkä puoli vinoiluksi tuon käsitin joten oli pakkoNuffieldmaster kirjoitti:suonsyrjä kirjoitti:lie ne osaa muuallakin konkursseja tehä.. suomessakin pulju nurin ja vähän eri nimellä kohta uudestaan, jopa näissä maatalouskone valmistajissa
Näin on, ei tuo ollut tarkoitettu ymmärrettäväksi nuin mitä arvelen sinun ajattelevan. Vaan uutiseksi, moni kun on tuon tehtaan portilla yhteiskuvassa seissyt, niin tieto kohtalosta on varmasti monelle merkityksellinen.
jonkinverta tulee venäjän ja viron puolella pyörittyä ja erilaisiin maatalous koneisiin tutusttua,uusiin sekä käytettyihin kummassakin maassa laatu vaihtelevaa ja joillain tehtailla saattaa olla yksi onnistunut tuote. mutta välillä ne rujot ja yksinkertasetkin koneet vaan osaa toimia.
mutta suomalainen on monasti perusluonteeltaan harakka, jos se kiiltää on sen pakko olla hyvä. esimerkkinä myyntimaalatut tratorit...
ja ainakin itse otan sen valmiuden että jos halvan ostaa voi pari saumaa vetää. esimerkkinä kelfrin halkoma sylinteri, ostin takuupalautetun sylinteri vuotoisen.
no pyttyyn uudet tiivisteet, muutama sauma uusiksi, hieman lisätukea 3 piste kiinnitykseen ja kun tuolla dt:llä sitä pääasiassa pyöritettään niin ventiililohko oli turhan ahistava mutta näistä pienistä puuhailuista huolimati maksoi puolet siitä mitä ns. suomalainen laatutuote.
ja sen tiedän 100% varmuudella että osaan suomalaisista halkoma koneista sylinterien varret puolasta, pytty aihio samasta paikasta tai valkovenäjältä. turpamutteri ja männät kiinasta. hitsaus,reijät ja kierre tehdään nyt vielä toistaiseksi suomessa.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 30 Heinä 2012, 23:48
- Konekalustoani: Belarus 952.3 MF 135MP DT-14B Fe TED 20
Nuffieldmaster kirjoitti:Ei hitto mikä laitos:
http://www.youtube.com/watch?v=WMn_0LCa ... re=related
No, ei tuo nyt niin paha ole 80-luvun alussa suunnitelluksi vekottimeksi, ei ne sen aikaiset länsikoneetkaan kaikki ihan nykyvaatimuksia enää täytä Noita paalaimia tuli Suomeenkin muutama kymmenen kappaletta aikoinaan.
ja tollanen jos jollain seisoo tontilla mielharmina niin maksan rahaakin toimivasta... kuuluu kastiin, pirun ruma, pikkuse omalaatune käyttää mutta toimii. mun lyhyen paalaus uran aikana olen huomannu että tuossa on kaikkein vähiten ronkelein solmija verraten moneen eurooppalaiseen.920gl kirjoitti:Nuffieldmaster kirjoitti:Ei hitto mikä laitos:
http://www.youtube.com/watch?v=WMn_0LCa ... re=related
No, ei tuo nyt niin paha ole 80-luvun alussa suunnitelluksi vekottimeksi, ei ne sen aikaiset länsikoneetkaan kaikki ihan nykyvaatimuksia enää täytä Noita paalaimia tuli Suomeenkin muutama kymmenen kappaletta aikoinaan.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 30 Heinä 2012, 23:48
- Konekalustoani: Belarus 952.3 MF 135MP DT-14B Fe TED 20
ja tollanen jos jollain seisoo tontilla mielharmina niin maksan rahaakin toimivasta... kuuluu kastiin, pirun ruma, pikkuse omalaatune käyttää mutta toimii. mun lyhyen paalaus uran aikana olen huomannu että tuossa on kaikkein vähiten ronkelein solmija verraten moneen eurooppalaiseen.[/quote]
Keväällä tommonen paalain oli vielä myynnissä muistaakseni Laihialla, vielä siistikin kuin mikä mut ei enää ole näkyny netissä..
Sama juttu mulla, en epäröi yhtään ostaa mitään venäläistä/valko-venäläistä maatalouskonetta...nytkin jos esim lautasäes sopuhintaan tulee vastaan niin kaupat tulee
Keväällä tommonen paalain oli vielä myynnissä muistaakseni Laihialla, vielä siistikin kuin mikä mut ei enää ole näkyny netissä..
Sama juttu mulla, en epäröi yhtään ostaa mitään venäläistä/valko-venäläistä maatalouskonetta...nytkin jos esim lautasäes sopuhintaan tulee vastaan niin kaupat tulee
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Samaapa täälläkin. Sanovatten että jos haluat ostaa halvan ja hyvän niin osta kaksi konetta, toinen halpa ja toinen hyvä mutta kokemuksesta voin sanoa että veli venäläinen/valkovenäläinen on kohtuullisesti onnistunut yhdistämään tuon halvan ja jos ei nyt aivan priimahyvän niin ainakin hyvin käyttökelpoisen tuotteissaan. Edelleenkin olen sitä mieltä (olen tämän maininnut jo eri yhteyksissä tälläkin foorumilla) että näistä itäkoneitten arvostelijoista ei monellakaan ole OMAKOHTAISTA kokemusta ko. koneista mutta suurta ääntä pidetään jonkun irvileuan alkuunpaneman huhun perusteella sitä levittäen ja värittäen. Ja tosihan on myös se että yhden käsittelyssä ei kestä mikään ja toisella kestää kaikki eli käyttäjästä paljolti kiinni. Ja sitten se että halpaa itäkonetta yleensä käytetään ronskimmin kuin kallista länsikonetta - vai väittääkö joku muuta?
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Taannoin masinisteilla, oisiko pari vuotta takaperin, olisi saanut 2 velivenäläisen valmistamaa kolaketjupaalainta 100 € hintaan. Toinen varaosina, toinen työkuntoinen. Ei olisi ollut kallis nakki
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tutustuin erään liikkeen pihassa akpil kyntöauroihin (paluuaurat). Tuote muuten varmasti ihan toimiva(kin), mutta joku ei oikein natsannut. Jo ensimmäinen etäälle työntävä oli viimeistely, juurikin tuolla neuvostoajan tavalla muotilla ruiskumaalatut nimi-kirjaimet ja mallimerkinnät, yäk. Ei nuo kuulu 2000 luvun koneeseen, esim. itäkoneista zetor on nostanut mainettaan ja muutenkin statustaan onnistuneella muotoilulla viimeaikoina. Esim. 2005 tienoiden alkupään proximat ja visionit on vielä hapuilevia muotoilultaan, mutta nyt uudet proxima plussat ja hsx ovat jo vakuuttavia tuotteita ja ulkonäkö länsimarkkinoita varten suunniteltu. On totta, ettei ulkonäkö ratkaise käytössä mitään, mutta laadukas ulkovaikutelma tuo tuotteelle ostajia, koska ihminen on kuin harakka -kaiken kiiltävän perään.
Länsikoneista voin sanoa hyvän esimerkin, joka on Kuhn. Sen tuotteet ovat viimeisteltyjä, maalaukset ja tarroitukset hienoja.
Onhan tuolla ulkoasulla myös positiivinen vaikutus ulkopuolisten kuvaan suomen maataloudesta. Imago kannattaa säilyttää, myöskin liika on liikaa. Jos jenkkijonnussa on tingentangelia, miselin ukkoa, ledivaloja joka kulmassa ja tummennetut lasit sekä jumpse kuuluu kopista niin eipä sekään herätä positiivista kuvaa, vaan kateutta jossa puheet siirtyy heti eu:n tukeen jolla kuluttaja saa halvemman ruoan.
Länsikoneista voin sanoa hyvän esimerkin, joka on Kuhn. Sen tuotteet ovat viimeisteltyjä, maalaukset ja tarroitukset hienoja.
Onhan tuolla ulkoasulla myös positiivinen vaikutus ulkopuolisten kuvaan suomen maataloudesta. Imago kannattaa säilyttää, myöskin liika on liikaa. Jos jenkkijonnussa on tingentangelia, miselin ukkoa, ledivaloja joka kulmassa ja tummennetut lasit sekä jumpse kuuluu kopista niin eipä sekään herätä positiivista kuvaa, vaan kateutta jossa puheet siirtyy heti eu:n tukeen jolla kuluttaja saa halvemman ruoan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
nyt on paalaemet halapoja mullekkii tuli kronen 150 pyöröpaalain lahjotuksena ja ompa mukava pyöritellä halakasijaltaan pari metrisii oloki paalija, ja kone peloo kuin ajatus
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
"Tehdas jo itsessään on paluu jonnekkin 70 luvun neukkulaan tyyliltään, ja tuo paperiarkistointi, jota siinä suoritettiin, kruunasi ajatelman
Viimeistely ei tainnut olla ihan länsitasoa, varsinkin koneiden "tarrat" eli valkoisella maalattu kaavojen kanssa on kans kyllä sitä taakse jäänyttä elämää tai voisiko sanoa niin tyypillistä veli venäläisen tyyliä.
Renkaatkin suhittu maalatessa. Hitsisaumat paalaimessa, kannattaa kattoa miten paljon räkimää
MITÄ IHMETTÄ ne tekee tuolla heinällä apevaunussa "
Mistähän kumpuaa tuollainen muiden kuin Suomessa tehtyjen vehkeiden ILKKUMINEN ,ällöttää jo muuten lähes jokapäiväisissä uutisissakin samainen ilmiö, ollaan muka MAAILMAN PARHAITA lähes asiassa kuin asiassa.
Itse tilaan paljon ulkomailta koneita ym. ja joutunut positiivisesti yllättymään.
Viimeistely ei tainnut olla ihan länsitasoa, varsinkin koneiden "tarrat" eli valkoisella maalattu kaavojen kanssa on kans kyllä sitä taakse jäänyttä elämää tai voisiko sanoa niin tyypillistä veli venäläisen tyyliä.
Renkaatkin suhittu maalatessa. Hitsisaumat paalaimessa, kannattaa kattoa miten paljon räkimää
MITÄ IHMETTÄ ne tekee tuolla heinällä apevaunussa "
Mistähän kumpuaa tuollainen muiden kuin Suomessa tehtyjen vehkeiden ILKKUMINEN ,ällöttää jo muuten lähes jokapäiväisissä uutisissakin samainen ilmiö, ollaan muka MAAILMAN PARHAITA lähes asiassa kuin asiassa.
Itse tilaan paljon ulkomailta koneita ym. ja joutunut positiivisesti yllättymään.