minkä merkkinen etukuormain?
Valvoja: automies560
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23 Tammi 2009, 19:39
- Konekalustoani: fordson dexta. leyland 270 kartano. massey-ferguson 390T. massey-ferguson 6180
- Paikkakunta: salo
Nyt on tullut etukuormaimen ostokuume. Mitä merkkiä foorumilaiset kannattavat Itse olen katellut ismeä ja mp liftiä kuikka tuntuu olevan muutaman tonnin kalliimpi. kuormain tulee 130 heppaseen traktoriin normaaliin viljatilan käyttöön.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Isme on suosittu ainakin meilläpäin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
isme muuten kohtalainen kuormain mutta vanahemmiten katkoo niitä nivelien tappija. itellä sama isme 1400 on jo kolomannessa rattorissa joilla ajettu noin 15000/h yhteesä mutta nivelet hyvät vieläkin en voe moittii
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
2900 tuntia ajettu quicke D45 löytyy, alustavaa väljyyttä etuosan nivelissä huomattavissa, vaikka rasvattu ja pidetty hyvin. Osansa ehkä edellisen omistajan auraustuettomuus auratessa nivelauralla. Pääsee rytkimään pahemmin kuin auraustukien kanssa. Muuten on kyllä tehokas kuormain. Kauhoissa lkk:n lumikauhassa hyvät täyttökulmat, mutta harakirimallin sorakauhan perä liika pystyssä ja täyttökulma jää vajaaksi.
Jos olisin itse saanut kuormaajan keulaan valita niin nähtävästi olisi tullut isme tai stoll. Stoll ainakin vakuuttavan näköinen, mutta heikosti saatavissa oleva. Quicke ratsastaa entisajan maineella, ei välttämättä hintansa väärti. MP-liftiä ei tunnu pohjois-karjalan miehet saavan ostetuksi, myyjä tosin on asiakaspalvelun ammattilaisen vastakohta
Jos olisin itse saanut kuormaajan keulaan valita niin nähtävästi olisi tullut isme tai stoll. Stoll ainakin vakuuttavan näköinen, mutta heikosti saatavissa oleva. Quicke ratsastaa entisajan maineella, ei välttämättä hintansa väärti. MP-liftiä ei tunnu pohjois-karjalan miehet saavan ostetuksi, myyjä tosin on asiakaspalvelun ammattilaisen vastakohta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Kyllä Isme saa täältäki äänen, tai kannatusta näin ku vaalitki on tuoreessa muistissa. 8 vuotta ollu 1400L Isme Belarus 920 GL:n nokalla. On passeli ominaisuuksiltaan ja luja kuormain. Särkyny ei ole mitään eikä muutoinkaan periks antanu. Voipi suositella.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Täälläpäin on aikas paljon noita MP-Liftejä, Quikkaa myös (, ehkä enemmänkin?)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
ismelle ääni täältäkin. parilla tutulla käytössä 1800 (muistaakseni) ismet ja ovat raukat joutuneet sellassiin töihin ja taloihin jossa sanaa sääli ei tunneta. mutta kestäneet ovat. toisesta kerran meni kauhan lukitin rikki joka tosin oli kuskin huolimattomuutta.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23 Tammi 2009, 19:39
- Konekalustoani: fordson dexta. leyland 270 kartano. massey-ferguson 390T. massey-ferguson 6180
- Paikkakunta: salo
molemmat kotimaiset tuntuvat olevan ihan asiallisia ja kohtalaisen saman hintaiset. MP-lift tuntuu hieman kevytrakenteisemmalta ,mut kai insinööri sen on oikein laskenut. Kuikke jää kyllä pois laskuista vaikka onkin tuttu merkki. pyytävät 4500€ enemmän kuin ismestä tämä stroll on mulle tuntematon onko kellään kokemusta?
Eikös Stoll oo yhdistetty JF:ään aika vahvasti nykysin jollain lailla?peekoo kirjoitti:molemmat kotimaiset tuntuvat olevan ihan asiallisia ja kohtalaisen saman hintaiset. MP-lift tuntuu hieman kevytrakenteisemmalta ,mut kai insinööri sen on oikein laskenut. Kuikke jää kyllä pois laskuista vaikka onkin tuttu merkki. pyytävät 4500€ enemmän kuin ismestä tämä stroll on mulle tuntematon onko kellään kokemusta?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
eiks toi Vilske 1200 oo ihan hyvä ?
Leyland 272 -77
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuohon puuttuisin sikäli, että kovin vahvaa puoltoa ei tuollainen kommentti anna, jos ajattelee asiaa niin, että voihan sitä olla paskakin hyvää kun miljoona kärpästä sen ympärillä pörrää. Minusta koneen kestosta tai käyttömukavuudesta ei kerro sen lukumäärä jollain kylällä. On tälläkin kylällä monta Quickea kuten itsellä, mutta en sitä kehumaan ala enkä ehdottamaan että osta se on hyvä, koska sitä se ei joka ominaisuudeltaan ole, ja väitän että hinta-laatusuhteeltaan on olemassa paljon parempia kuormaimia ja sitten käyttömukavuudeltaan parempia jne jne... Jotain faktaa pöytään niin se kertoo enemmän kuin kommentti "ääni täältä sille ja sille"fiigumies kirjoitti:Ismelle ääni, täl kyläl on 2kpl 1400 ja yks 160L
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
ok kyllä ismee kannatan muutamalla tutulla on isme ja he ovat kehuneet niitä
Leyland 272 -77
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Sivusta seurattua:
Nuori traktoriyrittäjä osti 1800 ismen 6610 jontikkaan
Viime viikolla lunta siirettäessä kauhan kärki tökkäsi ja vakaajatankot paskaksi, kauhasylinterien kaikki silmät paskaksi
Nivellevyt kauhakäännöstä mutkalle ja joitain muita pieniä vaurioita
Alustavasti korjailin että sai homman loppuun, nyt on uusia osia matkahuollossa
Mutta silmiin pisti nuo nivellaakerien silmien hentoisuus, jumalattoman ohuilla silmillä
Nuori traktoriyrittäjä osti 1800 ismen 6610 jontikkaan
Viime viikolla lunta siirettäessä kauhan kärki tökkäsi ja vakaajatankot paskaksi, kauhasylinterien kaikki silmät paskaksi
Nivellevyt kauhakäännöstä mutkalle ja joitain muita pieniä vaurioita
Alustavasti korjailin että sai homman loppuun, nyt on uusia osia matkahuollossa
Mutta silmiin pisti nuo nivellaakerien silmien hentoisuus, jumalattoman ohuilla silmillä
Mukana kuin peräpukama!
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
Kyllä ismen ottaisin, edellisestä viestistä huolimatta voisin väittää kestäväksi kuormaajaksi. 170B löytyy ja 4 vuotta on kestänyt aivan ongelmitta ja kuormaajalle on käyttöä ollut.
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455