Iivanan koneet

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

17 Syys 2014, 15:26

suonsyrjä kirjoitti:no ni nyt ku ei ehtiny ni löyty.. pihassa PRF-145 eikä millään tempo teksteillä ja venäläisellä 8 boorisella nivel akselilla.
ei tuosta kyllä paalain yksin kertaisemaksi muutu, ensi viikolla sitten lisää käytännön kokemuksia k.o rompeesta..
ei sen puoleen tuli ostettua neukku sorvikin...
puolaimella kyä paali putkahtee.. hiukan pitkään seisonasta johtuen laakereita saa vaihella.
mut kyä harmittoo, sorvi oliki mate in romania.. tiijä onko ku verkopainoks
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Syys 2014, 17:39

Monenko tuhatta paalia kesänmittaan itämaan ihmelaitos ulos putkautteli?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

22 Syys 2014, 08:58

en mie nyt pyöräyttän ku kolome, totesin jotta laakeroitaan ennen suurempii koetoksii.. natikan kanttipaalain putkautti ihtelle ina ali tuhannen paalia ja naapuril jonkuse enemp.
mutta sen verta yksinkertainen tuo ryssä variantti toiminaltaan etten eppäile toimivuut isomillakkaan määril, lie alkuperä maas ollu tilat suomen ketskimääräst 30ha,ta isompia
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

22 Syys 2014, 11:47

Iivanan koneista.. Vähän viritelty kauppaa viiskymppisestä pelastuksesta, sillä pyöreellä kopilla..

Mitähän tommosesta kannattaa kattella sillä silmällä

Harrastekaluihinhan toi menis, mutta täytyy nuhvin lisäks olla toinenkin patarautaa oleva kone 8)
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

23 Syys 2014, 19:25

lämpö onkelmiaha nuissa esikammio konneis satunaisest essiintyy.. mut niihinni auttee 6lapanen ropelli ja uuvemma mallin termari ja sijotuksen alle satku.. mutta monasti keretty kansipaffi käryyttee ja esikammiot ei nesteest männän piäl tykkee ja niit hiukka hankala löytee. mut vaihtoehton latviasta tarvike kansi tai suorasuihkuks muuttaminen... jälkimäiseenkää ei budjetti kyllä kaadu... muutamal satkul on kantta ja sylinteri putkia myöte tehty.

toinen on klonksuva takanapa.. niittäki hyllys ja siihen niksit millä ei irtoo. monasti koetettu ne hepata mut niit harvoja osia rutsis mitä puikkoliima ei pirä läjäs.

ohjaus todenäköisest karsea jos vain ajettu, rauhottuu ku entraa toteemin ja nivelet tai hydraulinen ohjaus.

ihan kaikkea ei nuin vanhaan ihan presiis käyvänä saa mutta uudempaa osaa hyvin pienel vaival sovelettavissa tai suoraan vaihdettavissa..

ja osat hinnoiltaa pikkusen eri tasoa kuin länsikonneis.. ei kannata paljoa tunteja käyttämään vanhan osan entraamiseen.. jos tuloo kaupat ja osa tahi neuvo tarvet ni nakkoo yv.tä
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Vastaa Viestiin