Fiskars agromat -kunnostus
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pitää pakkaspäivinä tehdä Fiskarsin valmistamille Fk siipisille 316 Agromat auroille tehdä peruskunnostus.
Pääkulutusosat, kuten kärjet, lehdet, siivet ja maapuolet vaihdan uusiin, kiekkoleikkurit jotka vaativat huoltoa kunnostan ja muutenkin muutamia ratkeamia hitsailen. Yksi laukaisulaite särkyi viime syksynä, se kunnostetaan kunhan saan osat ja muutenkin teen laukaisulaitteille perussäädöt kuntoon.
Eilen jo aatrani pajalle vein rapeassa pakkaskelissä ne hangesta kaivaen, tänään oli purkamisen vuoro.
Melko tiukkaan reipas 30 vuotta saa auran pultit jähmetettyä. Nämä uppokantaiset on todella pirullisia avattavia.
En tiedä meneekö liian pitkälle käyttökamppeessa, mutta tarkoitus on maalata aurat miranolin kissankello -sävyyn kuten alunpitäenkin (vielä vaiheessa valinta teenkö tosiaan miranolilla, vaiko normadurilla...) ja tuossa jo O_o Draw ohjelmalla piirtelin tarrojakin uusiksi
Pääkulutusosat, kuten kärjet, lehdet, siivet ja maapuolet vaihdan uusiin, kiekkoleikkurit jotka vaativat huoltoa kunnostan ja muutenkin muutamia ratkeamia hitsailen. Yksi laukaisulaite särkyi viime syksynä, se kunnostetaan kunhan saan osat ja muutenkin teen laukaisulaitteille perussäädöt kuntoon.
Eilen jo aatrani pajalle vein rapeassa pakkaskelissä ne hangesta kaivaen, tänään oli purkamisen vuoro.
Melko tiukkaan reipas 30 vuotta saa auran pultit jähmetettyä. Nämä uppokantaiset on todella pirullisia avattavia.
En tiedä meneekö liian pitkälle käyttökamppeessa, mutta tarkoitus on maalata aurat miranolin kissankello -sävyyn kuten alunpitäenkin (vielä vaiheessa valinta teenkö tosiaan miranolilla, vaiko normadurilla...) ja tuossa jo O_o Draw ohjelmalla piirtelin tarrojakin uusiksi
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kulutusosat vaihdettu, leikkurin osia odotellaan.
- Liitteet
-
- aurat.jpg (45.55 KiB) Katsottu 10411 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se on ollut tvh:n pajatilana. Ahjot ja pelit... Myöhemmin tulityötilana.
Kuvassa ennen maalausta, suurin osa kulutusosista vaihdettuna.
Kuvassa ennen maalausta, suurin osa kulutusosista vaihdettuna.
- Liitteet
-
- Ennen
- nimetön.jpg (53.98 KiB) Katsottu 10406 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Täytyy muuten tuosta lattiasta vielä sanoa, että eipä ole parempaa työtilanlattiaa vielä tullut vastaan. Tällainen jalkavikainenkin jaksaa olla seisaaltaan tuolla lattialla päivän, betonilattialla ei jalat kestä tuntia paria pitempää kun jo kolottaa niveliin.
Eikä kaiu äänet vaikka lekalla mätkii rautoja ja puhtaanapito on suht. helppoa. Miinuksena pienten osien häviäminen tuonne rakosiin.
Jos tekisin itselle oman pajan niin tuollaisen lattian tekisin.
Niin ja saa tulla ketjut päällä sisään, epoksilla pinnoitettu betoni ei sitä kestäisi!
Eikä kaiu äänet vaikka lekalla mätkii rautoja ja puhtaanapito on suht. helppoa. Miinuksena pienten osien häviäminen tuonne rakosiin.
Jos tekisin itselle oman pajan niin tuollaisen lattian tekisin.
Niin ja saa tulla ketjut päällä sisään, epoksilla pinnoitettu betoni ei sitä kestäisi!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Ja jos tipahtaa jokin tarkkuustuotettu osa lattialle niin eipä ole kolhiintunut. Sillä vaan kysyin että onko ollut koneistamona ennen tuo tila. Joskus koneistellut tiloissa joissa oli tuollaiset lattiat.
Ypäjällä oli joissain talleissa ja kengitys pajalla tollanen lattia....toimiva se oli sielläkin.
Siis hevosopistolla.
Siis hevosopistolla.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
eekö tuommonen lattijan kötös oo heleppo sytymään tulleen kun siihen kuitenkii öljy tippoja tulloo ja joskus jopa bensoo ym töhnee. tuskin palotarkastaja suopeesti kahtos tuommosta
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
Entisessä koulussani oli tollanen lattia metalli puolella niin ei se ainakaa ole syttyny ja on rälläköity ja kaiken näköstä tehty sen päällä
Leyland 272 -77
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Nyt täytyypi tähän kommentoida kanssa, eli siis kyseisessä koulussa nyt viimeistä vuotta suorittamassa oppivelvollisuutta. Viimeksi eilen tuolla lattialla rälläköinny, yhdet 20 vuotta kestänyt tuossa aiheuttamatta palotapauksia ja on tasaisesti pinnoittunut öljyllä ja 2-T bensalla. Muuten aivan mahtava työalusta mutta vuosien saatossa lankut irtoillu, muutaman kerran kun on ollut turvallaan niin oppii varomaanHietanen kirjoitti:Entisessä koulussani oli tollanen lattia metalli puolella niin ei se ainakaa ole syttyny ja on rälläköity ja kaiken näköstä tehty sen päällä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niin päättyi tämän koneen osalta historia minun kohdallani.
Suurentuneisiin kyntöaloihin joudun vastaamaan nyt joutuisammalla kalustolla, joten nämä lähtevät liikkeeseen vaihdossa ja tilalle tulee Kvernelandin 3 siipiset paluuaurat.
Näistä saa joku vielä hyvät aurat pienemmille aloille, tai miks ei suuremmillekkin jos vain tahtoo.
Kulutusosat ovat uutuuttaan kiiltävät ja kerkesin korjata tuon väljän ykkösojaksenkin shimmilevyllä.
Lisäksi mukaan lähtee varaosapaketti, mitäs minä niillä enää teen...
on satula, parit rintapalat, maapuoli pitkä, leikkureita parit, kärki, leikkurin napa tehdasuusi yms yms. Kelpaa varmasti kynnellä!
Suurentuneisiin kyntöaloihin joudun vastaamaan nyt joutuisammalla kalustolla, joten nämä lähtevät liikkeeseen vaihdossa ja tilalle tulee Kvernelandin 3 siipiset paluuaurat.
Näistä saa joku vielä hyvät aurat pienemmille aloille, tai miks ei suuremmillekkin jos vain tahtoo.
Kulutusosat ovat uutuuttaan kiiltävät ja kerkesin korjata tuon väljän ykkösojaksenkin shimmilevyllä.
Lisäksi mukaan lähtee varaosapaketti, mitäs minä niillä enää teen...
on satula, parit rintapalat, maapuoli pitkä, leikkureita parit, kärki, leikkurin napa tehdasuusi yms yms. Kelpaa varmasti kynnellä!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Harmi meinaa iskeä, toivottavasti löytävät aurat hyvän kodin. Mitäänhän ei pitäisi hävittää, mutta vähävaraisena on joskus jotain laitettava eteenpäin vaihtokaupan merkeissä
Laitoin minigrip pussiin selvityksen aurojen omistajahistoriasta, minun tekemistä korjauksista, mukana tulevista varaosista sekä värikoodin ja youtube linkin videooni, jossa ko. auroilla kynnän, lisäksi kupeessa on http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false; tarra...
Harmi meinaa iskeä, toivottavasti löytävät aurat hyvän kodin. Mitäänhän ei pitäisi hävittää, mutta vähävaraisena on joskus jotain laitettava eteenpäin vaihtokaupan merkeissä
Laitoin minigrip pussiin selvityksen aurojen omistajahistoriasta, minun tekemistä korjauksista, mukana tulevista varaosista sekä värikoodin ja youtube linkin videooni, jossa ko. auroilla kynnän, lisäksi kupeessa on http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false; tarra...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Voivoi...
Se on sitä, kaikkea ei voi pitää ja vaikka vaan säilyttää.
Toivottavasti löytävät ymmärtävän ja (noita auroja) arvostavan uuden omistajan...
Se on sitä, kaikkea ei voi pitää ja vaikka vaan säilyttää.
Toivottavasti löytävät ymmärtävän ja (noita auroja) arvostavan uuden omistajan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Eikös se viidakon vanaha sananlaskuhi sanoo ettei rautaan pie rakastuuNuffieldmaster kirjoitti:Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Harmi meinaa iskeä, toivottavasti löytävät aurat hyvän kodin. Mitäänhän ei pitäisi hävittää, mutta vähävaraisena on joskus jotain laitettava eteenpäin vaihtokaupan merkeissä
Laitoin minigrip pussiin selvityksen aurojen omistajahistoriasta, minun tekemistä korjauksista, mukana tulevista varaosista sekä värikoodin ja youtube linkin videooni, jossa ko. auroilla kynnän, lisäksi kupeessa on http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false; tarra...
Nuffi= King of the road